Tedy to je taková směs klišé, že nestačím kroutit hlavou...
mike73 píše:taky jsem prostridal nekolik benzinu vcetne velkoobjemovych a mam prvni turbodiesel a nema to chybu.
Zalezi asi jake delas jizdy, ale ja jezdim hlavne dalky (600 - 1400km) da se rict na jeden zatah a na predjizdeni a dlouhodobych 160 na dalnici je diesel o dost pohodlnejsi. Zjednodusene receno, najedes na dalnici, zaradis tam nejvyssi rychlost a za 1000km ji zase vyradis - pritom jedes porad dynamicky - kopec nekopec.
Ano, pokud to srovnám s benzínem někde ve Škodě 120, tak tam se člověk uřadil, ale v cedníku, ač 1,4 dělám to samé, co popisuješ - na nájezdu pětku a jedu. Rychlost držím kolem 110-120 a ještě jsem ani s plně naloženým autem nepotkal kopec, kde bych musel podřadit (pravda, nejezdím Tatry ani Alpy, ale pouze ČR a občas východní část Německa). Kdybys řekl, že pětku tam dáš už v padesáti, tak to jako výhodu beru, ale to, co popisuješ je normální i u benzínu.
mike73 píše:U benzinu jsem to kolikrat tocil do omezovace aby to trochu jelo (na 2 to jelo neco kolem 100kmh, 3 do 160,

) a to uz je v aute poradny kraval takze te to na dlouhych jizdach unavi - a navic porad sledovat jestli nebude treba podradit.
Mluvíme o motorech CVVT, které dává Kia/Hyundai? A mluvíme o běžné jízdě nebo rallye?
Ne že bych nikdy netočil k omezovači, ale kromě předjíždění a rychlé akcelerace pryč z křižovatky k tomu nějak nemívám příležitost a ani potřebu. Ne že by nebyla chuť - nad pět tisíc je ten motor nejživější a ta zmíněná 1,4 umí rozhýbat i těžkého kombíka tak, že si člověk užije jízdy na okreskách, ale ceed je prostě rodinné auto (i ten proceed je jen malé třídvéřové přibližovadlo) a dělat z něj něco jiného je přinejmenším divné.
mike73 píše:Predstav si ze jedes v benzinaku uz 20minut za autobusem nebo nakladakem 70kmh a cekas na skulinku na predjizdeni, bud jedes porad na 3-ku aby to melo odpich na predjizdeni a tim padem to rve a zere, nebo jednu ruku na radici pace a stridave radis 5 - 3 ( a sakra neco tam jede) - 5 atd.
U TD na to proste slapnes a jedes. Kdyz uz podrazujes tak staci o jeden stupen, coz re rychlejsi nez o dva (proste pakou skubnes dopredu nebo dozadu)
U turbobenzinu by to bylo asi podobne (nemam , neznam).
Nezlob se na mne, ale to, co popisuješ, je jen ukázka mizerného řidiče a ne nějaký nutný přístup u benzínu. Když dojedu nějakou lemru, tak tam mám s klidem pětku i v těch 70 a čekám na možnost předjetí. Trojka je tam ve vteřině (ano je to pomalejší než podřazení na čtyři - na tom se shodneme) a motor jde do otáček okamžitě (na rozdíl o dieselu, kde je naprosto u všech větší či menší prodleva mezi sešlápnutím pedálu a zvýšením otáček - a bohužel se to týká i nových dieselů). V momentě, kdy jsem v polovině předjíždění, dávám čtyřku, plynule se řadím před auto - pružnost celého manévru minimálně stejná jako u dieselu a bez zběsilého řazení 5-3-5-3.
mike73 píše: Nejhhorsi auto co jsem ridil byla Oktavka 1.9SDI - bez turba, takovou linou lemru clovek nevidel, akcelerace vlakove soupravy.
Na benzinu je pekny rozsah otacek (jednoho benzinaka jeste mam), na 5 se da bez klepani jet od 50 - 180. U Ceeda pri 50kmh a zarazene 4 se uz pomalu daji pocitat jednotlive exploze v motoru.
Ale no tak... Nešiř bludy.
Cedník na 50 při 4 točí dva tisíce otáček, což jsou naprosto dostatečné otáčky i do mírnějších kopců a auto je schopno pořád akcelerovat (i když drak z toho není). Při třiceti je tam zhruba 1500 - což točí u stejného motoru pětka při padesáti a jak se dočteš jinde, jsou zde lidé, kteří tak bez problémů jezdí, když jim stačí udržovat rychlost, takže žádné jednotlivé exploze motoru.
mike73 píše: Na couracky po meste ci vesnicce je benzin lepsi.
Spotrebu mam jenom mirne lepsi nez jsem mel na benzinakach, nicmene bych opet volil turbodiesel. Zacinaji se ted ale rozmahat turbobenziny, tak ze kdo vi co priste...............
Fakt mi to z tvé reakce přijde, že kiácké benzíny z ceedů opravdu neznáš. 1,4 CVVT a 1,6 CVVT jsou téměř shodné motory (pokud si dobře pamatuju, má 1,4 jen menší zdvih, vrtání je na chlup stejné) a jsou to jedny z nejlepších atmosfér, se kterými jsem jel. Ano, mají mnoho nectností, které pramení z principu atmosférického benzínu, ale lenost mezi nimi rozhodně není. Ty motory solidně táhnou už dvou tisíc a nad čtyři tisíce jsou báječně živé, až by člověk řekl, že opisovali od Hondy. Shodneme se určitě také v tom, že na trasy, kde se člověk častěji rozjíží, častěji akceleruje (typicky město a okresky), se hodí víc než na dálnice s konstantní rychlostí 120 a více (i když upřímně řečeno - víc mi vadí aerodynamický hluk a odvalování pneu v těchto rychlostech než motor).
Naftu jsem měl, občas s ní jezdím i nadále, motory byly různé od bezturbových dodávek (naštěstí jen párkrát krátká cesta při stěhování - je to fakt lemra líná, vlak se rozjížděl rozhodně líp) a stejně bezturbového Fiata Ritmo (bylo to líný, ale zase to projelo všude), přes fordí TD v Escortu z roku 98 (se kterým jsem najezdil něco přes 50 tis. km a mám pro něj slabost kvůli perfektní spolehlivosti a jednoduchosti), vyhlášené 1,9 TDI "pumpe-dýze" od našich germánů z Mladé Boleslavi až po nové turbodiesely od Francouzů, Němců i Korejců. K těm motorům mám tři výhrady (ke všem) - 1. vadí mi "gumová" odezva plynového pedálu. Zatímco u benzínu když sešlápnu plyn, tak se to okamžitě projeví, u dieselu je odezva o vteřinu později. Když jsem s tím jezdil denně, tak jsem to ani nevnímal, zvykl jsem si a přizpůsobil jsem se tomu, ale v případě krizových situací je to znát. Hezky je to také znát při volnoběhu a přeřazování, kdy u benzínu sešlápnu a otáčky jedou nahoru tak rychle, že při podřazování tam rychlost sedne aniž by sebou motor škubal, u dieselu jsem byl při řazení vždy rychlejší než otáčky - a to rozhodně nemůžu říct, že bych řadil nějak extra rychle - nejsem závodník, neumím meziplyny (ani je nezkouším), jen mi vadí že podřazování u dieselu je pomalé a na pražských křižovatkách to pak nepříjemně zdržuje, když se chci nacpat do nejbližší mezery a nestát tam zbytečně. Nicméně zvyknout se skutečně dá a pro řadu lidí je příjemný ten nárazový výkon dieselů - mají pocit, že auto pěkně zabírá. 2. vadí mi hluk a vibrace a to zejména studených motorů. 3. vadí mi to, co leze z výfuku a hlavně novější motory mi příšerně smrdí (vliv močoviny?). Tenhle bod je ale do jisté míry subjektivní - někomu víc smrdí benzinové spaliny, ovšem ideální by bylo, kdyby auta nesmrděla vůbec (hlavně ve městech), jenže to si musíme ještě pár let počkat na elektromobily nejlépe s uměle doplněným zvukem šestilitrového hemi.

Co se týče nových malých turbobenzínů, tak z nich nadšen nijak moc nejsem. Člověku, co neumí řadit a děsí se toho, když motor točí nad tři tisíce (jako můj strejda, který trápí svého benzínového Scénica), tak to může vyhovovat. Ale já bych řekl, že ty motory jen spojují nevýhody benzinů a dieselů - je to žravé (hlavně při dynamičtější jízdě je tam šílený skok), ve vyšších otáčkách líné, je tam podivný turboefekt v nízkých otáčkách (ale jiný než na jaký jsem byl zvyklý ze starších TD, které ve dvou tisících "kopnou" do sedačky - je to spíše taková gumovitost, nevím, jak to popsat). A výhody z obou světů tam nejsou - dynamika vysokootáčkových atmosfér tam není, kroutící moment dieselu taky ne a hladký chod ty lehoučké maloobjemové motory taky nemají, což je ale bohužel daň za to, že to jsou malé motory. Ona to stejně většina lidí nepozná - koneckonců na "neposednost" HTP ve služební Fabii, co jsem chvíli měl, jsem si taky dokázal zvyknout a dokonce se mi líbil ten setrvačníkový zvuk.
Ale abych to shrnul - nemohu říct, že by nějaký princip měl výrazně navrch nebo byl výrazně horší. Atmosférický benzin, turbobenzin i turbodiesel mají své specifické vlastnosti, které dávají těm motorům pár výhod oproti ostatním. Zásadní jsou asi jen doba ohřátí motoru (velmi zásadní u nafty, která je kvůli tomu nevhodná na krátké trasy), spotřeba (kde benzin prohrává na téměř všech trasách delších než 20 km) a subjektivní zhodnocení hlučnosti, pružnosti a "voňavosti". Nebál bych se třeba tolik spolehlivosti (kromě pár vyložené vyhlášených motorů nejsou dnes problémy ani s atmosférami, ani s turbomotory - jen u těch turbobenzínů bych si ještě radši počkal, ale to nemusíme u cedníku řešit). U mně kvůli bodu tři vede benzín natolik, že jsem ochoten odpustit vyšší spotřebu, ale pokud bych dostal výhodnou nabídku na ceed crdi, vůbec bych neváhal.