Zdravím všechny a prosím o radu. Koupil jsem pro přítelkyni Pride 1,3 z roku 2000 a začal to dávat do kupy. Nechal stočit kotouče, vyměnil ložiska, manžety na poloosách, destičky a pakny a všechno rozhejbal, protože to bylo komplet totálka natvrdo. Vyměnil podtlakový hadičky, prošel elektriku a už se zdálo, že je brko připravený na start, ale při zkušební jízdě se stalo tohle: auto jde krásně za plynem, skoro letí , žádný špatný zvuky, klouby v rejdu necvakají, no to jsem šikulka, jak říká náš malej. Šlápnu na brzdu a je po dobrý náladě, z levý strany se ozve pravidelný cvakání a čím víc šlapu na pedál, tím je to hlasitější. Ňáká blbost, říkám si a shodím brzdiče. Vnější destičky (samotný železo) na obou stranách drhly lehce o kotouče, tak jsem je obrousil flexou, dal to do kupy a konečně je hotovo. PRD. Začala to dělat i pravá strana . Napadá někoho, co by to mohlo dělat? Já už jsem s rozumem v konečníku. Díky za rady nebo aspoň názory.
Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Zadni brzdy jsi kontroloval, protoze obcas zjistit odkud jde zvuk taky neni snadne
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Když cvakala jen ta levá strana, dal jsem to na hever, při sundanym kole jsem dal rychlost a lehce šlapal na brzdu a už se to začínalo ozývat. Dělá to jen dopředu s kvaltem i bez, na zpátečku vůbec. Fakt to nechápu, jedině mě napadá poloosa, ale proč začala i ta druhá strana? Nebo že by se šprajcovaly destičky? Ale jak?
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
No ty vnější desky jsou tam zasunutý s malou vůlí a ty vnitřní, když zasunu váleček, si tam lítají trochu víc, i když tam jsou opěrný plošky. Na pojistných čepech je vůle obrovská, ale v deskách jsou šišatý díry, tak to je asi v pořádku. Je ale divný, že to cvaká tak naprosto pravidelně, kdyby to rachotilo všelijak, tak bych to chápal. Nebo zkusit na ty vnitřní trochu smrknout CO-čkem, aby se to vymezilo?
Takže závada odstraněna, koupil jsem opravnou sadu gumiček a čepů pro uložení brzdiče a hlavně, pořádně jsem se pověnoval dosedacím plochám v brzdiči vůči destičkám, ty jsem měl trochu odfláknutý, takže nevím, co pomohlo víc, ale každopádně JE OPRAVENO. Tak ať se vám taky daří a nejlíp na první pokus .
Tak hlavne,ze je to vyreseny. Taky budu muset resit jedno cvakani,ale zatim jeste nebyl cas.
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Taky se začal ozývat stejný nebo aspoň podobný problém :O když brzdím tak nic ale jak pustim pedál tak cvakne :O pokaždý cvakne jen když pustím brzdu :O a občas cvakne i při rychlejšim rozjezdu :/ vůbec mě nenapadá co to může být :/
Myslel jsem že brzdy že třeba odcvakne destička od kotouče ale dělá to i když řadim.... ve chvíli když zmáčknu spojku tak to cvakne a když pustim a přidám plyn tak taky :/ už vážně netuším čím to může být :/