Důležité upozornění |
---|
![]() ![]() Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579 |
pne píše:1,6cvvt sw ciste mesto robim cca 8,1L. 6,8L primestskou jazdu 50:50, treba si strazit otacky a drzat ich pod 3500, potom sa da jazdit pod 7litrov.
tomri píše:pne píše:1,6cvvt sw ciste mesto robim cca 8,1L. 6,8L primestskou jazdu 50:50, treba si strazit otacky a drzat ich pod 3500, potom sa da jazdit pod 7litrov.
Jestli to budeš pořád držet pod 3500 ot/min, tak ti motor zleniví a už to nebude ono. Musíš ho prohánět a on si sedne a nebude moc žrát, ani když ho budeš trochu víc točit.
Neferti píše:Pravda někdy bolí.. ale je to tak. Já se svojí 1.4 se držím na 7,7 až 8l a po dálnici musím krotit sám sebe aby to tolik nežralo
PetrLa píše:PS2: to byl jeden z důvodů proč jsem šel do dieselu, kde platí, že pracuje při nižších otáčkách než benzín. Míň otáček = míň pracovních cyklů = menší spotřeba a menší opotřebení součástek = delší životnost.
JonnY píše:PetrLa : s tou rovnostou to nemas dobre
spotreba je vyssia kvoli vyssim stratam (trecim, cerpacim, pohone prislusenstva...). nejde o to, kolko krat prebehne vstrekovanie. ak pri rovnakej rychlosti zvysis otacky (podradis), tak sice budes vstrekovat benzin castejsie, ale bude ho umerne menej. inak by auto zrychlovalo.
vysledna spotreba ale bude vyssia, prave kvoli vsetkym stratam
rovnako zivotnost nezalezi od otacok motoru (az do urcitej hranice, v cervenych otackach to uz samozrejme neplati). ak je vsetko tak ako ma byt (zohriaty motor, olej ktory plni svoju funkciu, motor v dobrom stave...) tak je jedno ci sa motor bude tocit pri 2500 alebo 3500rpm. vsetky trecie plochy su mazane olejom, a ak vsetko funguje tak ako ma, tak je vsade vrstva oleja.
otacky same o sebe nejsu ziaden problem. problem je olej, ktory pri jazdeni v meste moze byt zreli na vymenu uz po menej nez 10tisic km, studene starty, dieslove usadeniny, nekvalitny benzin...
ak by clovek jazdil (s benzinom) len po dialnici, tak olej menit prakticky nemusi. motor sa zohreje za par minut, a pracuje v optimalnom rezime. opotrebenie ci starnutie oleje je uplne minimalne.
v usa sa robil podobny test, a motor najel v kontrolovanych podmienkach (tusim na okruhu) cca 100tisic mil bez vymeny oleja. stale sa jazdilo dokola ustalenou rychlostou.
pri diesloch je to horsie, ale v meste je to z hladiska zivotnosti tragedia ...
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé