Jak řadit

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Jak řadit

Postby Guest » 10.10.2008 00:01

Nevíte někdo v jaké rychlosti řadit různé stupně rychlosti ?
Guest
 


km @ l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX


 

Re: Jak řadit

Postby PetrCBR » 10.10.2008 00:16

Az ti zacnou litat od motoru pruzinky, perovky a ostatni dily motoru, tak je na case zaradit vyssi stupen.
Nikdy nerikej ze neco nejde ... vzdycky se najde nejaky blbec, ktery nevi ze to nejde a udela to.
PetrCBR Male
Přispěvatel fóra
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 102  Topics: 2
Joined: 26.07.2008
Location: Rožnov p.R.  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Postby Jakub » 10.10.2008 07:19

Ono to nejde říct jednoznačně podle rychlosti, záleží na tom, jestli auto jede po rovině nebo do kopce nebo jestli se auto rozjíždí či se jede na lehkou nohu ve městě. Takže to chce poznat citem.....nebo si pořídit automatickou převodovku :-)
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
User avatar
Jakub Male
Moderátor
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 1607  Topics: 35
Joined: 13.11.2007
Location: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
15404 km @ 7.1 l/100km

Postby Beda » 10.10.2008 08:26

Presne tak, chce si to vyzkouset. Ze zacatku se to clovek muze naucit podle toho kolik otacek je treba, aby se auto pohybovalo svizne pri prerazeni. Jedna-li se o benzinovy motor, tak bych radil nahoru vzdy pri vyssich otackach (necekal bych ale az bude rucka otackomeru v cervenem poli :!: ). 1.1l benzin v Picantu ma nejvyssi tocivy moment pri 2800ot. takze svizna jizda by mela byt kolem teto hodnoty, tam bych drzel i rucku otackomeru, pri kazde rychlosti. Pak uz casem nebude treba koukat na otackomer a clovek uz to pozna sam dle chovani vozu ;)
User avatar
Beda Male
Administrátor
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 6254  Topics: 297
Joined: 04.09.2007
Location: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1)
8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Kia Sorento II (2013)
100000 km @ 7.5 l/100km

Postby Guest » 10.10.2008 13:06

Děkuji Beda za odpověď.Přesně tohle jsem chtěla vědět. ;)
Guest
 


km @ l/100km

Postby AllInOne » 10.10.2008 16:15

Beda wrote:Presne tak, chce si to vyzkouset. Ze zacatku se to clovek muze naucit podle toho kolik otacek je treba, aby se auto pohybovalo svizne pri prerazeni. Jedna-li se o benzinovy motor, tak bych radil nahoru vzdy pri vyssich otackach (necekal bych ale az bude rucka otackomeru v cervenem poli :!: ). 1.1l benzin v Picantu ma nejvyssi tocivy moment pri 2800ot. takze svizna jizda by mela byt kolem teto hodnoty, tam bych drzel i rucku otackomeru, pri kazde rychlosti. Pak uz casem nebude treba koukat na otackomer a clovek uz to pozna sam dle chovani vozu ;)



a CRDi má v kolika rpm nejvyšší t.m.?
AllInOne None specified
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 250  Topics: 2
Joined: 05.11.2007
Location: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2008)
53000 km @ 5.5 l/100km

Postby roman mikus » 10.10.2008 16:38

AllInOne wrote:
Beda wrote:Presne tak, chce si to vyzkouset. Ze zacatku se to clovek muze naucit podle toho kolik otacek je treba, aby se auto pohybovalo svizne pri prerazeni. Jedna-li se o benzinovy motor, tak bych radil nahoru vzdy pri vyssich otackach (necekal bych ale az bude rucka otackomeru v cervenem poli :!: ). 1.1l benzin v Picantu ma nejvyssi tocivy moment pri 2800ot. takze svizna jizda by mela byt kolem teto hodnoty, tam bych drzel i rucku otackomeru, pri kazde rychlosti. Pak uz casem nebude treba koukat na otackomer a clovek uz to pozna sam dle chovani vozu ;)



a CRDi má v kolika rpm nejvyšší t.m.?



Podla :kia: webky ma 115 konove 1,6 CRDi najvyssi krutak (255Nm) medzi 1900-2750 otackami. a 2 litrove CRDi ma mat 305Nm medzi 1800 - 2500 ot.

ale ci to naozaj ma....?:)
roman mikus None specified
Uživatel fóra
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 60  Topics: 1
Joined: 26.08.2008
Location: bratislava  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2008)
32 km @ 5.0 l/100km

Re: Jak řadit

Postby Marek_Km » 10.10.2008 17:24

Gabi601 wrote:Nevíte někdo v jaké rychlosti řadit různé stupně rychlosti ?


Ono by bylo asi nejlepší, kdyby Ti to někdo ukázal (mám samozřejmě na mysli to řazení ;-) ) přímo v akci. Protože teorie je teorie a praxe je praxe. Autoškola ještě nebyla?
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
User avatar
Marek_Km Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 691  Topics: 8
Joined: 15.12.2007
Location: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
135000 km @ 6.1 l/100km

Re: Jak řadit

Postby Guest » 10.10.2008 21:39

Marek_Km wrote:
Gabi601 wrote:Nevíte někdo v jaké rychlosti řadit různé stupně rychlosti ?


Ono by bylo asi nejlepší, kdyby Ti to někdo ukázal (mám samozřejmě na mysli to řazení ;-) ) přímo v akci. Protože teorie je teorie a praxe je praxe. Autoškola ještě nebyla?



autoškola byla už před pár lety,ale jsem ve sporu.Já tvrdím, že litrovej motor se má pořádně točit a ne trápit.Jen chci vědět jakej na to máte,jako zkušenější řidiči KIA názor.
Guest
 


km @ l/100km

Postby Marek_Km » 11.10.2008 07:58

Pořádně točit neznamená to držet ručičku v červeném poli otáčkoměru. Kdysi dávno jsme měli s bývalou manželkou Punto 1.2 a to se muselo točit, pokud chtěl člověk svižně vyjet kopec, nebo spěchal, nebo jel plně obsazený a chtěl jet svižně. Jinak to nebylo potřeba. Samozřejmě ty menší obsahy při menších otáčkách moc netáhnou, ale pomůckou může být aspoň právě ten otáčkoměr. Pokud nemáš, radil bych nějaký domontovat. Aspoň trochu by to poradilo, kde se v těch otáčkách pohybovat... Ale třeba poradí někdo líp, aby to zas nevypadalo, že to moc hrotím...
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
User avatar
Marek_Km Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 691  Topics: 8
Joined: 15.12.2007
Location: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
135000 km @ 6.1 l/100km

Postby Guest » 11.10.2008 09:45

Marek_Km wrote:Pořádně točit neznamená to držet ručičku v červeném poli otáčkoměru. Kdysi dávno jsme měli s bývalou manželkou Punto 1.2 a to se muselo točit, pokud chtěl člověk svižně vyjet kopec, nebo spěchal, nebo jel plně obsazený a chtěl jet svižně. Jinak to nebylo potřeba. Samozřejmě ty menší obsahy při menších otáčkách moc netáhnou, ale pomůckou může být aspoň právě ten otáčkoměr. Pokud nemáš, radil bych nějaký domontovat. Aspoň trochu by to poradilo, kde se v těch otáčkách pohybovat... Ale třeba poradí někdo líp, aby to zas nevypadalo, že to moc hrotím...


Ne to ne.Myslím,že když se člověk dostane na potřebné otáčky,tak přeřadí.Já jezdím podle sluchu a citu.Mám za sebou jak nafťák, tak benzíňák, tak i dvoutakt .
Guest
 


km @ l/100km

Postby Marek_Km » 11.10.2008 10:52

@Gabi601: Tak vidím, že nemusím radit, pokud jsi už něco odjezdila. Jezdi podle sluchu a citu. :)
Kia Cee´d 1.4 EX 80kW (2007)
User avatar
Marek_Km Male
Fanda vozů Kia
Years of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membershipYears of membership
 
Posts: 691  Topics: 8
Joined: 15.12.2007
Location: Kroměříž  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
135000 km @ 6.1 l/100km

Postby Guest » 11.10.2008 20:21

Marek_Km wrote:@Gabi601: Tak vidím, že nemusím radit, pokud jsi už něco odjezdila. Jezdi podle sluchu a citu. :)



Já jen chtěla vědět,jestli i na KIA je nějaké "pravidlo" v jaké rychlosti přeřadit a podřadit.U starších aut se to většinou v odborné literatuře uvádělo.
Přistup k autům byl daleko obobnější a bylo to většinou i o citu.Někteří (i já) jsem projed auta i oplakali.
Dnes se mě zdá,že je to spíše o komerci a spotřebním zbožím.
Prostě kus plechu a žádná duše.

Vše je to jen můj bubjektivní pocit a dojem.Proto to nechápejte , jako že vám něco nutím. ;-)
Guest
 


km @ l/100km


Return to Motory / Pohonné ústrojí

Who is online

Users browsing this forum: No registered users