to mv12
tak mám k dispozííci plnenie oleja do motorov vo výrobe, od výrobcu KIA
Gamma motory (1,4 /1,6/1,6 GDI) - 4,0 L a v servisnej knižke píšu, dolej 3,6 L
Kappa 1,4 - 3,9 L a v servisnej knižke píšu, dolej 3,6 L
1,6 T-GDI - 4,9 L a v servisnej knižke píšu, dolej 4,5 L
tým pádom nám vzniká rozdiel 0,3 L medzi výrobou a následným dolievaním oleja v servise pri menení oleja
čo sa týka 1,6 T-GDI, je tam rozdiel 0,4 L
zrejme výrobca počíta s tým, že pri výmene oleja nevytečie celé množstvo oleja z motora, čo by sa mi zdalo celkom logické.
Čo sa týka zvýšeného množstva plnenia oleja vo výrobe, to nastalo na jeseň 2012, keď sa pridávalo 0,3 Litra do Gamma motorov z dôvodu prevencie proti pridieraniu motora. Potom sa tým zrejme riadili pri všetkých typoch motorov a trvá to dodnes.
Neviem, či s tým mali tento problém v Korei, v každom prípade sa menila aj ryska olejovej mierky z 24 mm na 31 mm
toto prebehlo simultánne v jeden deň, preto nechápem, že jednoducho olej je nad ryskou.
dnes mám nočnú zmenu, tak sa na to pozriem a zmeriam to na viacerých autách, nech je nejaká štatistika
čo sa týka kontroly merania hladiny oleja, tak by sa to malo robiť pri studenom motore, keď je istota, že olej stiekol.
ale už som o tomto čítal kadečo, tak nech si každý urobí úsudok sám.
čus