Důležité upozornění

:!: Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ :!:

Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579

Zadní brzd. třmen ceed SW (JD) . G4FA,2012-2018

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: Zadní brzd. třmen ceed SW (JD) . G4FA,2012-2018

Příspěvekod mv12 » 16.10.2025 11:08

Co za "střeva" jsi prosím Tě měnil? Jak jsem zjistil, u mě je problém v tom mechanismu uvnitř třmenu, co ovládá otáčení toho vnitřního šroubu či tyče se závitem (co je na ní našroubován píst brzdy). A ten mecchanismus se asi samostatně pořídit a vyměnit nedá?

(já už taky postoupil dál, poznatky napíšu, až budu mít trochu čas)
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3164  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
127000 km @ 6.73 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Zadní brzd. třmen ceed SW (JD) . G4FA,2012-2018

Příspěvekod William » 26.10.2025 22:04

mechanismus bohužel nejde samostatně vyměnit....
KIA cee´d SW II JD 1,4 CVVT Exclusive+zatmavení zadních oken+kožené potahy
Uživatelský avatar
William Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 211  Témata: 9
Registrován: 18.06.2010
Bydliště: Severní čechy-okres Litoměřice  Czech Republic (cz)
2. místo (1)

Kia cee'd SW II (2012)
160000 km @ 6.7 l/100km

Re: Zadní brzd. třmen ceed SW (JD) . G4FA,2012-2018

Příspěvekod mv12 » 05.11.2025 05:00

Tak jsem se konečně dostal k tomu sem popsat, jak to dopadlo...

Jak jsem psal minule, nevracela se mi páčka ruční brzdy na pravé brzdě. To stříknutí WD spreje pomohlo, ale postupně se to během týdne zase zhoršilo, takže jsem sundal celý brzdový třmen.

Zjistil jsem, že páčka se špatně pohybuje a sama se nevrací. Problém nebyl v pružince, protože za normálního stavu se ta páčka vrací sama i bez pružinky (při odpojeném lanovodu).

Takže jsem odšrouboval matici a páčku stáhl z hřídelky. Tady byl první problém a možná chyba v postupu, protože páčka byla přirezlá a nešla dolů. Tak jsem jí vyklepal ven kladívkem, což byla možná chyba, chtělo to malý stahovák....
Pod páčkou je gumová krytka. Tu jsem měl celou vyplněnu bílým práškem (asi sůl). Hřídelka v tom byla celá orezlá. Sůl jsem vyčistil, rez obrousil a stříkl odrezovačem. Současně jsem hrïdelku promazal a rozhýbal.

Dávám sem fotky, jak to rozebrané vypadá.

Gumičku jsem vyplnil vazelínou, vše smontoval zpět. Brzdová páčka chodila bezvadně i bez pružiny. Vrátil jsem i pružinu a vše vrátil zpět na auto.
Parkovací brzda chodila bezvadně. Bohužel jsem druhý den zjistil, že mi kolem té hřídelky, co byla orezlá a plná soli, uniká brzdová kapalina...

Napadají mě dvě možné příčiny. Buď jsem to uložení hřídelky svou blbostí ve snaze sundat přirezlou páčku zničil tím bušením kladïvkem (přijde mi, že kolem hřïdelky je nějaké tenké měděné nebo podobné těsnění, takže jsem ho mohl narušit). Nebo jak ta hřídelka byla zrezlá, tak to po vyčištění už přestalo těsnit. Spíš hádám tu první možnost, ale nevím.

Každopádně to byl konec, protože dovnitř do toho mechanismu se asi jen tak dostat nedá...
Takže to skončilo výmenou třmenu za repasovaný BOSCH 0 986 135 614. Cena 2264 vč poštovného plus záloha 1256 Kč za vratný díl (nutno zaslat starý vadný, pak zálohu vrátili). Kupoval jsem v pemacz.cz Byla to jediná "značková" možnost. Tedy kromě nového origimálu za asi 15 000 Kč. Ty neznačkové tu už popisoval kolega předemnou. Do nich jsem i s ohledem na nevelký cenový rozdíl nešel.

Jinak u toho repasovaného bosche byla cedulka na brzdové páčce, že se s ní nesmí hýbat, dokud nebude brzda pod tlakem. Tak nevím, ale jako další příčina problému s únikem kapaliny mne napadá, že jsem u té původní brzdy páčku rozhýbal na vymontované a odpojené brzdě tj. bez natlakované brzdové kapaliny??? Nevím...

Levá brzda zatím chodí dobře. Do ní jsem se zatím po předchozí zkušenosti nedíval. Až bude čas, chci ji opatrně (se stahovákem) rozebrat a mrknout se, jak vypadá, případně vyčistit a promazat.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek
KIA Cee'd 1.6 GDI
FIFA World Cup Edition
Uživatelský avatar
mv12 Muž
KIA Family
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 3164  Témata: 21
Registrován: 02.06.2014
Bydliště: EU  Czech Republic (cz)
15. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1)

Kia cee'd II (2014)
127000 km @ 6.73 l/100km

Předchozí

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé