Beda píše:Taky mi to obcas neda a potrapim tydle predjizdece, ktery si myslej, ze jejich OII prece nepojede za
Jo to je holt typická Škodovácká nemoc







Beda píše:Taky mi to obcas neda a potrapim tydle predjizdece, ktery si myslej, ze jejich OII prece nepojede za
jakub píše:Už zase ten krouťák.Už se opakuju, ale kroutící moment je naprosto zavádějící údaj (navíc vychází z výkonu). Důležitý je vždy výkon, konkrétně pak výkon v daných otáčkách (charakteristika motoru). Výkon se totiž na rozdíl od kroutícího momentu zpřevodováním nemění (samozřejmě až na mechanické ztráty v převodovce).
Berka píše:Pro mě jako uživatele auta je důležité zda to do kopce jede, či dokonce zrychluje, a je mi úplně fuk jestli to je tím pěkným krouťákem (255 N/m) nebo výkonem (85 kw). Berete to moc vědecky. Absolutně nevědecky mohu prohlásit že krouťák tam asi je slušný, protože se mi kolikrát protočí kola na suchu i na 2. př. stupeň a to jen přidám víc plynu, vlastně nafty
jakub píše:@Raven
Tenhle vztah už jsem tu několikrát psal. Kroutící moment je zavádějící údaj proto, že se mění zpřevodováním. Nelze tak podle něj posuzovat benzín x diesel. Kdybych na to šel vědecky, pak ze vztahu P = omega * M je jasné, že výkon a kroutící moment spolu souvisí. Čím vyšší M při daných otáčkách tím rychleji roste výkon. Pokud by M bylo konstantní, pak by výkon rostl lineárně (přímka), naopak pokud by měl být výkon konstantní, pak by průběh M měl tvar rovnoosé hyperboly.
Tony píše:jakub píše:Fabie HTP jsou dost vtipné. Nevím čím to je, ale pokaždé v nějakém stoupacím pruhu když jedu 90 v pravém, tak Fabie HTP se suverénně zařadí do levého. To je ale bohužel vše, protože do kopce se mnou neudrží ani tu 90.Kdyby to ale bylo jednou, ale ono to je pravidlo. Asi vidí KIA, tak si myslí, že to předjede jak nic.
taky to tak vidim![]()
jenže je podřadím aa on
Dancer píše:Já jsem se (pravda ve Focusu 1.8 TDDi) jednou taky podobně bavil - jel jsem cca. 130 km/h od Plzně na Rozvadov a z kopce mne dojela Fabka HTP se čtyřmi lidmi uvnitř a od té doby jsme se potkávali v každém kopci - cestou dolů, kdy se kolem mne prohnali strašidelnou rychlostí cca 145 km/h a pak zase nahoru, kdy jejich rychlost klesala někam k 90-ti. Po čase mne to přestalo bavit, tak jsem v jednom stoupání trochu přidal (na 140) a už jsem je neviděl.
Zřejmě je HTP jakási diagnóza - uživatel má podivnou potřebu dokázat ostatním, že i tohle auto umí jet rychle.
Zaurus píše:Vraťme se zpátky k tématu: 1.6 CVVT nebo CRDi? Řeším dilema jaký motor vybrat pro SW a zajímalo by mě, jakou máte zkušenost v souvislosti s tím, že CRDi motor je o cca 100 kg těžší. Máte někdo zkušenost, jak se projevuje větší zatížení přední náravy na stabilitě v zatáčkách a trvanlivosti předního zavěšení (v jiném tématu se mluvilo o problémech s tlumiči ap.)?
Berka píše:Ideální je když u jednoho prodejce absolvuješ jízdu jak s CRDi tak CVVT. Přiznávám že jsem jiným jak 1.6 CRDi motorem nejel protože jsem hned věděl že tento motor chci a ostatní mi vůbec nezajímali. Ať počítám jak chci je pro mne tento motor i ekonomicky výhodnější (najedu ročně 20-25tis Km)
Tony píše:Berka píše:Ideální je když u jednoho prodejce absolvuješ jízdu jak s CRDi tak CVVT. Přiznávám že jsem jiným jak 1.6 CRDi motorem nejel protože jsem hned věděl že tento motor chci a ostatní mi vůbec nezajímali. Ať počítám jak chci je pro mne tento motor i ekonomicky výhodnější (najedu ročně 20-25tis Km)
musím s tebou jen a jen souhlasit
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé