Dnes som sa bol previezť na novej Kii Ceed. V podstate som si chcel auto pozrieť naživo. Na fotkách sa mi proste nepáči (sú aj škaredšie, ale nijako ma neoslovilo). Auto malo striebornú (Machine Silver) metalízu, výbava EX, bez príplatkov. Motor 1,4. V predu sa sedí príjemne, hoci chýba posuvná opierka z najvyššej výbavy. Volant sa drží dobre, posed taký spokojný, miesta až až. Pohodlie sedačiek hodnotiť po pár km nebudem, sedí sa dobre, no či by som po 4 hodinách bol dolámaný, to vyveštiť neviem. Snáď bude o pár rokov problém troška s dizajnom panelu rádia - v novinke vypadá skvelo, ale po opozeraní predpokladám, že to bude pôsobiť ako priveľká plocha plastu. Ide síce o vec subjektívnu, ale toto zrejme rýchlo "zostarne". Za seba som sa pohodlne posadil (pri 172cm nieto divu, vo FoFo III som sa necítil stiesnene, ale tu je ten priestor proste na kolená citeľne väčší, sedelo sa mi ale lepšie vo FoFovi, no byť kúsok väčší karta sa obráti dosť radikálne), ale sedadlá má vzadu lepšie i30 - podopierajú stehná podstatne lepšie a na dlhšej trase budú predpokladám veľkým prínosom oporti Kii. Kufor je dostatočný, pokiaľ človek nemá rodinu a nejazdí nabalený dlhé trasy.
K jazde - podvozok je výborný (samozrejme, sú lepšie), teda na Kiu. Nie, Kia nehrá vlastnú dedisnkú, ale predsa len asi nemá takú renomé a človek čaká určite viac od VW. Kia však spravila veľký pokrok a na konkurenciu sa dotiahla. Ťažko hodnotiť, bola to jazda po slušnej ceste, takže tlmenie... neviem. Trafil som jednu dieru a predsa len sa rana ozvala, vo FoFovi to bolo jemnejšie odfiltrované, no to už bude asi aj zhýčkanosťou ľudí (čo by naši rodičia dali v mojom veku za škodu 120), no Kia ma prekvapila, kladne. Hluk som nevnímal, takže utlmenie dobré, motor takmer nepočuteľný, pri 3000rpm sa začínal ozývať, viac som ho s jeho 246km nechcel vytáčať. Motor nemám s čím porovnať (1,6 EB hrá predsa len úplne inú ligu), no tiež ma prekvapil. Po zlej skúsenosti s motorom 1,25 v Riu som v ťažšom Ceede čakal podobnú charakteristiku od 1,4. No tá šla docela spokojne, v 70kmph dokonca na šestku aj zrýchľovala, a vôbec nie utrápene. Spotrebu hodnotiť neviem, to grafické zobrazenie aktuálnej ma nepresvedčilo. Na obranu Ria s 1,25 musím povedať, že bolo naložené 4 osobami a zapnutou klímou. V Ceede sme boli dvaja - ja a predajca.
K nastaviteľnej tuhosti riadenia - dobrá vec, no nastavenie mi nesedelo. Režim Komfort stráca význam, v rýchlosti okolo 60kmph šiel volant tak ľahko, ako by som čakal pri parkovaní. Jemne som chcel zatočiť a volant doslova sám vystrelil na kraj. Pri podobnej rýchlosti je tak ľahké riadenie až nebezečné. Normal - toto si viem predstaviť na mieste komfortného nastavenia. Ľahké, no nie tak, že keď vám trhne rukou, skončíte v priekope. Sport sa síce športovo netváril, ale bolo to asi najlepšie, taký normál. A ako sport by tam malo byť niečo ešte kúsok tuhšie. Ináč je to v tejto triede asi zbytočnosť, normal alebo sport režim nastaviť ako "default" a hotovo. Nakoniec, aj tak to má premenlivý účinok a pri parkovaní sa nenadriete ani pri režime "Sport".
Auto ma celkovo kladne prekvapilo, no napriek nie zlej 1,4 by som šiel do 1,6 GDi (ten sa ešte len chystám otestovať, asi ale v i30-ke). Výber ma čaká koncom roka, takže som zvedavý, ktorý voz to vyhrá (predbežný víťaz už je, ale v prípade priepastných cenových rozdielov je dobré poznať alternatívy)
