Tak doplním Lubošovu informaci o své postřehy, jak jsem slíbil a jak jsem k tomu byl nyní vyzván.

Jen jsem neudělal žádné foto či video, protože majitel to měl moc špinavé. To bych sportagi udělat nemohl, abych ji fotil takto ušmudlanou.....
Jezdil jsem sportage v dieslu, dvoulitr, plná výbava. Stará něco přes týden. Zimní gumy 16. Jízda po rychlostce i po dědinách a na silnicích trojkách.
Když jsem sportage viděl prvně v Čestlicích, tak mě kromě exteriéru moc neoslovila, jak jsem o tom už tady psal. Interiér mi připadal nic moc extra. V plné palbě jsem seděl ve sportagi začátkem září v Mukařově, a to už bylo úplně o něčem jiném. Proto jsem se docela na sobotní projížďku těšil. Interiér velice pěkný, líbí se mi i tvarovaná palubka, v sedadlech se sedí pohodlně. Volant velice příjemný do ruky. Však to všichni znáte. Jen bych tam já přivítal víc odkládacího prostoru, který by byl po ruce. Displej rádia se mi dost líbil, zato červené zbarvení informací palubního počítače mě moc neoslovil. Ale je to asi o zvyku, v cee´du se mi zbarvení ze začátku taky moc nelíbilo. Dnes bych to nevyměnil. Jsem zvyklý jezdit v benzínu. Byl jsem si vědom rozdílu mezi benzínem a naftou, proto jsem zkoušel jízdní styly vhodné jednak pro benziňák, jednak pro nafťák. Velice mě potěšila šestka. I na ni bylo auto hodně dost živé, celkem rychle akcelerovalo. Při klasickém benziňáckém podřazení při potřebě akcelerovat se motor vyhnal rychle do otáček na 4 000, ale výkon a zrychlení nic moc. To benziňák by už musel jet jak pominutý. Ovšem bez přeřazování bylo auto skutečně živé, s rychlým nárůstem rychlosti, bez jakýchkoliv problému, hluku, prodlevy. Skoro jsem vlastně ani nemusel řadit. Bylo jedno, jestli jedu do kopce nebo po rovince. Auto pěkně sedí na silnici, nerovnosti na silnici jsem ani neregistroval. Řízení rovněž v pohodě. Chtěl jsem si vyzkoušet i jak se bude auto chovat na poli, ale majiteli se to nějak moc nelíbilo. Tak jsem moc na pilu netlačil, abych nemusel pěšky. Už tak trpěl, když jsem mu spotřebu zvednul z 6,1 na 6,3.

Vyzkoušel jsem si i pár "vychytávek", které já ve svém autě nemám, jako např. rozjezd do kopce, couvání na kameru ve zpětném zrcátku apod. Jen mě mrzelo, že jsem si nemohl vyzkoušet jízdu na kluzkém povrchu. Líbila se mi i decentní zvuková signalizace - upozorňování řidiče na nové skutečnosti, jako bylo třeba informování o možnosti vzniku náledí. Stmívání zpětného vnitřního zrcátka při oslnění může být taky zajímavé. Něco málo jsem dřív najel i ve staré sportagi, ale mám pocit, že se tyto dva modely nemohou porovnávat. Je to minimálně o generaci dál. Takže závěrem - byl jsem mile překvapený po všech stránkách.

Prostě jednička s hvězdičkou. Jen bych jinak volil způsob otevírání pátých dveří a nižší nakládací hranu, protože když je auto špinavé, tak po otevření dveří a naložení kufru nákupem je řidič špinavý taky....
Tak nevím Peter, jestli jsem tě těmito informacemi plně uspokojil. Ale je to paráda. Ještě si budu muset vyzkoušet benzín.
