
Edit Jakub: sloučeno s již probíhajícím tématem
Berka píše:Po více jak 17 tis. km je řazení zpátečky stále stejně špatné. V létě už to bylo mnohem lepší. Možná by pomohla výměna oleje za nějaký řidší a myslím že kia do převodovky snad umožňuje dvě verze oleje, podle podnebí kde se auto provozuje.
Radoo píše:Celé to prý spočívá v tom, jak se tam zpátečka zařadí. Já jezdil na Fabiích a tam je to jinak. Jde prý o zvyk a technik mi to předvedl v autě, od té doby už zuby nepočítám, zkuste to taky. Páku vezmete do dlaně, kroužek zarazíte mezi prsteník a prostředník a vytáhnete ho úplně nahoru, musí se to udělat před pohybem samotného řazení, pak se nenásilně zařadí a mělo by to být vpohodě.
Já dělal chybu, že kroužek jsem nevytahoval nadoraz a vytahoval jsem ho až v dráze neutrálu.
Je potřeba to udělat jako první věc a nenásilně.
Jinak souhlasím, že zpátečka není ideální ... ale když si na to člověk dá pozor, není problém.
I tak spojku pouštím velmi pomalu, protože jistota spolehlivého zařazení 100% není.
lubos.j píše:Mám novou kiu ceed sw(1000,-km) a taky mně nejde řadit zpátečka - šaltpáka pruží, zpátečka nedosedne. a když dosedne, tak s rachotem vyskočí....
Parkování, kdy je potřeba párkrát popojet doředu a dozadu se stává hororem. :-|
Jediná možnost je držet při couvání šaltpáku .
Zkoušel jsem vše možné i nemožné včetně rad z ředchozích příspěvků. ... kroužek zvedat před pohybem páky, čekat 3 vteřiny, kvedlovat a hledat správnou dráhu, nic platné.
P.S. - nemám žádné zamykání zpátečky,takže defenlock a jiné systémy jsou v tom nevinně.
mbiron píše:Ani ja nemam s razenim zpatecky problem, jedine co mi vadilo byl onen krouzek, cely zivot jsem byl zvyklej zamackavat radici paku a tenhle pohyb jsem musel nejaky patek trenovat. Mnohdy je tohle razeni hlavne v rukach a az nasledne ve spatne montazi.
Happy píše:mbiron píše:Ani ja nemam s razenim zpatecky problem, jedine co mi vadilo byl onen krouzek, cely zivot jsem byl zvyklej zamackavat radici paku a tenhle pohyb jsem musel nejaky patek trenovat. Mnohdy je tohle razeni hlavne v rukach a az nasledne ve spatne montazi.
Tím chceš říct co? Že když na kroužek nejsi zvyklý ty, tak ostatní mají taky problémy s koordinací pohybů v tomto směru? Já jsem celý život zvyklý na kroužek a v ceedu je to řazení zpátečky jednoznačně špatné! Takže to zgeneralizování asi nebylo na místě. Jestli máš své zkušenosti, neberu ti je, ale napsat, že mnohdy je to hlavně v rukách, neberu. A montáž může být dobrá, když je to špatně vymyšleno, ani dobrá montáž nepomůže.
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé