Nafta vs. Benzin

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Příspěvekod kubajs009 » 11.02.2008 21:23

Ahoj,
po dlouhém vybírání vozu, který si koupím jsem si vybral Ceed 1.6 CRDi. Zvažoval jsem tyto vozy z důvodu odpočtu DPH : VW Gold Plus 1.9 TDi , Audi A3 1.6 benzín - cennový strop jsem si stanovil na 650 tis s DPH. Všechny vozy s přehledem cenové kritérium splňovaly. Testovací jízda ve vozu VW byla pohodlná, ale vůz je od standardního golfa vysoký a hrozně se naklání v zatáčkách + problémy s váhou vzduchu. Audi A3 v benzínu prozměnu nejede ždímal jsem to na max spotřeba kolem 16-18 litrů přitom zrychlení akcelerace absolutně nulová. Navíc spotřeba při plynulé jízdě po Praze 10 litrů. Když jsem jezdil v nulových otáčkách tak spotřeba spadla na 9,5 litru. Vozy jsem měl zapůjčené na víkend. Kia Ceed testovací jízda cca hodinu v autosalónu, kde jsem ji taktéž ždímal a nedostal jsem se přes 8,6 litru. Dále jsem s vozem jezdil rychlejší jízdu a spotřeba byla kolem 6,5 litru opět po Praze. Okresky kolem 5,5 litru - co se týče spotřeby a výkonu, tak ideální kompromis. Jedinou nevýhodou z mého pohledu a zkušenosti s více vozy je náklon v zatáčkách, kde pokud jste zvyklý na tvrdší vůz, tak Vám přijde, že jste na hranici snesitelnosti, ale to je omyl. Zde asi hrál kompromis zvolit měkčí pérování z důvodu pohodlý i tak jsem velmi spokojen. Jsem zvědavý zda-li se objeví nějaké problémy - vzhledem k tomu, že najedu cca 50-60 tis. km / rok, tak sem budu psát příspěvky :) Ještě jedna věc a to, že USB nepodporuje MAC iPhone.
kubajs009 Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4  
Registrován: 11.02.2008
Bydliště: Kladenská 10  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod matko100 » 11.02.2008 22:16

Podla mna dobra volba,ked tak vela najazdis .
matko100 Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 80  Témata: 8
Registrován: 02.01.2008
Bydliště: Nitra  Slovakia (sk)

Příspěvekod Blackdeath.p » 11.02.2008 22:50

Dle mého názoru je nafta pro hodně km na silnicích. Já jsem si vyzkoušel benzín i naftu a ted se vracím k benzínu a naftu už nechci pryč jsou doby kdy se dala sehnat hodně pod cenou a zažíná to vycházet i dráž a jsou dražší ND
Uživatelský avatar
Blackdeath.p Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 972  Témata: 6
Registrován: 19.01.2008
Bydliště: Kamenné Žehrovice  Czech Republic (cz)
3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1)
12. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (2)

Kia cee'd SW (2008)
205000 km @ 7.3 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 12.02.2008 00:57

Tak to mi řekni v čem to je dražší?
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Tony » 12.02.2008 11:27

myslím že myslel to že máme dražší garančky ale ono se to zase vyrovná protože chodíme po 20tis km. nafta je pro ty co hodně najezdí. ja kdybych měl mít benzín tak mě šlehne. nejezdím totiž moc klidně ale spíše :scooter: a proto sem rád že u nafty na to můžu šlapat jak chci a přes 8l se v průměru nedostanu což u benzínu není žádný problém. v tom vidím hlavní výhodu nafty a je mi úplně jedno jestli mi motor klepe, ono ten CRDi je asi nejtišší diesel co sem měl možnost zatím slyšet
Tony aka FUCKER LUCKER in CoD World and LUCKER1984 in WoT
Kia cee´d 1,6 CRDi EX+
najeto 118 000 km

Uživatelský avatar
Tony Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1637  Témata: 13
Registrován: 16.11.2007
Bydliště: Nošovice  Czech Republic (cz)
6. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd (2007)
118000 km @ 6 l/100km

Příspěvekod AllInOne » 12.02.2008 11:52

Vždycky sem měl benzín, i když sem s naftou najel taky pár tis km. Nafta je fajn,celkem to jede i když je člověk naloženej, moc to nežere...ale prostě nevím, kdybych si měl třeba kupovat znova nové auto, jestli bych nesáhl opět po benzínu :idea:
AllInOne Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 250  Témata: 2
Registrován: 05.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2008)
53000 km @ 5.5 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 12.02.2008 12:39

AllInOne píše:najezdím cca 30 000ročně, ale jezdím v týdnu krátké trasy přes den (10km).

Asi to vypadá na 1.6 benzín, jen mi jde o to, jestli ten benzín 1.6 není proti naftě 1.6 nějakej výkonostní propadák :roll:



člověče,píšeš o 30 000km za rok při jízdě 10 km denně to dělá ročně 3650 km, kde potom najezdíš těch dalších 24 000km :?: :D :D
Jestli doopravdy najedeš ročně 30 000 km, tak o benzínu vůbec neuvažuj a běž do nafty.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod AllInOne » 12.02.2008 12:45

Ahoj Milane, naftu už nějakej den mám. Jde o to, že přes týden jezdíám šuntačky městem, o víkendu jezdím šuntačky českou republikou 8-)





Jak jsem psal, že při rozhodování u nového auta byhc váhal jestli benzín X nafta, tak to bylo z důvodu toho, že mám k benzínu víc jak kladnej vztah a že při rozhodování by to nebylo nijak jednoznačné, i když teď mám naftu
AllInOne Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 250  Témata: 2
Registrován: 05.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2008)
53000 km @ 5.5 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 12.02.2008 12:49

@AllInOne
ať ti dobře slouží,u mě zatím spokojenost / nesmím to zakřiknout /.
Kde máš nějaký foto :?:
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod AllInOne » 12.02.2008 12:52

chystám se na to, jen když sem to jeden den hledal, nenašel sem nikde svou osobní galeriii (zatím prázdnou, kam bych to mohl vložit)...musím se na to podívat podrobněji,ale budou tu během pár dnů ;)

jinak zatím dobré, sem z toho vystříkanej jak malej jarda :no:
AllInOne Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 250  Témata: 2
Registrován: 05.11.2007
Bydliště: Brno  Czech Republic (cz)

Kia cee'd (2008)
53000 km @ 5.5 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 12.02.2008 16:31

Pro ty, kteří mají rádi tabulky: asi nejúplnější tabulkové srovnání obou motorů jsem našel na http://www.kiamotors.cz/Default.aspx?tabid=235 -> 19.06.2007 Automobil Revue, dvojtest modelu cee´d s motory o objemu 1,6: "Prvorozenec" (poslední strana).


Aktualizace 23.2.08:
Protože stále ještě váhám, který motor vzít, pro porovnání 1.6 CVVT a CRDi jsem zkusil vykreslit krouticí moment (zpřevodovaný na kola) při různých rychlostech a různých převodových stupních. Předpokládal jsem, že dynamika vozu (zrychlení) závisí právě na krouticím momentu, který působí na kola. Vycházel jsem z grafů krouticího momentu motoru v závislosti na jeho otáčkách a převodových poměrů a předpokládal jsem pneu 195/65 R15. Upozorňuji, že se jedná o velice zjednodušený výpočet, který nezohledňuje ztráty v převodech ap. Nicméně určité srovnání snad poskytne. Například je vidět, že určitém rozmezí otáček (cca 2900-4900 CVVT, 1700-2800 CRDi) CVVT táhne skoro stejně na 3-ku, jako CRDi na 4-ku (60-100 km/h) a podobně je to v jiných rozmezích rychlosti i na vyšších převodových stupních. CVVT táhne podstatně lépe v nízkých otáčkách a pak naopak hodně vysoko, kdy diesel uvadá. Také je zajímavé si všimnout, že v našich dálničních rychlostech má CRDi má na 5-ku navrch nad CVVT, což odpovídá těm zkušenostem, že diesel jede kopec nekopec, náklad nenáklad. Na druhou stranu to vypadá, že pokud se dost točí, tak ten benzín žádný výkonnostní propadák není.
Ještě jednou připomínám, že to jsou jenom teoretické výpočty. Ale jsem docela zvědavý, jestli jsou v souladu s vašimi praktickými zkušenostmi.

Aktualizace 2.3.08:
Omlouvám se, ale v původním grafu jsem měl chybu (špatně spočtené převodové poměry u CRDi). Vkládám opravený graf a upravuji závěry v textu.
Obrázek
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod coudy3 » 02.03.2008 02:32

Ak najazdíš tych 10 000 km, tak sa Ti diesel neoplatí... A na combi zober aspoň 1,6 benzín...
coudy3 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 48  
Registrován: 22.02.2008
Bydliště: Bratislava  Slovakia (sk)

Příspěvekod Návštěvník » 03.03.2008 18:49

Já půjdu do 1.4 CVVT. Dost jsem to studoval a 1.6 CVVT mi za těch 30 000 + vyšší povinné ručení + vyšší spotřeba nestojí ! 11% rozdilu ve vykonu si myslim, že nebude tak znát ani na SW. Pozor taky na běžně dostupné materiály a údaje všch prodejců. 1.6 nedosahuje max. točivého momentu při 4200 otáčkách, ale při 5200 otáčkách !
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod mbiron » 03.03.2008 19:28

z ekonomickeho hlediska se mi zda 1,4 vyhodnejsi,1,6 je jiste zivejsi ale jak bylo receno,priplatit za motor a nebo radeji poridit vetsi vybavu?
Uživatelský avatar
mbiron Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 5021  Témata: 43
Registrován: 01.03.2008
Bydliště: Most  Czech Republic (cz)
3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1)
20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)
Organizátor srazu (19)

Kia cee'd II (2013)
110000 km @ 6.4 l/100km

Příspěvekod Jajdulak » 03.03.2008 21:04

Presne tak. Taky jsem radsi investoval tech 30k do vybavy. Ja chci SW jak auto pro rodinu, ne mksto formule.
Jajdulak Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 17  Témata: 1
Registrován: 13.02.2008
Bydliště: Prostějovsko  Czech Republic (cz)

PředchozíDalší

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé