U jsem překročil první tisícovku kilometrů a tak jsem se rozhodl se podělit o pár poznatků.
Neberte to to jako bych chtěl Ceeda hanět to vůbec!! Ale je tu pár odlišností a věcí o které se chci podělit.
Jako referenční vozidlo k této konfrontaci budu brát své Ex Stilo MW 1,4 16V
Nebudu tu rozebírat motor který je u ceeda opravdu skvělej sem z něho nadšenej zvlášť po implementování RacingBoxu... Spotřeba do šeti litrů a to jezdím v podstatě jen po Praze. Vím že se tu rozebíralo spotřeba dle PP a reálná ale mě to teoreticky sedí když to porovnám s nájezdem na nádrž.
Začnu tedy porovnávat:
Kufr, sice papírově větší ale Stilo mělo absolutně pravidelný tvar kvádru bez "zákoutí" a díky téměř rovnému víku kufru též lépe využitelný max. objem.
Co bych dal za hlubší kufr bez přihrádek a dvojitého dna.... Na druhou stranu se mi díky vybráním za podběhy do kufru vejde Bag i driverem napříč


Musím pochválit sedadla mají příjemný tvar a slušné boční vedení, proti Stilu pokrok jako blázen. Bederní opěrky mají optimální rozsah, spokojenost.
Účinnost klimatizace je dostačující zejména ventilace je proti Fiatu výkoná

Brdy mají ostrý nástup a příjemně se dají dávkovat, ještě jsem je pořádně neotestoval tak nemohu soudit zda a jak rychle mají sklony k vadnutí . ¨
Ovládání rádia na volantu funguje až do vytažení klíčku, super

Zamykání, toho kdo vymyslel systém zamykání/odemykání u ceeda bych chtěl oobně poznat protože to je věc která je vážně nedomyšlená pro příklad uvedu denní rutinu: Vozidlo se mu aut. za jízdy zamyká to je dobře jsem na to zvyklej, ALE přijedu ke garáži otevřu dveře řidiče abych si ji odemknul, ale odemknou se mi jen dbeře řidiče, budiž proč ne, nastoupím žpět a zajedu dovnitř a vypnu zapalování, ale to už se celé vozidlo neodemkne takže když si chci vzít tašku ze zadní sedačky musím buď odevřít DO nebo 2X!!! ještě v autě zmáčknout ovl. zamykání na palubce SAKRA PROČ? Musel jsem si přenastavit nastavení rychlosti zamykání na 40km/h protoýe a to je pro mne další nepochopitelná věc když si chci auto za jízdy odemknout samo se hned zase zamkne, takže když chci předodemknout dveře vystupujícím muselo to být pod 40km/h Opět proč??

Zatím se trošku peru s převodovkou, zejména řadit spátečku je utrpení, často se mi nepodaří ji zařadit ani na třetí pokus musím dát jedničku a pak teprve zpátečku. Ale přisuzuji to novosti vozidla a "nezajeté" převodovce, pokud se to nezlepší budu to muset řešit. Stejně jako podřazování, pripadá mi jako by se "lepili" sinchronní kroužky a občas to jde přes zuby i s meziplynem.
Z čeho jsem byl hodně rozladěnej, byl protikorozní nástřik, resp. jeho absence kdž jsem auto zvednul kvůli montáži park senzorů tak na mě koukaly holé plechy nejen nad celým výfukem ale i Z nosníky za koly! Vše jem zastříkal nástřikem na podvozky ale těch míst kde ochrana chyběla bylo opravdu hodně, zejména to jednostrané stříkání Z nosníků mi přijde jako odfláknuté.....
A pak už drobnosti
Když zařadím zpátečku a mám puštěné P stěrače nestře se zadní okno, škoda tahle funce se hodí a když už to umí i část Fábií....

Audio bylo pro mě trošku zklamáním, protože mám pocit že Ceed před FL hrál lépe, Plochý zvuk téměř bez basů, nenašel jsem možnost nastavení ekvalizer a loundees, ikdyž na druhou stranu možnosti konektivity jsou velmi příjemné.
Nelze ovládat el. okna DO ani klíčem v zámku škoda, hojně jsem to využíval u Fiata a tady jsem nahranej...
Co mě překvapilo jsou rázy od Z nápravy sice jsou tlumené ale ozývají se intenzivně a to mám gumy nahuštěné na 2,0 bar
Budu příspěvek postupně doplňovat a budu rád když se přidáte nebo napíšete Vaše názory nebo připomínky....