rozpíšem sa tu trochu kvôli postrehom, ale aj dotazom..

Je tomu pár dní, čo som sa vrátil ku značke KIA a ku mojej druhej Cee'dke.
Predtým som mal KIU cee'd 2013 1.6 CRDI 94KW vo verzi TX, ktorú som predal za určitých okolností, a aj keď som na nej dokonca pri tomto predaji zarobil pomerne slušný peniaz, samotný predaj som niekoľkokrát trpko oľutoval - bolo to super autíčko..

Každopádne, potom som po určitom čase natrafil na najnovšieho slovenského jazdeného Leona 1.2 TSI 77KW 2013 v slušnej výbave Style, bez LED svetiel, no s málo kilometrami (36 000), v dobrej cene, tak som neváhal a kúpil ho.. Už som nechcel naftu (časté motkanie sa po meste = potreba zohriatia motora, namáhaný dpf filter a atď.).
Tri mesiace som Leona používal a mal by som ho doteraz, nebyť môjho prekliatia menom autobazar.eu



A vlastne prečo?
Napr. pre tie natáčacie KIA Xenóny.. Ako som používal po prvej Ceedke s xenónami Leona s klasickými halogénkami, tak v nočných jazdách som vyslovene trpel.. Zrazu som si uvedomoval, že nič nevidím v zákrutách, že v podstate nejak nevidím ani nič dopredu.. V Leone som otrasné továrne halogénky teda hneď vymenil za Osramky Night Breakeri, zdvihol svietivosť nad rámec nastavenia v aute, ale aj tak to bolo pre mňa dosť na prd, dosť zle sa mi jazdilo v noci.. Teraz, keď mám opäť tieto skvelé natáčacie xenóny, rád jazdím aj v noci, ten rozdiel v osvetlení vozovky je podstatný a rozdiel v nasvietení zákrut je ešte o to viac brutálny.. Istý čas som mal aj SEAT IBIZU FR, čo mala natáčacie bixenóny, tam samozrejme na diaľkové tiež svietil bixenón a teda KIU na ďialkových SEAT schoval v osvetlení hravo do kúta, ale na stretávačkach mi xenóny KIE viac vyhovujú ako stretávačky bixenonu SEATu. Pocitovo určite. Už si neviem predstaviť pravidelnú nočnú jazdu s automobilom, čo má halogénky. Buď LED, Xenon, Bixenon, no halogééén je nočná smrrrrrrrť..

Ďalej, hoc z vonku KIA pri Leone pôsobí ako trochu menšie auto, určite nie je. Miesta na zadných sedadlách je objektívne určite viac a nebyť tej panoramatickej strechy, tak je nad hlavami aj viac priestoru než v Leone, to rozhodne.
KIA má lepšiu, dovolím si tvrdiť, že podstatne výkonnejšiu automatickú dvojzónovú klimatizáciu. Leon mal tiež dvojzónovú, ale KIA začne chladiť skôr, výraznejšie, rýchlejšie, intenzívnejšie, lepšie. Kde LEON musel chladiť na treťom/štvrtom stupni a vetranie už bolo počuť, KIA ide na druhom stupni a stále krásne tichučko. A aj na tom druhom stupni chladí viac ako by musela, niekedy prepínam až na prvý stupeň.

Samozrejme, celková výbava jazdenej cee'dky za rovnaké peniaze ako jazdený Leon je lepšia. (

KIU mám v záruke ešte viac ako tri roky, Leon za rovnaké peniaze bol v záruke už len niečo vyše roka..
KIA má podľa môjho subjektívneho hodnotenia kvalitnejšie spracovaný celý interiér. Lepšie sa v ňom cítim, o tom pre mňa žiadna diskusia. Každé moje nové/jazdené auto, nech bolo zo salónu, či mierne jazdené prvým majiteľom, vždy viac, či menej vrzalo.. niekedy málo, niekedy skutočne malíčko, ale vždy ma nejaký pazvuk iritoval.. No pri jednej, aj druhej cee'dke bolo a je tých pazvukov skutočne najmenej z pomedzi všetkých mojich doterajších áut, vrátane aj toho spomínaného Leonu..
Benzín GDI mi jazdne vyhovuje. Toho som sa bál najviac, že po oturbenom TSI, CRDI budem mať klasickú, podľa mnohých diskutérov "zdochnutú", lenivú atmosféru. Za seba môžem napísať, že mi táto atmosféra nepríde ani lenivá, ani nevýkonná. Pravda, výkon je trochu vo vyšších otáčkach ako v TSI, avšak nejak mi to nevadí, úplne prirodzene som si zvykol, a to veľmi rýchlo, že podradím napr. do trojky a poďme ho prebiehať smelo a odvážne, bez obavy o stratu "dychu" motora....


KIA má však aj svoje mínusy, našťastie, tieto mínusy neprevažujú pre mňa výrazné plusy a tak zatiaľ vládne spokojnosť.
Najvýraznejšie mínus je pre mňa hlučnosť v aute pri rýchlosti 130 km/h a viac.. Do 90 km/h je všetko v poriadku a maximálne bez problémov akceptovateľné, ale potom hluk, výrazný najmä pri porovnaní práve s tým Leonom. Neviem, či Leon je tak špičkovo odhlučnený, alebo naopak len KIA tak horšie odhlučnená, ale v tomto skutočne vidím jej najväčšie mínus.
Ak má niekto Ceedku z roku 2013+ a bol by ochotný sa so mnou v okolí ZH prebehnúť po diaľnici, nech si viem porovnať hluk v kabíne vo vašej a v mojej, budem len rád, vďačný a budem sa revanšovať..

ďalšie mínus, GDI papká viac ako 1.2 TSI, rovnakú spotrebu pri GDI ako pri TSI nikdy nedosiahnete..




čo sa týka náprav, Leon a KIA majú viac menej rovnako dobré nápravy.. Hoc má KIA vzadu viacprvkovú, rozdiel oproti Leonu nie je skoro vôbec poznať..
Zatiaľ všetko k mojim poznatkom, dúfam, že tieto moje drísty


