radenie spiatočky

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Příspěvekod rybko » 25.01.2009 20:56

Nie nie aspon ja som pisal ze je to len neprijemne nie katastrova.....ale ako vidis ked sa to stane v nepravu chvilu tak to moze spravit vaznejsi problem.....ale podobne to bolo aj na Peugeote co som mal...inak prevodovka ide v pohode...
rybko Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 37  Témata: 2
Registrován: 25.12.2008
Bydliště: Košice  Slovakia (sk)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod Návštěvník » 25.01.2009 23:17

Tak konečne som si prečítal celú diskusiu na túto tému, ja tiež patrím k tým, čo majú problémy so spiatočkou. Tiež sa mi niekedy nepodarí ju zaradiť na prvý krát, hoci po zaradení spiatočky sa zdá, že je tam, púšťam pomaly spojku a potom počujem ako pekne počíta zúbky, takže vyšľapím spojku a musím zaradiť spiatočku druhý krát. Priznám sa nieje mi to vôbec milé, veď mám už cez 40 tisíc km a nijako sa to nezmenilo oproti začiatku. Tak som si myslel, že sa dozviem, či je to na reklamáciu, teda či už niekto riešil túto vec v servise, ale zatiaľ asi nikto nič. Pokiaľ by sa tak stalo, dajte vedieť ako to dopadlo. Díky.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod MMM » 16.02.2009 20:36

Taky jsem to pozoroval a několikrát zkoušel. Pokud auto není nastartované, tak tam zpátečnu nedostanu ani napopáté. Ale když nastartuji, tak maximálně napodruhé. Jestli si to dobře pamatuju, tak to psali i v manuálu, že je nutné třeba několikrát prošlápnout spojku.
MMM Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 12  
Registrován: 04.12.2008
Bydliště: Vysočina  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2008)
6000 km @ 7.0 l/100km

Příspěvekod tomri » 17.02.2009 16:54

Tak nevím, co tady řešíte. To je úplně normální. Zpátečka není synchronizovaná, takže když všechny kola v převodovce stojí a vy je chcete zařadit do sebe, tak je to skoro pravidlo, že jde zub na zub a je třeba pustit spojku a opět sešlápnout a ještě než se předloha v převodovce úplně zastaví je třeba zařadit kvalt (může se stát, že je něco slyšet. Záleží na tom, jakým způsobem tam tu zpátečku rvete). A u nenastartovaného auta je úplný nesmysl řadit zpátečku (v podstatě jakýkoliv kvalt) :idea:
Bílý šíp KIA Cee´d 1,4 CVVT
Biela jej pristane
Uživatelský avatar
tomri Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 63  Témata: 4
Registrován: 03.02.2009
Bydliště: Ostrava  Czech Republic (cz)

Kia Ceed III (2021)
16000 km @ 5.9 l/100km

Příspěvekod Happy » 17.02.2009 17:33

tomri píše:Tak nevím, co tady řešíte. To je úplně normální. Zpátečka není synchronizovaná, takže když všechny kola v převodovce stojí a vy je chcete zařadit do sebe, tak je to skoro pravidlo, že jde zub na zub a je třeba pustit spojku a opět sešlápnout a ještě než se předloha v převodovce úplně zastaví je třeba zařadit kvalt (může se stát, že je něco slyšet. Záleží na tom, jakým způsobem tam tu zpátečku rvete). A u nenastartovaného auta je úplný nesmysl řadit zpátečku (v podstatě jakýkoliv kvalt) :idea:


To máš pravdu, ale je to taky dáno konstrukcí převodovky. A i když zpátečka nemá synchron, tak u některých aut tam jde stejně dobře bez nastartování jako po nastartování. Právě třeba u Mazdy se mi nikdy nestalo, že bych tam zpátečku nešupnul na první pokus. Ale obecně máš samozřejmě pravdu. Bez nastartování tam prakticky nejde žádná rychlost dobře a když jde jedna, tak zase nejde druhá. Ale když to tem třeba nejde ani napotřetí, tak je to na nasmolení. A pak se to taky vylučuje s tím, co je v manuálu. Počkat 2-3 sekundy s vyšlápnutou spojkou a pak řadit zpátečku. Pak by to podle toho, co jsi napsal, znamenalo, že to tam nepůjde stejně jako u vypnutého motoru - tedy blbě, ale výrobce to doporučuje. Osobně mám zkušenost, že právě nesmím čekat, nebo to tam už nekopnu vůbec. Zastavím a šup tam s tím. Tedy to potvrzuje tvá slova. Ale já myslím, že to je asi jasné každému.
Happy Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 132  
Registrován: 06.07.2008
Bydliště: Zlínský kraj  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Syr » 17.02.2009 17:49

ja teda neviem ... ale ja u fabie na tento problem nebol zvyknuty ... teraz mam tento problem ... a dokonca niekedy ani na druhykrat nezaradim ... presne ako je to pisane hore ... uz sa zda ze je tam ... a ono nic ... pocitanie zubov ... a robim vsetko mozne aby som tomu predisiel .. nepomaha .. obcas sa jej proste nechce ... a ako som pisal uz v inom vlakne ... skusal som sa pytat prijimacieho technika v servise aj na toto (viz ako som dopadol http://old.kia-club.org/viewtopic.php?t=1393&postdays=0&postorder=asc&start=75 )... a on povedal ze je to uplne normalne ... ale preco napriklad u komplet VW koncernovych aut to neni normalne ??? nestretol som sa s tym ani u favorita .. fabie ... octavky ... golfa ... pasata ... dokonca ani u nisana almery ... ani u citroenov - berling (kde odchadzali prevodovky celkovo kazdych 150 000km) ... vsetko toto sme mali ako firemne auta a najazdil som sa na nich dost ... preco by to malo byt normalne u kii to nechapem ... niektore veci proste nepochopim do konca zivota ... iba sa s tym mozem zmierit :( ...
(jediny zadrhel bol u fabie ked mi vymenili spojku (cca 200 000)- niekedy som nevedel zaradit 1ku - ale potom to uz nevedeli opravit sfine)
Syr Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 14  
Registrován: 21.10.2008
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Kia cee'd SW (2008)
25000 km @ 0 l/100km

Příspěvekod PetrCBR » 17.02.2009 18:04

Ja s tim nemam problem (ani jsem nemel za tech 10t co mam s ceedem najetych). Vzdy jsem daval zpatecku tak, ze zmacknu spojku, dam za 1 a pak R. Delal jsem to tak vzdy a delam to tak i ted a no problemo.
Nikdy nerikej ze neco nejde ... vzdycky se najde nejaky blbec, ktery nevi ze to nejde a udela to.
PetrCBR Muž
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 102  Témata: 2
Registrován: 26.07.2008
Bydliště: Rožnov p.R.  Czech Republic (cz)
Sponzor (1)

Příspěvekod Jakub » 17.02.2009 18:51

Tak já mám asi nějaký jiný auto. :twisted: Ještě se mi snad nestalo, že bych zpátečku nezařadil na první pokus. Asi to je o zvyku.
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Happy » 17.02.2009 19:28

jakub píše:Tak já mám asi nějaký jiný auto. :twisted: Ještě se mi snad nestalo, že bych zpátečku nezařadil na první pokus. Asi to je o zvyku.


Hmm, tak to je moje zbožné přání. Kdybych už předtím neměl spoustu aut - i nových - tak bych si myslel, že je to v prackách. Asi není, ale zvykám si. Stejně to auto mám ještě tak na dva roky a pak půjde. Nějak se tím už nehodlám trápit. A docela se bojím jim v serisu něco říct, jak do toho začnou rýpat ... já si raději tu spojku párkrát vyšlápnu nebo použiji tu metodu, co jsem psal někde výše nebo jinde, už nevím. Už je to toho na toto téma moc.
Happy Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 132  
Registrován: 06.07.2008
Bydliště: Zlínský kraj  Czech Republic (cz)

Příspěvekod spazy » 08.03.2009 23:37

Anonym píše:Občas se mi to taky stane,ale vyšlápnu jednou dvakrát spojku a je tam v klidu.



Presne tak viackrat vysliapnut spojku jak na V3S-ke :D
spazy Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 129  Témata: 4
Registrován: 05.03.2009
Bydliště: Slovensko  Slovakia (sk)

Kia cee'd (2008)
140 km @ 4.8 l/100km

Příspěvekod Jakub » 09.03.2009 08:43

Ještě mě napadá, že mi vlastně při výměně převodovky museli v servisu seřizovat i řadící táhla. Jestli nebude problém v tom. Protože mě tam ta zpátečka fakt skáče skoro sama bez problémů. A to že tam není poznám bezpečně, protože se řadící páka zastaví asi tak v půlce dráhy. Ale to se stane leda při vypnutém motoru když zamykám řazení. Když motor běží, tak tam jde stejně snadno jako jednička :huh:
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Tony » 09.03.2009 11:01

jakub píše:Ještě mě napadá, že mi vlastně při výměně převodovky museli v servisu seřizovat i řadící táhla. Jestli nebude problém v tom. Protože mě tam ta zpátečka fakt skáče skoro sama bez problémů. A to že tam není poznám bezpečně, protože se řadící páka zastaví asi tak v půlce dráhy. Ale to se stane leda při vypnutém motoru když zamykám řazení. Když motor běží, tak tam jde stejně snadno jako jednička :huh:


jj zpátečka je absolutně OK. co jedině blbne tak dvojka při extra studeném motoru ale to jaksi neřeším, za 15minut je to už OK.
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Příspěvekod tomri » 09.03.2009 12:18

Jo jo, přesně tak. Zpátečka je celkem OK, ale té dvojce se tam moc nechce při studeném motoru (resp. převodovce). Protože jsem však odchován na mohutně ojeté Škodě 105, kde dostat dvojku byl taky porod, tak mě nějaký zatuhlý synchron nemůže vůbec rozhodit :evil: ;)
Bílý šíp KIA Cee´d 1,4 CVVT
Biela jej pristane
Uživatelský avatar
tomri Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 63  Témata: 4
Registrován: 03.02.2009
Bydliště: Ostrava  Czech Republic (cz)

Kia Ceed III (2021)
16000 km @ 5.9 l/100km

Příspěvekod Happy » 09.03.2009 17:29

Tak já mám problém se zpátečkou, ale nemám problém s dvojkou. Obávám se, že kdybych je nechal se v tom povrtat, asi bych to měl jako vy. :D
To raději oželím tu zpátečku. :lol:
Happy Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 132  
Registrován: 06.07.2008
Bydliště: Zlínský kraj  Czech Republic (cz)

Příspěvekod penek » 09.03.2009 19:05

Zpátečka v poho, když se jí nechce, vyšlápnu znovu spojku a hup, je tam, u spousty aut naprosto běžný. Jinak ta dvojka u studenýho auta? Nissan primera, a že to byla lux kára, fakt taky někdy hotovej p o r o d, ale zvykneš si, trochu přitlačit a jak se píše výše, po chvilce jízdy naprosto ok.
Keine Panik auf der Titanic!
Uživatelský avatar
penek Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 72  Témata: 1
Registrován: 10.03.2008
Bydliště: Český Brod  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2008)
245000 km @ 5.3 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé