Nafta vs. Benzin

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Příspěvekod snike » 02.02.2008 19:59

Beda píše:Taky mi to obcas neda a potrapim tydle predjizdece, ktery si myslej, ze jejich OII prece nepojede za :kia:


Jo to je holt typická Škodovácká nemoc :lol: :lol: :lol: Já, kolikrát naopak pouštím a dělám místo jiným, oni si pak aspoň řeknou, že ta :kia: nebude zas tak špatné auto, když v ní jezdí ohleduplní řidiči :yes: :yes: :yes:
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 8.666 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6252  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
8666 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod thunder » 02.02.2008 20:09

my 1.4-kari potrapime tiez kde jake auto,samozrejme z velkymi obsahmi je to tazke :smile:
Uživatelský avatar
thunder Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 698  Témata: 1
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: TOPOLCANY  Slovakia (sk)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
21000 km @ 7.2 l/100km

Příspěvekod Raven » 03.02.2008 09:33

jakub píše:Už zase ten krouťák. :no: Už se opakuju, ale kroutící moment je naprosto zavádějící údaj (navíc vychází z výkonu). Důležitý je vždy výkon, konkrétně pak výkon v daných otáčkách (charakteristika motoru). Výkon se totiž na rozdíl od kroutícího momentu zpřevodováním nemění (samozřejmě až na mechanické ztráty v převodovce).


No, ono je to jen a jen o fyzice. Nelze pojmy kroutak a vykon oddelovat. Je nevhodne napsat, ze benzin ma vykon a nafta kroutak.
Pokud se podivate na vztah kroutaku a vykonu tak je to zrejme.

Mt . n

P = -----------

9 549,3



P = výkon v kW

Mt = točivý moment v Nm

n = otáčky motoru za min.

Z tohoto vyplyva, ze zde jde pouze o jedinou vec a to jest prubeh tociveho momentu ve vztahu k otackam.
Pro naftove motory je charakteristicke, ze prubeh kroutaku tvori pomerne ostry hrb a s vysokymi ot. rychle pada, rychleji nez stoupaji otacky.
Kdezto u benzinu je krivka kroutaku plossi a tedy vykon s otackami roste temer linearne a jeho nasledujici pad neni tak rychly jako u nafty.
Zcela idealne se pak jevi stejnosmerny elektromotor, ktery ma temer konstantni kroutak uz od nulovych otacek.

Tedy na zaver, kroutak neni rozhodne udaj zavadejici, ale je nutno znat jeho zavislost na otackach. Vykon je pak uz jen veci alternativni.
Stejne tak to lze rici naopak, kdyz vzorec otocime :-)
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Berka » 03.02.2008 09:48

Pro mě jako uživatele auta je důležité zda to do kopce jede, či dokonce zrychluje, a je mi úplně fuk jestli to je tím pěkným krouťákem (255 N/m) nebo výkonem (85 kw). Berete to moc vědecky. Absolutně nevědecky mohu prohlásit že krouťák tam asi je slušný, protože se mi kolikrát protočí kola na suchu i na 2. př. stupeň a to jen přidám víc plynu, vlastně nafty :D
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Raven » 03.02.2008 10:20

Berka píše:Pro mě jako uživatele auta je důležité zda to do kopce jede, či dokonce zrychluje, a je mi úplně fuk jestli to je tím pěkným krouťákem (255 N/m) nebo výkonem (85 kw). Berete to moc vědecky. Absolutně nevědecky mohu prohlásit že krouťák tam asi je slušný, protože se mi kolikrát protočí kola na suchu i na 2. př. stupeň a to jen přidám víc plynu, vlastně nafty :D


Tak proc ta diskuze??
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Jakub » 03.02.2008 11:15

@Raven

Tenhle vztah už jsem tu několikrát psal. Kroutící moment je zavádějící údaj proto, že se mění zpřevodováním. Nelze tak podle něj posuzovat benzín x diesel. Kdybych na to šel vědecky, pak ze vztahu P = omega * M je jasné, že výkon a kroutící moment spolu souvisí. Čím vyšší M při daných otáčkách tím rychleji roste výkon. Pokud by M bylo konstantní, pak by výkon rostl lineárně (přímka), naopak pokud by měl být výkon konstantní, pak by průběh M měl tvar rovnoosé hyperboly.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Raven » 03.02.2008 12:28

jakub píše:@Raven

Tenhle vztah už jsem tu několikrát psal. Kroutící moment je zavádějící údaj proto, že se mění zpřevodováním. Nelze tak podle něj posuzovat benzín x diesel. Kdybych na to šel vědecky, pak ze vztahu P = omega * M je jasné, že výkon a kroutící moment spolu souvisí. Čím vyšší M při daných otáčkách tím rychleji roste výkon. Pokud by M bylo konstantní, pak by výkon rostl lineárně (přímka), naopak pokud by měl být výkon konstantní, pak by průběh M měl tvar rovnoosé hyperboly.


Souhlasim s tebou krome slova zavadejici. Proto se vse udava na motoru. A podle grafu kroutak x otacky zcela presne posoudim o cem ten motor je oproti strohym udajum z brozury, kde se jen uvadi max. kroutak a vykon a kdyz dobre tak i pri jakych otackach.
Nicmene jsem presvecen, ze oba to myslime stejne jen to kazdej bere z jiny strany :-)
Ono se to stejne ukaze az na silnici.
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Návštěvník » 05.02.2008 16:25

Tony píše:
jakub píše:Fabie HTP jsou dost vtipné. Nevím čím to je, ale pokaždé v nějakém stoupacím pruhu když jedu 90 v pravém, tak Fabie HTP se suverénně zařadí do levého. To je ale bohužel vše, protože do kopce se mnou neudrží ani tu 90. :lol: Kdyby to ale bylo jednou, ale ono to je pravidlo. Asi vidí KIA, tak si myslí, že to předjede jak nic. :lol:


taky to tak vidim :D
jenže je podřadím a :scooter: a on :hurray:


Já jsem se (pravda ve Focusu 1.8 TDDi) jednou taky podobně bavil - jel jsem cca. 130 km/h od Plzně na Rozvadov a z kopce mne dojela Fabka HTP se čtyřmi lidmi uvnitř a od té doby jsme se potkávali v každém kopci - cestou dolů, kdy se kolem mne prohnali strašidelnou rychlostí cca 145 km/h a pak zase nahoru, kdy jejich rychlost klesala někam k 90-ti. Po čase mne to přestalo bavit, tak jsem v jednom stoupání trochu přidal (na 140) a už jsem je neviděl.
Zřejmě je HTP jakási diagnóza - uživatel má podivnou potřebu dokázat ostatním, že i tohle auto umí jet rychle.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Jakub » 06.02.2008 09:06

Dancer píše:Já jsem se (pravda ve Focusu 1.8 TDDi) jednou taky podobně bavil - jel jsem cca. 130 km/h od Plzně na Rozvadov a z kopce mne dojela Fabka HTP se čtyřmi lidmi uvnitř a od té doby jsme se potkávali v každém kopci - cestou dolů, kdy se kolem mne prohnali strašidelnou rychlostí cca 145 km/h a pak zase nahoru, kdy jejich rychlost klesala někam k 90-ti. Po čase mne to přestalo bavit, tak jsem v jednom stoupání trochu přidal (na 140) a už jsem je neviděl.
Zřejmě je HTP jakási diagnóza - uživatel má podivnou potřebu dokázat ostatním, že i tohle auto umí jet rychle.


Chtělo by to se mrknout do příručky k HTP, jestli tam není popsané předjíždění aut couváním. :lol: Mám pocit, že většina takhle předjíždí....alespoň ve zpětném zrcátku to tak vypadá. :D
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Zpět k tématu 1.6 CVVT nebo CRDI

Příspěvekod Návštěvník » 10.02.2008 13:17

Vraťme se zpátky k tématu: 1.6 CVVT nebo CRDi? Řeším dilema jaký motor vybrat pro SW a zajímalo by mě, jakou máte zkušenost v souvislosti s tím, že CRDi motor je o cca 100 kg těžší. Máte někdo zkušenost, jak se projevuje větší zatížení přední nápravy na stabilitě v zatáčkách a životnosti předního zavěšení (v jiném tématu se mluvilo o problémech s tlumiči ap.)?
Návštěvník
 


km @ l/100km

Re: Zpět k tématu 1.6 CVVT nebo CRDI

Příspěvekod snike » 10.02.2008 13:21

Zaurus píše:Vraťme se zpátky k tématu: 1.6 CVVT nebo CRDi? Řeším dilema jaký motor vybrat pro SW a zajímalo by mě, jakou máte zkušenost v souvislosti s tím, že CRDi motor je o cca 100 kg těžší. Máte někdo zkušenost, jak se projevuje větší zatížení přední náravy na stabilitě v zatáčkách a trvanlivosti předního zavěšení (v jiném tématu se mluvilo o problémech s tlumiči ap.)?


Otec má motor 1,6 CVVT já 1,6 CRDi a při normální i ostřejší jízdě větší zatížení přední nápravy u CRDI postřehnutelné není. Jak to bude na limitu, to by chtělo vyzkoušet na nějakém uzavřeném okruhu a ne na silnici ;-)
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 8.666 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6252  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
8666 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Berka » 10.02.2008 14:16

Ideální je když u jednoho prodejce absolvuješ jízdu jak s CRDi tak CVVT. Přiznávám že jsem jiným jak 1.6 CRDi motorem nejel protože jsem hned věděl že tento motor chci a ostatní mi vůbec nezajímali. Ať počítám jak chci je pro mne tento motor i ekonomicky výhodnější (najedu ročně 20-25tis Km)
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Tony » 10.02.2008 14:25

Berka píše:Ideální je když u jednoho prodejce absolvuješ jízdu jak s CRDi tak CVVT. Přiznávám že jsem jiným jak 1.6 CRDi motorem nejel protože jsem hned věděl že tento motor chci a ostatní mi vůbec nezajímali. Ať počítám jak chci je pro mne tento motor i ekonomicky výhodnější (najedu ročně 20-25tis Km)


musím s tebou jen a jen souhlasit :wink:
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 11.02.2008 18:37

Díky všem za odpovědi. S oběma motory jsem se projel (i když ne u stejného prodejce). Ale netroufl jsem si s půjčeným a neosahaným autem jet tak, abych vliv váhy motoru na chování v zatáčkách mohl pořádně vyzkoušet.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod micronimus » 11.02.2008 21:06

Tony píše:
Berka píše:Ideální je když u jednoho prodejce absolvuješ jízdu jak s CRDi tak CVVT. Přiznávám že jsem jiným jak 1.6 CRDi motorem nejel protože jsem hned věděl že tento motor chci a ostatní mi vůbec nezajímali. Ať počítám jak chci je pro mne tento motor i ekonomicky výhodnější (najedu ročně 20-25tis Km)


musím s tebou jen a jen souhlasit :wink:


taky jsem se snažil projet oba motory, ale nešlo to ... všichni prodejci v Praze a blízkém okolí měli pouze CRDi ("prý se přeci CRDi tak dobře prodávají , proč benzin pane, to nemáme" ) a tak jsem ostrouhal. Chtěl jsem 1,6 benzin a měl smůlu . Přesto jsem objednal benzin , takže doufám že nebudu nemile překvapenej ;-)
Cee´d SW 1,6 CVVT 95kW EX+
najeto: 75000 km
Uživatelský avatar
micronimus Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 141  Témata: 2
Registrován: 15.01.2008
Bydliště: Praha 4 - Modřany  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2008)
62000 km @ 8.5 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé