Důležité upozornění

:!: Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ :!:

Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579

spotreba cee'd

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: spotreba

Příspěvekod JonnY » 13.07.2010 22:03

ach tie moje straty. bud rad ze ich nemas ty :)

ked motor toci 2000rpm, tak jeho vnutorne trenie (loziska, piestne kruzky....) bude nizsie nez ked toci 3000rpm. rovnako prislusenostvo (alternator, olejova pumpa, vodna pumpa....) pracuje vo vyssich otackach co znamena vyssie straty. piesty (a ventily) konaju vratny pohyb, cize motor spotrebovava plno energie na to, aby ich rozbehol a zase zastavil. a to stale dokola. (piesty wankelovho motoru vykonavaju rotacny pohyb, a tam nieje problem vytiahnut az 250hp z objemu 1.3litru. toto je jeden z dovodov)
dalej aby motor vyprodukoval 5kW pri 2000rpm, musis mat viacej pridany plyn (otvorenu skrtiacu klapku) nez pri 3000rpm. a cim viac je otvorena klapka, tym menej prace musi motor vykonat na to, aby nasal zmes.
toto je asi najhlavnejsie, ale dalo by sa pokracovat. ak chces mozem pozret do knihy a doplnit nejake cisla.

trenie v motore moze byt suche, polosuche alebo mokre.
suche trenie je kov na kov a je samozrejme najhorsie. polosuche tiez nieje moc dobre, ale tam uz olej ciastocne trecie plochy maze. pri mokrom treni (ktore by malo prebiehat vsade v motore) sa ziaden kov o seba nedotyka.
pri studenych startoch samozrejme nutne dochadza k suchemu / polosuchemu treniu, a vtedy sa motor najviac opotrebovava. ale ak by si jazdil vyhradne po dialnici rychlostou 100kmh a zastavoval len na benzin, tak motor bude po 300 tisic km ako novy.
naopak, ak sa jazdi len po meste (vela studenych startov = suche trenie), tak po 300tisic km moze byt motor skoro na generalku
ano, v principe mas pravdu. viac otacok = viac opotrebenia. lenze to je rozdiel ktory sa prejavy pri (vymyslam si) 800 tisic verzus milion km. prevadzkove podmienky, studene starty ci dodrziavanie vymien oleja to ale kompletne odsuvaju na druhu kolaj.

edit : vsterkovanie s tym nema skoro nic spolocne (okrem toho, ze viacej vstrekov = viacej strat vo vstrekovacoch. ale to je uplne zanedbatelne). motor ma urcitu ucinnost premeny paliva na vykon, a ta sa pri 2000 a 3000rpm nejak vyrazne nemeni. merna spotreba benzinoveho motoru je napr 300g/kWh. tj z 300g benzinu vznikne 1 kWh vykonu. cize ak potrebujes 5kW na to aby si isiel rychlostou 90kmh, tak je jedno ci to bude pri 2000 alebo 3000rpm. pri 3000rpm sa bude sice benzin vstrekovat o 50% castejsie, ale bude ho umerne menej.
hlavny rozdiel v spotrebe su prave tie mechanice (o cca 50% vyssie) a cerpacie straty.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: spotreba

Příspěvekod tomri » 14.07.2010 08:35

JonnY píše:ach tie moje straty. bud rad ze ich nemas ty :)

ked motor toci 2000rpm, tak jeho vnutorne trenie (loziska, piestne kruzky....) bude nizsie nez ked toci 3000rpm. rovnako prislusenostvo (alternator, olejova pumpa, vodna pumpa....) pracuje vo vyssich otackach co znamena vyssie straty. piesty (a ventily) konaju vratny pohyb, cize motor spotrebovava plno energie na to, aby ich rozbehol a zase zastavil. a to stale dokola. (piesty wankelovho motoru vykonavaju rotacny pohyb, a tam nieje problem vytiahnut az 250hp z objemu 1.3litru. toto je jeden z dovodov)
dalej aby motor vyprodukoval 5kW pri 2000rpm, musis mat viacej pridany plyn (otvorenu skrtiacu klapku) nez pri 3000rpm. a cim viac je otvorena klapka, tym menej prace musi motor vykonat na to, aby nasal zmes.
toto je asi najhlavnejsie, ale dalo by sa pokracovat. ak chces mozem pozret do knihy a doplnit nejake cisla.

trenie v motore moze byt suche, polosuche alebo mokre.
suche trenie je kov na kov a je samozrejme najhorsie. polosuche tiez nieje moc dobre, ale tam uz olej ciastocne trecie plochy maze. pri mokrom treni (ktore by malo prebiehat vsade v motore) sa ziaden kov o seba nedotyka.
pri studenych startoch samozrejme nutne dochadza k suchemu / polosuchemu treniu, a vtedy sa motor najviac opotrebovava. ale ak by si jazdil vyhradne po dialnici rychlostou 100kmh a zastavoval len na benzin, tak motor bude po 300 tisic km ako novy.
naopak, ak sa jazdi len po meste (vela studenych startov = suche trenie), tak po 300tisic km moze byt motor skoro na generalku
ano, v principe mas pravdu. viac otacok = viac opotrebenia. lenze to je rozdiel ktory sa prejavy pri (vymyslam si) 800 tisic verzus milion km. prevadzkove podmienky, studene starty ci dodrziavanie vymien oleja to ale kompletne odsuvaju na druhu kolaj.

edit : vsterkovanie s tym nema skoro nic spolocne (okrem toho, ze viacej vstrekov = viacej strat vo vstrekovacoch. ale to je uplne zanedbatelne). motor ma urcitu ucinnost premeny paliva na vykon, a ta sa pri 2000 a 3000rpm nejak vyrazne nemeni. merna spotreba benzinoveho motoru je napr 300g/kWh. tj z 300g benzinu vznikne 1 kWh vykonu. cize ak potrebujes 5kW na to aby si isiel rychlostou 90kmh, tak je jedno ci to bude pri 2000 alebo 3000rpm. pri 3000rpm sa bude sice benzin vstrekovat o 50% castejsie, ale bude ho umerne menej.
hlavny rozdiel v spotrebe su prave tie mechanice (o cca 50% vyssie) a cerpacie straty.



No nevím nevím.
Ale mám takový dojem, že s tou škrtící klapkou jsi trošku ujel. V dnešních motorech už karburátor nenajdeš, takže tam asi nebude ani ta klapka ;)
Bílý šíp KIA Cee´d 1,4 CVVT
Biela jej pristane
Uživatelský avatar
tomri Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 63  Témata: 4
Registrován: 03.02.2009
Bydliště: Ostrava  Czech Republic (cz)

Kia Ceed III (2021)
16000 km @ 5.9 l/100km

Re: spotreba

Příspěvekod whilliam » 14.07.2010 10:20

tomri to že autá už nemajú karburátor, neznamená že tiež nemajú škrtiace klapky
ta je pri sacom potrubí
whilliam Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 81  Témata: 2
Registrován: 07.01.2008
Bydliště: Poprad  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2008)
38077 km @ 7.58 l/100km

Re: spotreba

Příspěvekod JonnY » 14.07.2010 10:26

tomri píše:No nevím nevím.
Ale mám takový dojem, že s tou škrtící klapkou jsi trošku ujel. V dnešních motorech už karburátor nenajdeš, takže tam asi nebude ani ta klapka ;)

ale ja viem :)
skrtiaca klapka je pri benzinoch vyzadovana ako uplne zakladny prvok tvorby zmesi. ma ju 99% benzinovych aut, okrem zopar bmw ktore to maju osetrene inak.
a uz aj vacsina modernych dieslov ma v sani skritacu klapku. aj ked tam ma inu funkciou.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: spotreba

Příspěvekod olin » 14.07.2010 10:50

@ Jonn Y
Zkus jet 20 km na 4. rychlostní stupeň rychlostí 90 km/hod a pak totéž na 5. rychlostní stupeň a uvidíš, jaký je rozdíl ve spotřebě.
Rychle přijdeš na to, že čím vyšší otáčky při stejné rychlosti, tím vyšší spotřeba :!: ;)
Obrázek Ceed SW III MY2020, 1.4 T-GDi, 103 kW, TOP Obrázeknajeto >19000 km a něco i nacouváno
Ceed SW II 1.6 GDi, 99 kW Comfort+
Ceed SW 1.4 CVVT, 80 kW Comfort+
Uživatelský avatar
olin Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 831  Témata: 2
Registrován: 13.02.2009
Bydliště: Přeloučsko  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1) 3. místo (1)
Sponzor (15) TOP sponzor (3) Organizátor srazu (1)

Kia Ceed SW III (2020)
19000 km @ 5.9 l/100km

Re: spotreba

Příspěvekod olin » 14.07.2010 11:31

Jenda píše:Skutečně evidovaná průměrná spotřeba u :kia: 1,4 CVVT - 80 kW je v rozmezí 6,41 - 8,80 l/100 km. Viz odkaz:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... inkm=20000
Dokázal se již někdo z :kia: fóra v dlouhodobé spotřebě u tohoto motoru dostat pod 6,4 l/100 km? :(


Mám najeto 30 000 km a spotřeba se mi ustálila na 6,0 teď v létě a na 6,4 až 6,5 v zimě. Jezdím převážně ve dvou 40 km do práce
a zpátky denně ve špičce přes Kolín, jinak po vedlejších silnicích. Průměrná rychlost dle období 55 až 57 km/hod.Většinou dodržuji předepsané
rychlosti. :kia: :thu:
Obrázek Ceed SW III MY2020, 1.4 T-GDi, 103 kW, TOP Obrázeknajeto >19000 km a něco i nacouváno
Ceed SW II 1.6 GDi, 99 kW Comfort+
Ceed SW 1.4 CVVT, 80 kW Comfort+
Uživatelský avatar
olin Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 831  Témata: 2
Registrován: 13.02.2009
Bydliště: Přeloučsko  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1) 3. místo (1)
Sponzor (15) TOP sponzor (3) Organizátor srazu (1)

Kia Ceed SW III (2020)
19000 km @ 5.9 l/100km

Re: spotreba

Příspěvekod JonnY » 14.07.2010 11:56

olin : jojo, to je jasne :)
debata je o tom, co tu vyssiu spotrebu sposobuje.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: spotreba

Příspěvekod vladislav » 14.07.2010 11:56

Jezdím 150 km do práce ..Něco najezdím po městě ..Jak se říká okolo komínu....Mám dlouhodobou spotřebu 6,2/100km..Při průměrné rychlosti 60 km/h...Mimo město 100-110km/h..Pomaleji je to dost o hubu..Protože mě všichni předjíždí...Tak se snažím splynout z davem a nebýt brzdou provozu.. :) 1,4CVVT - 80kW
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Re: spotreba

Příspěvekod PetrLa » 14.07.2010 16:49

JonnY:
myslím že jsi to sám napsal...v motoru způsobuje ztráty tření a nějaký ten podtlak/komprese ve válcích, které je nutné překonávat.
A já celou dobu mluvím o tom tření....jestliže se něco tře, tak se to opotřebovává jako vedlejší efekt vzniká teplo...ale to jsme už v mechanice a termice a to by zas bylo na dva kýble vzorců a velice prd z toho.

Zamysleme se nad tím pánové všeobecně. Vezmu v potaz kamion...obrovský motor, většinou kolem 6 válců a víc...obsah jako prase ... spotřeba jak tank ale v poměru kolik toho uveze je to krásné...ale to neřeším....kolik má takový kamion životnost motoru? V jakých pracuje optimálních otáčkách...já si myslím, že někde kolem 900 - 1700 ot./min. Proč se nedělají teda v benzínovém provedení...asi se to moc nevyplatí. Dieselový motor je zkrátka motor, podotýkám že při správném zacházení, na delší dobu. S lepší účinností a nižší spotřebou....a dle mého názoru a asi mi to nevyvrátíte, taky s menším opotřebením.

Nebo druhý příklad obrovské tankery....otáčky motoru kolem 300 - 500 ot./min. ...motor velký jak dvouposchoďový barák....spotřeba jak stádo tanků....proti tomu kolik toho veze je to opět prd. Proč není teda benzínový? :) Samozřejmě jsem teď přestřelil...tak obrovský motor nemůže pracovat ve vysokých otáčkách...to by bylo maso :) ...ale to srovnání s kamionem nebo třeba dodávkou je podle mě trefné.

PS: mimochodem četl jsem o benzínovém "vznětovém" motoru, který má spotřebu srovnatelnou s dieselovým a vysoký výkon. Problém je ovšem s životností dílů a celkovou konstrukcí. Musí být vyvinuté extrémní tlaky aby se benzín sám o sobě bez zapálení vznítil. Nevím ovšem jestli výzkum pokračuje nebo to zdechlo.

http://fyzika.jreichl.com/index.php?pag ... kce=browse
http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova- ... esel/1173/ ale to není přesně to o čem mluvím.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: spotreba

Příspěvekod JonnY » 14.07.2010 16:57

PetrLa : preco je tahac ci lodny motor dieslovy a nie benzinovy to ma viacej dovodov a zivotnost je len jednym z nich.

znova, je nepopieram ze otacky vplyvaju na zivotnost motoru.
lenze kvalita oleja, studene starty, prevadzkovy rezim atd.... su pri beznych autach proste daleko podstatnejsie.
prestan na svojom aute menit olej, a po (placnem) 100tisic km ides na generalku. a je jedno ci jazdis 90kmh pri 3000 alebo 4000rpm.

edit : o tychto experimentalnych motoroch viem. nejaky podobny koncept mal aj mercedes a tusim aj saab ci volvo
na to aby sa benzin sam vznietil ziadne velke tlaky netreba. to sa za urcitych specifickych okolnosti moze diat aj v seriovom motore.
problem je, ze sa to stane len par krat a motor ide do prdele...
nemyslim ze by sa to mohlo presadit...
Naposledy upravil JonnY dne 14.07.2010 17:05, celkově upraveno 1
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: spotreba

Příspěvekod titanus » 14.07.2010 17:11

JonnY píše:prestan na svojom aute menit olej, a po (placnem) 100tisic km ides na generalku. a je jedno ci jazdis 90kmh pri 3000 alebo 4000rpm.


tak presne v tejto veci mi moj sedliacky mozog veli protestovat...rozdiel na 99% bude v tom za na generalku ked jazdim pri 90kmh pri 3000ota pojdem skorej ako ked jazdim na 90kmh pri 4000ot, kolko km prejdem... ak si odmislime vsetky ostatne veci a berieme laboratorne podmienky a dva motory sa nastartuju v tom istom okamihu tak mna osobne asi nikto nepresvedci ze skoncia v tom istom momente pri roznych vikonoch! to teda nespapam aj ked som total laik :no: ale diskusia pekna :tongue:

Edit. zoberme si to tak kedy motor najviac vydrzi??ked je vypnuty...ked je vypnuty tak je ticho...tym padom cim je motor hlucnejsi menej vydrzi..a kedy je motor hlucnejsi? ked je toceny vo vysich otackach...ja v tom mam jasno :lol:


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: spotreba

Příspěvekod hermenet » 14.07.2010 17:18

@PetrLa:
Nevím, jestli to vlastně byla opravdická otázka, ale podle mne se nedělají benzínové kamiony proto, že benzíny neumějí tak dobře táhnout v nižších otáčkách - uvést těžký náklad z klidu do pohybu - a že jsou diesely úspornější a optimálnější pro typicky kamioňácký provoz: nejkratší možná doba jízdy je 4, nebo 4,5 hodiny. Ale to jen spekuluju.
Podobná otázka je, proč se nedělají dieselové formule 1, nebo proč nebyly dieselové vojenské stihačky (ve věku vrtulí), ale to už není o spotřebě.
KIA cee'd SW 1.4 CVVT 80.2 kW Active (2009) Obrázek
Uživatelský avatar
hermenet Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 204  
Registrován: 19.12.2009
Bydliště: Praha 4  Czech Republic (cz)
7. sraz Kia-Club.org (1)

Opel Zafira (2016)
90000 km @ 8.37 l/100km

Re: spotreba

Příspěvekod JonnY » 14.07.2010 17:29

titanus píše:tak presne v tejto veci mi moj sedliacky mozog veli protestovat...rozdiel na 99% bude v tom za na generalku ked jazdim pri 90kmh pri 3000ota pojdem skorej ako ked jazdim na 90kmh pri 4000ot, kolko km prejdem... ak si odmislime vsetky ostatne veci a berieme laboratorne podmienky a dva motory sa nastartuju v tom istom okamihu tak mna osobne asi nikto nepresvedci ze skoncia v tom istom momente pri roznych vikonoch! to teda nespapam aj ked som total laik :no: ale diskusia pekna :tongue:

tak posledny krat.

primarny zdroj opotrebenia je ak motor nemaze tak ako ma. su to studene starty, nekvalitny olej, prilisne tepelne namahanie alebo cudzie necistoty. na trecich plochach bud nieje olej, nieje ho tam dost, roztrhne sa olejovy film, alebo nejaky prach mi trecie plochy obrusuje.

ak dam na motorovu brzdu dva motory, kazdy bude zohriaty, bude mat dokonaly olej a budu rozumne zatazene, tak ano vtedy ten ktory bude tocit viacej otacok bude opotrebeny skorej.


co sa tu snazim cely cas vysvetlit je, ze opotrebenie samotnymi otackami je za dobrych podmienok je extremne nizke, zatial co rozdiel medzi pracou motora v dobrych podmienkach a zlych podmienkach (kvalitne vs nekvalitne mazanie) je neporovnatelne vyssi.
to, ci jazdim s mojim autom pri 3000 alebo 4000 rpm je uplne jedno, pretoze pri jednom jedinom suchom starte sa motor opotrebuje viac, nez by mi ten rozdiel v otackach sposobil za 1000km.
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: spotreba

Příspěvekod titanus » 14.07.2010 17:43

Offtopic :
@hermenet
1motor F1 = max 2 pretky a co ja viem tak do lietadiel a stihaciek obvzvlast sa leje "letecky benzin" alias petrolej takze velmi by som to s benzinom nezrovnaval :D


Winston Wolfe: Že tě někdo vychoval ještě neznamená, že jsi vychovaná.



Honey Bunny: Ale co dál? Chceš pracovat?
Pumpkin: Nikdy!
Uživatelský avatar
titanus Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1690  Témata: 13
Registrován: 08.09.2008
Bydliště: Bratislava - Sliac  Slovakia (sk)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
63636 km @ 7.5 l/100km

Re: spotreba

Příspěvekod -drb- » 14.07.2010 17:44

PetrLa píše:JonnY:
Zamysleme se nad tím pánové všeobecně. Vezmu v potaz kamion...obrovský motor, většinou kolem 6 válců a víc...obsah jako prase ... spotřeba jak tank ale v poměru kolik toho uveze je to krásné...ale to neřeším....kolik má takový kamion životnost motoru? V jakých pracuje optimálních otáčkách...já si myslím, že někde kolem 900 - 1700 ot./min. Proč se nedělají teda v benzínovém provedení...asi se to moc nevyplatí. Dieselový motor je zkrátka motor, podotýkám že při správném zacházení, na delší dobu. S lepší účinností a nižší spotřebou....a dle mého názoru a asi mi to nevyvrátíte, taky s menším opotřebením.


Benzinové motory do náklaďáků se běžně dělaly a životnost nebyla hlavním důvodem k ústupu. Výhoda dieselů je trochu jiná - vysoký kroutící moment přímo motoru, vyšší efektivita spalování a vyšší výhřevnost nafty, méně vznětlivá směs (což mimo jiné je i bezpečnější při manipulaci - v naftě klidně "típneš vajgla") - má vyšší bod vzplanutí (naftu pod nějakých 50 °C nezapálíš - není dost výparů, musíš ji ohřát, benzin má dost výparů i při teplotách pod nulou), ale zároveň nižší teplotu vznícení (nafta má tuším 250 °C, benzín kolem 500, pokud si ještě dobře pamatuju školní látku), menší náročnost na kvalitu paliva (motorová nafta patřila spíše k "odpadu" z destilace ropy) a pochopitelně menší spotřeba atd. Nevýhodou jsou horší emise, vyšší hlučnost a vibrace, horší pružnost motoru, horší studené starty atd., což u nákladní dopravy není tak palčivé (kromě emisí tedy).

Pochopitelně životnost hraje také svou roli, ale to je důsledek výše zmíněného a příjemný bonus.


PetrLa píše:Nebo druhý příklad obrovské tankery....otáčky motoru kolem 300 - 500 ot./min. ...motor velký jak dvouposchoďový barák....spotřeba jak stádo tanků....proti tomu kolik toho veze je to opět prd. Proč není teda benzínový? :) Samozřejmě jsem teď přestřelil...tak obrovský motor nemůže pracovat ve vysokých otáčkách...to by bylo maso :) ...ale to srovnání s kamionem nebo třeba dodávkou je podle mě trefné.


Tohle je už úplně mimo. To, na co jezdí tankery je vyloženě odpad - je to mazut nikoli klasická motorová nafta. Tam je použití vznětového motoru naprostá nutnost. Navíc se používají velkoobjemové dvoutaktní vznětové motory, které pracují na mírně odlišném principu. Jejich efektivita je nejvyšší při neměnném cyklu - což je u lodí ideální. Nicméně používaly se též ve starších náklaďácích a lokomotivách (určitě byl v "Sergeji" - to si ještě pamatuju od dědy, který byl mašinfíra).
-drb- Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 75  Témata: 1
Registrován: 25.03.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
28000 km @ 7.0 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]