
Jak jsem zde v tématu "sháním co znamená tento chybový kód" už psal, rozsvítila se mi z ničeho nic kontrolka motoru. Protože plynařovi zamrzlo topení, jak mi po telefonu říkal, není u sebe. Teď na víkend vypl i mobil. Co se stalo. Jel jsem si takhle cca 8km dlouhou cestu, když po asi 2 km mi začal přepínač LPG/BA95 hlásit, že došel plyn. Nevěřil jsem tomu, že by to tak strašně žralo (jezdím zatím se svítící ikonou motoru a to mimo jiné znamená provoz na náhradní mapu - vyšší spotřeba). Zajel jsem natankovat LPG. Vešlo se ho tam nějakých 15L oproti běžným 32L. To znamená, že nádrž nebyla prázdná. No, pak jsem nejel, jel jsem až ráno. Takže - příjdu, nastartuju, odjíždím. V momentě kdy se to mělo přepnout na LPG to opět vyhlásilo prázdnou nádrž LPG. ALE - na tom přepínači jsou diody s indikací stav plynu a ty potvrzují, že plyn tam je a že ho je dost. Protože si myslím že celý problém spočívá v nějakém odhuleném snímači tlaku na LPG nádrži, domnívám se, že to bude mít nějakou souvislost s tím co ohlásila sama řídcí jednotka KIA - špatný poměr benzín/vzduch 4 válec. Jde o to, jestli to vyhodnocuje na základě průměrných hodnot za nějaké ujeté motohodiny a nebo na základě nějakých okamžitých stavů?
V současné době je pohon na LPG NAPROSTO MIMO PROVOZ, jsem přeplý v módu BA95 a - i přes svítící kontrolku motoru, kdy na LPG jsem točil s těží přes 4000 otáček na pětku (v poslední době co jsou ty mrazy), v režimu BA95 není problém to rvát přes 5200 (sice to odpovídá rychlosti kolem 165 km/h ale co by člověk - tester neriskl


Až plynař rozchodí vytápění jeho dílny a až se to vyřeší dám vám sem vědět. LPG ElpiGAZ 02.