Nafta vs. Benzin

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Vyber motora

Příspěvekod Beda » 14.08.2010 16:44

Myslim, ze diskuze v tomto tematu bude kopii techto dvou temat:
viewtopic.php?f=17&t=763
viewtopic.php?f=17&t=1108
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8788  Témata: 332
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod BalvanoS » 01.10.2010 00:02

Ahoj, pozde, ale prece.

Jezdil jsem s benzinama, ale ted jsem presedlal na diesely. A nedam na ne dopustit.

Co jsem tak stacil precist, tak se tu stale dokola vytahuji veci o tom, jak jsou diesely poruchove a kdesi cosi. :-) Turbo - kdyz nebudete menit vcas vzduchovy filtr, ten casem proderavi a do sani se dostane bordel, ktery poskodi lopatky turba....proto to piskani, ze?! Hridel je pak nevyvazena a dochazi k tomu, ze se turbo cim dal vic rozbiji. Vstriky - nejvetsi problem pro vstrikovani je kvalita nafty, ktera je supr-zalostna. Ted snad podle nezavisleho testovani vychazi najevo, ze nej-naftu ma BENZINA. Nejhure dopala SHELKA, predrazena jak krava. Pro me je nej-auto takove, ktere je bezpecne a diesel je pro to idealni auto. Vetsina manevru na silnici je acelerace / predjizdeni a to je po certech supr zazitek ( kdyz vas pred vami nebrzdi HTP, nebo podobne horobne motory) kdyz vam staci na predjeti "par sekund", bez razeni seslapnes pedal, a jsi tem tam. To je ohromna vyhoda a diky tomu jsou takove manevry velmi bezpecne. Pamatuju si boj s benzinakem, kdyz jsem se pri rychlosti kolem 90 km/h snazil predjet kamion. Des a bes, nevedel jsem jestli 4 nebo 5. 4 vytocena jak svin, nebo 5 ku, ktera nemela silu. Ted vlastnim Kiu Rio 1.5 Crdi (81kw) a jsem max. spokojeny. Vetsinu aut o tridu vetsi, nekdy o dve, nechavam za sebou, pac ma neskutecny pruzny zrychleni. O Skodovce nemluvim, to by jste neverili, jak jsou majitele Oktavek vytocenych, kdyz je predjizdim. S Dieselem nemate potrebu jezdit rychle, protoze vite, ze kdyz vas nekdo nasere, bez vetsi namahy seslapnete plyn a jste v trapu. Jo a jeste jedna vec......rikal jsem si, ze si zajedu na mycku umit motor a prostor kolem. S dieselem ? no problem. Kia, aspon ta moje, ma treba na kladnem polu baterky rovnou pojistkovou skrin, takze je baterka chranena pred vodou. S benzinem? ani tuk. Riskujete totiz, ze uz neodjedete.
Jak pisu, mel jsem predtim 3 benzinaky, ale ..... nic moc. Stale vytaceny motor, na co?. Naftak obecne vydrzi vice km, z prosteho duvodu....mene motorcyklu. Proto jsou nakladaky schopny jezdit pul milionu km. Samozrejme, nejen proto se do nich davaji diesely. POWER DIESEL! :tongue:
BalvanoS Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  Témata: 1
Registrován: 19.08.2010
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod reddevil » 01.10.2010 09:04

kazdy mame svoj nazor, ale aby sa mal niekto riadit podla tvojho pri vybere motorizacie... :thd:

"kdyz te nekdo nasere" ??? toto nepatri na cesty, pis menej expresivne a mozno budu mat tvoje prispevky vacsiu hodnotu...

:twisted:
KIA Venga 1.4 CVVT 66kW EX Steel Gray
Uživatelský avatar
reddevil Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 85  Témata: 4
Registrován: 09.05.2010
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

Kia Venga (2010)
47000 km @ 6.7 l/100km

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod Nemo55 » 01.10.2010 09:42

reddevil píše:kazdy mame svoj nazor, ale aby sa mal niekto riadit podla tvojho pri vybere motorizacie... :thd:

"kdyz te nekdo nasere" ??? toto nepatri na cesty, pis menej expresivne a mozno budu mat tvoje prispevky vacsiu hodnotu...

:twisted:

Naprostý souhlas :thu:
Škoda 1000MB, Škoda120L, Peugeot 605 2,0 TD, Hyundai Getz 1,1 3D, Kia cee'd SW 1.4 Comfort+(2010)
Každou jízdu si už 9 let užívám :-) je to bůh na tři písmena
Tohle nepotřebuje ani komentář http://www.youtube.com/watch?v=N8eCcSFcukA
Uživatelský avatar
Nemo55 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 273  Témata: 2
Registrován: 31.05.2010
Bydliště: Kadaň  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
55000 km @ 6.2 l/100km

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod PetrLa » 01.10.2010 18:21

reddevil píše:kazdy mame svoj nazor, ale aby sa mal niekto riadit podla tvojho pri vybere motorizacie... :thd:

"kdyz te nekdo nasere" ??? toto nepatri na cesty, pis menej expresivne a mozno budu mat tvoje prispevky vacsiu hodnotu...

:twisted:


ten tvůj to je taky plodný příspěvek....zrovna jak ten můj, co jsem na to teď napsal.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod mike73 » 01.10.2010 20:12

taky jsem prostridal nekolik benzinu vcetne velkoobjemovych a mam prvni turbodiesel a nema to chybu.
Zalezi asi jake delas jizdy, ale ja jezdim hlavne dalky (600 - 1400km) da se rict na jeden zatah a na predjizdeni a dlouhodobych 160 na dalnici je diesel o dost pohodlnejsi. Zjednodusene receno, najedes na dalnici, zaradis tam nejvyssi rychlost a za 1000km ji zase vyradis - pritom jedes porad dynamicky - kopec nekopec.
U benzinu jsem to kolikrat tocil do omezovace aby to trochu jelo (na 2 to jelo neco kolem 100kmh, 3 do 160, :-) ) a to uz je v aute poradny kraval takze te to na dlouhych jizdach unavi - a navic porad sledovat jestli nebude treba podradit.
Predstav si ze jedes v benzinaku uz 20minut za autobusem nebo nakladakem 70kmh a cekas na skulinku na predjizdeni, bud jedes porad na 3-ku aby to melo odpich na predjizdeni a tim padem to rve a zere, nebo jednu ruku na radici pace a stridave radis 5 - 3 ( a sakra neco tam jede) - 5 atd.
U TD na to proste slapnes a jedes. Kdyz uz podrazujes tak staci o jeden stupen, coz re rychlejsi nez o dva (proste pakou skubnes dopredu nebo dozadu)
U turbobenzinu by to bylo asi podobne (nemam , neznam). Nejhhorsi auto co jsem ridil byla Oktavka 1.9SDI - bez turba, takovou linou lemru clovek nevidel, akcelerace vlakove soupravy.
Na benzinu je pekny rozsah otacek (jednoho benzinaka jeste mam), na 5 se da bez klepani jet od 50 - 180. U Ceeda pri 50kmh a zarazene 4 se uz pomalu daji pocitat jednotlive exploze v motoru. Na couracky po meste ci vesnicce je benzin lepsi.
Spotrebu mam jenom mirne lepsi nez jsem mel na benzinakach, nicmene bych opet volil turbodiesel. Zacinaji se ted ale rozmahat turbobenziny, tak ze kdo vi co priste...............
SW 1.6 CRDi 85kW , cerveny, rv. 2008
mike73 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 53  Témata: 4
Registrován: 07.02.2010
Bydliště: Vsetin  Czech Republic (cz)

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod -drb- » 01.10.2010 21:56

Tedy to je taková směs klišé, že nestačím kroutit hlavou...

mike73 píše:taky jsem prostridal nekolik benzinu vcetne velkoobjemovych a mam prvni turbodiesel a nema to chybu.
Zalezi asi jake delas jizdy, ale ja jezdim hlavne dalky (600 - 1400km) da se rict na jeden zatah a na predjizdeni a dlouhodobych 160 na dalnici je diesel o dost pohodlnejsi. Zjednodusene receno, najedes na dalnici, zaradis tam nejvyssi rychlost a za 1000km ji zase vyradis - pritom jedes porad dynamicky - kopec nekopec.


Ano, pokud to srovnám s benzínem někde ve Škodě 120, tak tam se člověk uřadil, ale v cedníku, ač 1,4 dělám to samé, co popisuješ - na nájezdu pětku a jedu. Rychlost držím kolem 110-120 a ještě jsem ani s plně naloženým autem nepotkal kopec, kde bych musel podřadit (pravda, nejezdím Tatry ani Alpy, ale pouze ČR a občas východní část Německa). Kdybys řekl, že pětku tam dáš už v padesáti, tak to jako výhodu beru, ale to, co popisuješ je normální i u benzínu.

mike73 píše:U benzinu jsem to kolikrat tocil do omezovace aby to trochu jelo (na 2 to jelo neco kolem 100kmh, 3 do 160, :-) ) a to uz je v aute poradny kraval takze te to na dlouhych jizdach unavi - a navic porad sledovat jestli nebude treba podradit.


Mluvíme o motorech CVVT, které dává Kia/Hyundai? A mluvíme o běžné jízdě nebo rallye?

Ne že bych nikdy netočil k omezovači, ale kromě předjíždění a rychlé akcelerace pryč z křižovatky k tomu nějak nemívám příležitost a ani potřebu. Ne že by nebyla chuť - nad pět tisíc je ten motor nejživější a ta zmíněná 1,4 umí rozhýbat i těžkého kombíka tak, že si člověk užije jízdy na okreskách, ale ceed je prostě rodinné auto (i ten proceed je jen malé třídvéřové přibližovadlo) a dělat z něj něco jiného je přinejmenším divné.

mike73 píše:Predstav si ze jedes v benzinaku uz 20minut za autobusem nebo nakladakem 70kmh a cekas na skulinku na predjizdeni, bud jedes porad na 3-ku aby to melo odpich na predjizdeni a tim padem to rve a zere, nebo jednu ruku na radici pace a stridave radis 5 - 3 ( a sakra neco tam jede) - 5 atd.
U TD na to proste slapnes a jedes. Kdyz uz podrazujes tak staci o jeden stupen, coz re rychlejsi nez o dva (proste pakou skubnes dopredu nebo dozadu)
U turbobenzinu by to bylo asi podobne (nemam , neznam).


Nezlob se na mne, ale to, co popisuješ, je jen ukázka mizerného řidiče a ne nějaký nutný přístup u benzínu. Když dojedu nějakou lemru, tak tam mám s klidem pětku i v těch 70 a čekám na možnost předjetí. Trojka je tam ve vteřině (ano je to pomalejší než podřazení na čtyři - na tom se shodneme) a motor jde do otáček okamžitě (na rozdíl o dieselu, kde je naprosto u všech větší či menší prodleva mezi sešlápnutím pedálu a zvýšením otáček - a bohužel se to týká i nových dieselů). V momentě, kdy jsem v polovině předjíždění, dávám čtyřku, plynule se řadím před auto - pružnost celého manévru minimálně stejná jako u dieselu a bez zběsilého řazení 5-3-5-3.

mike73 píše: Nejhhorsi auto co jsem ridil byla Oktavka 1.9SDI - bez turba, takovou linou lemru clovek nevidel, akcelerace vlakove soupravy.
Na benzinu je pekny rozsah otacek (jednoho benzinaka jeste mam), na 5 se da bez klepani jet od 50 - 180. U Ceeda pri 50kmh a zarazene 4 se uz pomalu daji pocitat jednotlive exploze v motoru.


Ale no tak... Nešiř bludy.

Cedník na 50 při 4 točí dva tisíce otáček, což jsou naprosto dostatečné otáčky i do mírnějších kopců a auto je schopno pořád akcelerovat (i když drak z toho není). Při třiceti je tam zhruba 1500 - což točí u stejného motoru pětka při padesáti a jak se dočteš jinde, jsou zde lidé, kteří tak bez problémů jezdí, když jim stačí udržovat rychlost, takže žádné jednotlivé exploze motoru.


mike73 píše: Na couracky po meste ci vesnicce je benzin lepsi.
Spotrebu mam jenom mirne lepsi nez jsem mel na benzinakach, nicmene bych opet volil turbodiesel. Zacinaji se ted ale rozmahat turbobenziny, tak ze kdo vi co priste...............



Fakt mi to z tvé reakce přijde, že kiácké benzíny z ceedů opravdu neznáš. 1,4 CVVT a 1,6 CVVT jsou téměř shodné motory (pokud si dobře pamatuju, má 1,4 jen menší zdvih, vrtání je na chlup stejné) a jsou to jedny z nejlepších atmosfér, se kterými jsem jel. Ano, mají mnoho nectností, které pramení z principu atmosférického benzínu, ale lenost mezi nimi rozhodně není. Ty motory solidně táhnou už dvou tisíc a nad čtyři tisíce jsou báječně živé, až by člověk řekl, že opisovali od Hondy. Shodneme se určitě také v tom, že na trasy, kde se člověk častěji rozjíží, častěji akceleruje (typicky město a okresky), se hodí víc než na dálnice s konstantní rychlostí 120 a více (i když upřímně řečeno - víc mi vadí aerodynamický hluk a odvalování pneu v těchto rychlostech než motor).

Naftu jsem měl, občas s ní jezdím i nadále, motory byly různé od bezturbových dodávek (naštěstí jen párkrát krátká cesta při stěhování - je to fakt lemra líná, vlak se rozjížděl rozhodně líp) a stejně bezturbového Fiata Ritmo (bylo to líný, ale zase to projelo všude), přes fordí TD v Escortu z roku 98 (se kterým jsem najezdil něco přes 50 tis. km a mám pro něj slabost kvůli perfektní spolehlivosti a jednoduchosti), vyhlášené 1,9 TDI "pumpe-dýze" od našich germánů z Mladé Boleslavi až po nové turbodiesely od Francouzů, Němců i Korejců. K těm motorům mám tři výhrady (ke všem) - 1. vadí mi "gumová" odezva plynového pedálu. Zatímco u benzínu když sešlápnu plyn, tak se to okamžitě projeví, u dieselu je odezva o vteřinu později. Když jsem s tím jezdil denně, tak jsem to ani nevnímal, zvykl jsem si a přizpůsobil jsem se tomu, ale v případě krizových situací je to znát. Hezky je to také znát při volnoběhu a přeřazování, kdy u benzínu sešlápnu a otáčky jedou nahoru tak rychle, že při podřazování tam rychlost sedne aniž by sebou motor škubal, u dieselu jsem byl při řazení vždy rychlejší než otáčky - a to rozhodně nemůžu říct, že bych řadil nějak extra rychle - nejsem závodník, neumím meziplyny (ani je nezkouším), jen mi vadí že podřazování u dieselu je pomalé a na pražských křižovatkách to pak nepříjemně zdržuje, když se chci nacpat do nejbližší mezery a nestát tam zbytečně. Nicméně zvyknout se skutečně dá a pro řadu lidí je příjemný ten nárazový výkon dieselů - mají pocit, že auto pěkně zabírá. 2. vadí mi hluk a vibrace a to zejména studených motorů. 3. vadí mi to, co leze z výfuku a hlavně novější motory mi příšerně smrdí (vliv močoviny?). Tenhle bod je ale do jisté míry subjektivní - někomu víc smrdí benzinové spaliny, ovšem ideální by bylo, kdyby auta nesmrděla vůbec (hlavně ve městech), jenže to si musíme ještě pár let počkat na elektromobily nejlépe s uměle doplněným zvukem šestilitrového hemi. ;)

Co se týče nových malých turbobenzínů, tak z nich nadšen nijak moc nejsem. Člověku, co neumí řadit a děsí se toho, když motor točí nad tři tisíce (jako můj strejda, který trápí svého benzínového Scénica), tak to může vyhovovat. Ale já bych řekl, že ty motory jen spojují nevýhody benzinů a dieselů - je to žravé (hlavně při dynamičtější jízdě je tam šílený skok), ve vyšších otáčkách líné, je tam podivný turboefekt v nízkých otáčkách (ale jiný než na jaký jsem byl zvyklý ze starších TD, které ve dvou tisících "kopnou" do sedačky - je to spíše taková gumovitost, nevím, jak to popsat). A výhody z obou světů tam nejsou - dynamika vysokootáčkových atmosfér tam není, kroutící moment dieselu taky ne a hladký chod ty lehoučké maloobjemové motory taky nemají, což je ale bohužel daň za to, že to jsou malé motory. Ona to stejně většina lidí nepozná - koneckonců na "neposednost" HTP ve služební Fabii, co jsem chvíli měl, jsem si taky dokázal zvyknout a dokonce se mi líbil ten setrvačníkový zvuk.

Ale abych to shrnul - nemohu říct, že by nějaký princip měl výrazně navrch nebo byl výrazně horší. Atmosférický benzin, turbobenzin i turbodiesel mají své specifické vlastnosti, které dávají těm motorům pár výhod oproti ostatním. Zásadní jsou asi jen doba ohřátí motoru (velmi zásadní u nafty, která je kvůli tomu nevhodná na krátké trasy), spotřeba (kde benzin prohrává na téměř všech trasách delších než 20 km) a subjektivní zhodnocení hlučnosti, pružnosti a "voňavosti". Nebál bych se třeba tolik spolehlivosti (kromě pár vyložené vyhlášených motorů nejsou dnes problémy ani s atmosférami, ani s turbomotory - jen u těch turbobenzínů bych si ještě radši počkal, ale to nemusíme u cedníku řešit). U mně kvůli bodu tři vede benzín natolik, že jsem ochoten odpustit vyšší spotřebu, ale pokud bych dostal výhodnou nabídku na ceed crdi, vůbec bych neváhal.
-drb- Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 75  Témata: 1
Registrován: 25.03.2009
Bydliště: Praha  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2009)
28000 km @ 7.0 l/100km

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod mike73 » 01.10.2010 23:01

-drb- píše:Rychlost držím kolem 110-120


no prave a to je ten rozdil, mezi mnou a tebou
btw. to nejsou klise nybrz moje pocity
SW 1.6 CRDi 85kW , cerveny, rv. 2008
mike73 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 53  Témata: 4
Registrován: 07.02.2010
Bydliště: Vsetin  Czech Republic (cz)

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod JonnY » 02.10.2010 00:06

tiez mi celkom vadi ta opozdena a "mrtva" odozva dieslu na plyn. na citroene 1.4hdi dokazem na volnobehu preslapnut plyn na podlahu a zas pustit bez toho, aby motor zareagoval... :?



ale inak oboje ma svoje plusy aj minusy. kazdy preferuje nieco ine a obavam sa ze vecna debata benzin vs diesel nema riesenie :)
JonnY Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 261  
Registrován: 22.06.2009
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod olin » 02.10.2010 08:55

@-drb-
Nevynechal jsi fakt nic! :thu: :thu: :thu: :thu: :thu:
Obrázek Ceed SW III MY2020, 1.4 T-GDi, 103 kW, TOP Obrázeknajeto >19000 km a něco i nacouváno
Ceed SW II 1.6 GDi, 99 kW Comfort+
Ceed SW 1.4 CVVT, 80 kW Comfort+
Uživatelský avatar
olin Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 829  Témata: 2
Registrován: 13.02.2009
Bydliště: Přeloučsko  Czech Republic (cz)
Mogul Safety Cup 2009 (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1)
16. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1) 3. místo (1)
Sponzor (15) TOP sponzor (3) Organizátor srazu (1)

Kia Ceed SW III (2020)
19000 km @ 5.9 l/100km

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod vladislav » 02.10.2010 12:11

@-drb-
Moc pěkně napsané..At už jsem zastáncem benzínu a nebo nafty..Ten příspěvek se povedl.. :thu:
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod mike73 » 02.10.2010 12:34

@olin
@-drb-
panove, kdyz vidim vase prumerne spotreby je mi jasne ze diskutovat ktery motor je vhodnejsi pro dlouhe svizne jizdy ( 160kmh jako reference - popisuju hned v druhe vete) je zbytecne.
Nikdy jsem netvrdil ze nafta je za vsech oklnosti lepsi - viz muj prispevek .Proste kazdy jezdime jinak.

Dobre "tahnouci" auto je subjektivni pojem (pruzne zrychleni ?; maximalka ?; zaber od volnobehu? )a pro kazdeho muze znamenat neco jineho, zalezi jak kdo jezdi a co ocekava.

Budme proto radi ze si muzeme vybrat - kazdy sam.

Ja uz bych auto bez turba nechtel,prave pro ten zaber z nizkych otacek. Ano je tam prodleva nez se natlakuje turbo (pod necelych 2000 ot.), ale ta se nekona pokud jedes se zarazenou nejjvyssi rychlosti a potrebujes zrychlit z 90 na 110 (predjizdeni na okresce) nebo za 130 na 160 a dale (vyklizeni rychleho pruhu na dalnici kdyz te nekdo dojede)

peace
SW 1.6 CRDi 85kW , cerveny, rv. 2008
mike73 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 53  Témata: 4
Registrován: 07.02.2010
Bydliště: Vsetin  Czech Republic (cz)

Re: Nafta vs. Benzin

Příspěvekod PetrLa » 02.10.2010 16:20

mike73 píše:@olin
@-drb-
panove, kdyz vidim vase prumerne spotreby je mi jasne ze diskutovat ktery motor je vhodnejsi pro dlouhe svizne jizdy ( 160kmh jako reference - popisuju hned v druhe vete) je zbytecne.
Nikdy jsem netvrdil ze nafta je za vsech oklnosti lepsi - viz muj prispevek .Proste kazdy jezdime jinak.

Dobre "tahnouci" auto je subjektivni pojem (pruzne zrychleni ?; maximalka ?; zaber od volnobehu? )a pro kazdeho muze znamenat neco jineho, zalezi jak kdo jezdi a co ocekava.

Budme proto radi ze si muzeme vybrat - kazdy sam.

Ja uz bych auto bez turba nechtel,prave pro ten zaber z nizkych otacek. Ano je tam prodleva nez se natlakuje turbo (pod necelych 2000 ot.), ale ta se nekona pokud jedes se zarazenou nejjvyssi rychlosti a potrebujes zrychlit z 90 na 110 (predjizdeni na okresce) nebo za 130 na 160 a dale (vyklizeni rychleho pruhu na dalnici kdyz te nekdo dojede)

peace


vím, že jsi to myslel jinak, ale uveďme na pravou míru, že turbo se nijak netlakuje.....není to tlaková nádoba....je to v podstatě čerpadlo vzduchu, které tlačí více vzduchu právě do válců. A víc vzduchu znamená lepší hoření .....a nebo jinak... víc vzduchu, můžeme dát víc paliva ...protože toho víc shoří. A tím že toho víc shoří, získáme silnější explozi a více tepla a proto to taky víc jede.
PetrLa Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 716  
Registrován: 24.02.2008
Sponzor (1)

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé