Musím reagovat, protože předchozí příspěvek není zcela pravdivý. Při brzdění motorem u moderních benzinových motorů, pokud má motor alespoň 1500 ot (u různých motorů je to různé),
nedává vstřikování do válců žádný benzín, takže okamžitá spotřeba je skutečně nulová

Prostě motor je roztáčen koly, pro svůj vlastní chod žádný benzín nepotřebuje - řídící
jednotka to ví a začne benzín pouštět až když otáčky poklesnou pod určitou hranici. Jinak já jezdím maximálně úsporně, tzn. maximálně plynule

, brzdy používám jen když je to nezbytné
a snažím se, pokud možno, nenechat auto zastavit

. V létě spotřeba dle ručního počítání z tankování 5,8 až 5,9, teď v mrazech okolo 6,5 l/100 km. Vždy jedu na nejvyšší možný převodový
stupeň, takže 50 v obci po rovině v pohodě na pětku a často používám řazení 3-5 při rozjezdu na 90 km/hod. Jezdím denně do práce i z práce á 40 km po silnicích všech tříd a přes celý Kolín.
Věřím, že nebýt města, byla by spotřeba ještě o 0,3 - 0,5 l nižší

Za mne má motor 1,4 CVVT pět hvězdiček

a nevěřili byste, jaký adrenalin může jízda na spotřebu často být.