Problemy so startovanim

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod ladlen » 11.02.2012 23:15

@PARIK, to je zaujímavé, Tebe vymenili žhaviče na záruku, a mne povedali v Novom Topcare, že žhaviče sú spotrený materiál a na ne záruka neplatí. Ak ich budem musieť meniť, o čom som presvedčený, tak jeden stojí "len" 45 euro. Teraz autom do práce nechodím, minulý týždeň pri -25 mi po 8 hodinovom státí chytilo na posledný, desiaty pokus. Ako starý traktor na družstve. Odvtedy jazdím len po štarte v garáži, ale aj tak som už v jeseni zaznamenal vyššiu dymivosť po štarte.
ladlen Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 477  Témata: 9
Registrován: 26.03.2008
Bydliště: Trstená  Slovakia (sk)

Kia Sportage III (2013)
167000 km @ 0 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod only_one » 12.02.2012 10:52

to by se pak za spotřební materiál dalo prohlásit klidně i turbodmychadlo jestli za to prohlašují žhaviče tu diesela.
Všechno je to o servisu a lidech v něm. Někde jsou schopný naúčtovat u kafe co mi přinesli a v jiném servisu mě zadarmo přezuli auto, pomohli při garanici, neplatil sem ani korunu a ještě mi zamával a řekl, budeme se těšit na další návštěvu... nemáte někdo nějaký seznam co KIA považuje za spotřební materiál? Docela by mě to zajímalo podle jakého klíče to řeší
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod Ladislav » 24.02.2012 19:33

Mal som ten istý problém so štartovaním KIA CEED 1,6 CRDI. V servise v Bratislave mi vymenili všetky žhaviče a závada zmizla. Motor štartuje perfektne aj pri veľkých mrazoch. Celá oprava ma stála 216 €! Išlo vraj o originálne žhaviče KIA.
Neviem, či by nebolo dobré do budúcna hľadať iné lacnejšie žhaviče pre tento motor.
Ladislav Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1  
Registrován: 11.02.2012
Bydliště: Jégého 3, Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod Berka » 24.02.2012 20:50

Žhaviče rozhodně nepovažuji za spotřební materiál. Spotřební materiál jsou brzdy, spojka, řemeny, akumulátor, žárovky, pneumatiky. To vše za předpokladu že dochází k jejich postupnému opotřebení. Ale mechanickou závadu typu vadného materiálu, např. prasklá pružina tlumiče kmitů nebo lamela spojky, prostě závada která nastala náhle a nedá se považovat za běžný stav, by také měla být odstraněna v rámci záruky. Zde bych ale souhlasil že by Kia uhradila jen poměrnou část. Myslím že takhle by to mělo vypadat. Skutečnost bude asi jiná.
Subaru Outback 2.5i Executive
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCE EDC 151kw - prodáno
ceed II 1.6 GDI FIFA 99kw - prodáno
ceed SW 1.6 CRDi 85kw - prodáno
Uživatelský avatar
Berka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2029  Témata: 10
Registrován: 17.12.2007
Bydliště: Rakovník  Czech Republic (cz)
4. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)

Subaru Outback V (2018)
0 km @ 0 l/100km

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod ladlen » 03.04.2012 23:22

Včera som bol na 6.kontrole so svojím ceedom 1,6 CRDI 85 kW. Prišiel som tam s tým, že auto horšie štartuje, po naštartovaní dymí a nemá ťah. Počítal som, že zrejme budú vadné žhaviče, upchatý palivový filter, či váhu vzduchu. Napokon to bolo úplne jednoduché, vadné 3 žhaviče, vymenené všetky 4, a čo ma najviac prekvapilo, rozhryzená prívodná hadica z motora do turba. Celá oprava, včetne výmeny oleja, filtrov, žhavičov, hadice k turbu a k tomu ešte gumené koberce ma vyšla na 520 euro. Ale pri tých cenách, palivový filter 48 euro, liter oleja 18 euro, jeden žhavič 28 euro, a to zlacneli od februára zo 41, koberce 25 euro. Aspoň, že auto teraz jazdí a štartuje ako nové. Mám na tachometri 106 tisíc km.
ladlen Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 477  Témata: 9
Registrován: 26.03.2008
Bydliště: Trstená  Slovakia (sk)

Kia Sportage III (2013)
167000 km @ 0 l/100km

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod rudolf.tomka » 02.09.2012 11:30

píše Tomáš KUBEK na FB :
Dobrý deň,

Mám poznámku a zároveň otázku na kompetentných k úžasnej 7-ročnej záruke na vozidlá KIA.

Minulý týždeň som bol v servise s mojim autom kia cee’d 1.6crdi (r.v.2010). Auto má najazdených cca 40 000km a od februára tohto roku som badal problém pri štartovaní – modrobiely dym, smrad po nespálenej nafte a vibrácie. Mal som podozrenie na upchatú trysku nakoľko v SR nie je problém natankovať aj na značkových čerpacích staniciach nekvalitnú naftu. V servise však zistili, že v skutočnosti to spôsobujú žhaviče – 3 zo 4 boli nefunkčné. Bol som nemilo prekvapený, keď mi servisný technik oznámil, že si opravu budem musieť hradiť sám nakoľko výmena žhavičov nespadá do záručných opráv. Nie je toto choré?
...Zobraziť viac
Páči sa mi to · · piatok, 7:36

Kia Motors Sales Slovensko Dobry den Tomas,

Výrobca poskytuje záruku na kvalitatívne vady
Vo vašom prípade servis meracími metódami popísanými v dielenskej príručke zistil, že žhaviace sviečky nemali kvalitatívny problém, ale že došlo k ich opotrebeniu bežným používaním.
Porovnávať životnosť žhaviacich sviečok medzi jednotlivými vozidlami nie je exaktné, vzhľadom na skutočnosť, že počet štartov u každého vozidla je iný.

https://www.facebook.com/KiaSlovensko?ref=ts
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
rudolf.tomka Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1710  Témata: 20
Registrován: 25.11.2009
Bydliště: Zborov  Slovakia (sk)
Sponzor (13) TOP sponzor (2)

Kia Soul (2009)
183000 km @ 7.50 l/100km

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod hajda4 » 13.12.2012 23:55

Zdraím.
Já mám Vengu letos od ledna.Po první garančce se nějak zhoršilo startování. Nějak sem to neřešil ,ale mráz jasně ukázal o co jde.Nechci spekulovat , ale nejspíš u mě v servisu nakupovali žhavící svíčky.A takhle to vypadalo když auto stálo 24 hod.
https://www.youtube.com/watch?v=mRQ1FVWZBOU
V servisu mě překvapilo oznámení že" jestli máme žhaviče skladem" Ale kromě dvou nových svíček mě ještě umyli auto a vše to dali v rámci záruky.
hajda4 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 39  
Registrován: 13.01.2012
Bydliště: Veverská Bítýška  Czech Republic (cz)

Kia Venga (2012)
233333 km @ 5.8 l/100km

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod souk69 » 14.12.2012 19:28

:lol: Jejda, to bylo startování, spíš to vypadalo na trochu vic zesílené duc duc :oops:
červená Kia Ceed sw 1,6 CRDI
Uživatelský avatar
souk69 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 518  Témata: 2
Registrován: 01.05.2009
Bydliště: Plzen  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
0 km @ 0 l/100km

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod Antonín Turna » 03.02.2013 11:27

Plynový pedál u Ceedu je hypercitlivý, veškerá regulace otáček jde přes řídící jednotku, ta dává impulzy pro vstřikování směsi. Kromě toho existuje krokový systémek volnoběhu sytiče směsi ve studeném stavu. Také je pojištěn stav dojetí nádrže, auto se plazí ještě kousek tak aby se dalo zajet ke krajnici a zastavit. Dolít musíte podle mne 10 litrů, jinak to počítač nenechá nastartovat. Možná po odvzdušnění samovolném do rána druhého dne to pojede, ale kdo má čas čekat tak dlouho. Pedál plynu je necitlivý tehdy, když vysazuje elektronika, múžete ho mačkat jak chcete, ale auto nejede, jen jde volnoběh. Po nastartování novém pak auto jede zase určitou dobu, než znovu vysadí řídící jednotka. Chce to diagnostiku v servisu, hlavně za mrazu minud 10 stup. Celsia. Mne to nechalo za čtyři roky cca třikrát viset na cestě . Jednou to byla civka pod volantem vysilače imobilizéru za cca 450 Kč dvakrát vysazování řídící jednotky za mrazu. To se dá obejít restartem auta. Pak honem do servisu. Benzinem to nebývá, to by cukalo a cukalo, až by ten mini ledový gel prošel nějak vstřikováním.
P.S.
Do diagnostiky Ceedu jdou signály z agregátu vstřikování benzinu a vzduchové škrtící klapky. Pokud neodpojím akumulátor, zůstává diagnost z těchto čidel v paměti počítače. Není to ale černá skřínka jako u letadla. Nedostatečnost diagnostických hlášení u Ceedu je dána cenou vozu. Přesto by to mělo mít mnohem chytřejší program. Minutu šlapu na pedál plynu , ten nereaguje, ale motor běží na volnoběh. Po novém startu , opakuji, to jede normálně. To je jasný ůkol pro diagnostiku. Bohužel, nic se nevytestovalo.
Antonín Turna Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  Témata: 2
Registrován: 27.01.2013
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod Antonín Turna » 10.02.2013 09:21

Pokračuji v pátrání po příčinách vysazování pedálu akcelerace u KIA Ceed 1,4 benzin r.v. 2008 Ozval se mi technicky myslící známý z Brna a vyslovil následující názor na tento defekt . Diagnostika nezaznamená nepřítomnost řídícího napětí od potenciometru pedálu plynu . Napětí nula volt od pedálu plynu znamená, že auto stojí a všechno je v pořádku. Možná, že nový software do počítače již pamatuje na tento problém. Nový start motoru ve stavu přerušení kontaktu v kabelu zavibruje studeným spojem u agregátku potenciometru se škrtící klapkou nasávaného vzduchu a je po defektu. Při normální teplotě okolí plus 5 deg C se studený spoj neprojeví. Prosím o radu, nejlépe pan *** lebka 75 *** v sekci motory.
Antonín Turna Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  Témata: 2
Registrován: 27.01.2013
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod Antonín Turna » 13.02.2013 10:56

Pro pana s kodem lebka 75 uvádím z knihy Felicia 1,3 benzin, vstřikování , viz str.312 kniha Felicia následující.
Inspiroval jste mne k diagnose mrtvého pedálu plynu na KIA Ceed 1,3 benzin . Cituji : Pro okamžik otevření vstřikovacích ventilů kontroluje počítač také polohu nastavovače škrtící klapky vzduchu. Je -li uzavřená tak by mohlo dojít při vstříknutí benzinu k ulití motoru, lidově přechlastání. Pokud klapka přimrzne při -10 deg a více mrazu , nepřidá se akcelerace, je mrtvý pedál plynu, ale motor jede na volnoběh 1000 ot. Po novém nastartování když se klapka uvolní tak nehlásí logika závadu klapky. Diagnostika si to asi nepamatuje, což bude chyba programu diagn. Není co opravovat, jen snad vyčistit hrdlo nasávání vzduchu, když to nebyla námraza, ale mastná špína. Prosím pana** lebka 75** o jeho názor , jsem diagnostik NC v důchodu delší dobu.
Antonín Turna Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  Témata: 2
Registrován: 27.01.2013
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod Antonín Turna » 08.03.2013 13:30

Pokud to nebylo špinou na škrticí klapce vzduchu, pak je nutné sledovat chod volnoběhu , regulační obvod otáček volnoběhu je řízen snímačem otáček motoru na hodnptu n = 1 000 ot/min přes počítač na krokovací servo volnoběhu, dále je v této regulační smyčce signál od teplotního senzoru vzduchu, senzoru klepání , teplota chladiva. Následovat by měla výměna agregátu potenciometru a škrtící klapky a příslušné kabely. Jen je problém donutit servis něco z toho vyměnit pouze preventivně. Záruka uběhne a závada nebude odstraněna. Jarní teploty alespon ráno, nebudou na minus deseti stupních a vše pojede bez závad.
Antonín Turna Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8  Témata: 2
Registrován: 27.01.2013
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod mirec243 » 04.08.2013 23:04

Tak dnes ma nas Ceed po viac ako 100tisi najazdenych prvykrat sklamal. Na ceste z Madarska som as zastavil v Sahach na pumpe sa obcerstvit a ked som chcel znova nastartovat nenaskocil. :no: Len nastartovalo a hned zhaslo. Skusal som a nic. Nakoniec sme ho tahali :angry: Vsimol som si, ze ked som strcil klucikdo zapalovania a pootocil jednekrat tak to povestne tuknutie, ktore bolo pocut sa zopakovalo styrikrat za sebou. Rano idme s tym do servisu. Nevedeli by ste poradit, co by o mohlo byt? diki moc
KIA "Kikuš" Cee´d FL 1.4 CVVT 16V 77kw
mirec243 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 80  Témata: 12
Registrován: 07.03.2010
Bydliště: Námestovo  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2010)
133000 km @ 6.2 l/100km

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod mbiron » 05.08.2013 06:51

Bud ti odesel imobilizer coz je ta lepsi zavada, ta druha ze ti preskocil rozvodovy retez, to je ta horsi moznost. Me se uz stalo oboji.
Uživatelský avatar
mbiron Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 5021  Témata: 43
Registrován: 01.03.2008
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1)
20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)
Organizátor srazu (19)

Kia cee'd II (2013)
110000 km @ 6.4 l/100km

Re: Problemy so startovanim

Příspěvekod mirec243 » 05.08.2013 07:58

Mal som pri sebe aj druhe kluce a nenaskocilo, v imobilzeri chyba nebude, aspon v tom, co je v klucoch. Dnes budem mudrejsi, co povedia v servise.
KIA "Kikuš" Cee´d FL 1.4 CVVT 16V 77kw
mirec243 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 80  Témata: 12
Registrován: 07.03.2010
Bydliště: Námestovo  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2010)
133000 km @ 6.2 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé