Pripojím svoje skúsenosti s GTčkom, ako ho familiárne volám
Najskôr veľká nedôvera k značke ako takej, postupne po roku a niečo čítania, vyberania i sledovania videí Rasťa Chválu na youtube a iných pozitívnych hodnotení či víťazstiev značky na rôznych frontoch (USA, VB, DE atď...) nakoniec výber medzi Tuson a Sportage. Po zhliadnutí interiéru TUSON jasná voľba na GTčko.
Vyrobené 11/2016, v premávke od 4/2017.
Motorizácia 2.0 diesel 136kw automat 4x4, red, najazdených 24.200 km - absolútna spokojnosť, nad očakávanie. Bral som ho, keď mal najazdených 125 km
V klasickom režime jazdy preraďuje automat dosť nízko kvôli spotrebe a tak to niekedy treba preplynovať a prekonať, pokiaľ rovno nejdem plynom na podlahe od rýchlosti 30/40 či úplne od štartu - vie slušne zatiahnuť.... Dá sa aj v takej rýchlosti jednoducho plyn na podlahu a hodí Vás do sedadla
A nehovorím o tom, že keď prepnem do športového režimu, kde drží 2 tisíc otáčok, ide z kože vyskočiť
Ideálne v premávke, keď je veľká kolóna áut - na ten účel prepnúť športový režim a hneď je to iné kafé
Treba mu dať občas zabrať, aby svaly neochabli
Tvrdší podvozok, ale taký som chcel, žiadne plávanie "na mori", v zákrutách i na diaľnici drží stopu ako lep, žiadne nakláňanie a to aj vo vysokých rýchlostiach. Veľmi dobre vo vysokých rýchlostiach zasahuje aj asistent udržania jazdy v pruhu, keď na začiatku vzájomného spoznávania človek rozmýšľal, kto to asi za mňa točí volantom doľava či doprava
Automatické svetlá i automatické diaľkové tiež výborné reagujú a zatiaľ nedošlo k žiadnemu zaváhaniu. Tempomat, navigácia, rádio rovnako.
Inak spotreba v zime tak 6,5 až 7,1 litra a v lete od 6,3 do 6,5 litra podľa spôsobu jazdy (predpísaná 6,3 l).
V lete na 19tkach (ťažší plynový pedál) a v zime na 17tkach (ľahký plynový pedál).
Použité materiály v interiéri zatiaľ nepozorujem žiadne negatívne zmeny, všetko vyzerá tak, ako by vyšiel práve zo Žiliny
Umývané len doma ručne
Po roku začali gumičky stieračov písať na sklo, ale to je taká klasika po určitom čase (cca odjazdili 22 tisíc km).
Olej i všetky filtre už raz menené pri 15 tisíc km (vždy to mením každý 15 tisíc km bez ohľadu na longlife oleje
= všetky filtre+olej = cena 250e v KIA TO = super prístup, odporúčam = po výmene oleja ešte poumývali exteriér motora prípravkom - nevšimol som si, že by ho olejom zamazali), na 1.garančke pri 30 tisíc km bude mať už druhý welness (olej + filtre + ostatné podľa výrobcu).
Pri jarnej kampani v 5/2018 v KII len tak - nech ho chlapci pozrú (17 bodová kontrola), všetko v poriadku, nezdala sa im jedna xenónová žiarovka (hoci riadne svietila) a tak ju len tak vymenili grátis.
Zatiaľ veľká spokojnosť a rád si prečítam aj tie Vaše skúsenosti, prípadne najradšej aj niečo negatívne vyslovene na GTčko
(GTline rada)