
jakub píše:Ještě malá informace k palubnímu počítači a měření spotřeby. Palubní počítač spotřebu počítá součtu délky pulsů do vstřikovačů - při konstantním tlaku paliva se při jednom pulsu vstříkne vždy stejné množství paliva, množství se reguluje délkou pulsu (dobou otevření vstřikovacího ventilu). Takže PP ví velice přesně, kolik se spotřebovalo paliva. Celkové množství vydělí ujetou vzdáleností a tím dostane průměrnou spotřebu paliva. Údaj průměrné spotřeby je tedy přesný a odchylka od "ručně" vypočítané spotřeby je dána jen nepřesností při odhadu spotřebovaného paliva podle palivoměru.
Údaj o dojezdu je naopak orientační, protože množství paliva v nádrži plovákem příliš přesně měřit nelze.
Raven píše:.................Proste jsem se potreboval vykecat, neberte me vazne :-) ...................
snike píše:Raven píše:.................Proste jsem se potreboval vykecat, neberte me vazne :-) ...................
Když se potřebuješ vypovídat zkus Jodyho, našeho klubového psychologa![]()
![]()
http://old.kia-club.org/viewtopic.php?p=14043#14043
jakub píše:To protiřečení vzniklo tak, že jsem to chtěl zjednodušit a tak jsem vynechal to přepočítávání doby vstřiku na počet pulsů (jak doplnil Motorsport). Správně je to tedy tak, že jeden puls z ŘJ do PP je stále stejné množství paliva a ŘJ reguluje množství paliva dobou otevření vstřikovacího ventilu. Pro eliminaci vlivů teploty a různého podtlaku v sání je na palivové liště (u benzínu) tzv. diferenciální regulátor tlaku, který udržuje stálý rozdíl mezi tlakem paliva a podtlakem v sání. Vliv ostatních tolerancí samozřejmě je. Takže teď už je to snad přesné.![]()
Samozřejmě i PP svoji toleranci má. Pokud se však nainstaluje PowerBox tak PP bude ukazovat nižší spotřebu než ve skutečnosti, protože PowerBox jen prodlužuje signál pro otevření vstřiku aniž by o tom věděla ŘJ (to je to iluzorní snížení spotřeby, kterým reklamy na tyto věci lákají).
Tak a teď jsem se zase vypovídal já.
anybody.else píše:Chtel bych se zeptat na vas nazor na palubni pocitac.
Podle me je dost chudy, zobrazuje cas, prumernou spotrebu, aktualni spotrebu, dojezd a kalendar.
Ocenil bych napriklad dva ukazatele prumerne spotreby (tak jako jsou dva uzivatelska pocitadla km ODO A, ODO B).
Taky nechapu proc ukazatel aktualni spotreby funguje az od 30km/h. U fabie pokud rychlost klesla nekam pod 5km/h ukazoval PP spotrebu 0.6l/h.
Navic mi prijde ze aktualni spotreba neni az tak aktualni, ale spis prumer za poslednich cca 100m. Kdyz napriklad jedu z kopce a sundam nohu z plynu, tak je videt, ze aktualni spotreba pomalu klesa k nule. (6.6 - 3.3 - 1.7 - 0.8 - 0.4 - 0.2 - 0.1 - 0)
No jsou to jen drobnosti, ale rikam si, vzdyt je to jen pocitac, udelat kvalitnejsi program neni az tak narocne. Z dostupnych vstupnich (ujeta vzdalenost, spotreba, cas...) udaju by prece slo ziskat vice...
edit snike: sloučeno s již existujícím tématem
anybody.else píše:Chtel bych se zeptat na vas nazor na palubni pocitac.
Podle me je dost chudy, zobrazuje cas, prumernou spotrebu, aktualni spotrebu, dojezd a kalendar.
Ocenil bych napriklad dva ukazatele prumerne spotreby (tak jako jsou dva uzivatelska pocitadla km ODO A, ODO B).
Taky nechapu proc ukazatel aktualni spotreby funguje az od 30km/h. U fabie pokud rychlost klesla nekam pod 5km/h ukazoval PP spotrebu 0.6l/h.
Navic mi prijde ze aktualni spotreba neni az tak aktualni, ale spis prumer za poslednich cca 100m. Kdyz napriklad jedu z kopce a sundam nohu z plynu, tak je videt, ze aktualni spotreba pomalu klesa k nule. (6.6 - 3.3 - 1.7 - 0.8 - 0.4 - 0.2 - 0.1 - 0)
No jsou to jen drobnosti, ale rikam si, vzdyt je to jen pocitac, udelat kvalitnejsi program neni az tak narocne. Z dostupnych vstupnich (ujeta vzdalenost, spotreba, cas...) udaju by prece slo ziskat vice...
edit snike: sloučeno s již existujícím tématem
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé