Tak jsem se konečně dostal k tomu sem popsat, jak to dopadlo...
Jak jsem psal minule, nevracela se mi páčka ruční brzdy na pravé brzdě. To stříknutí WD spreje pomohlo, ale postupně se to během týdne zase zhoršilo, takže jsem sundal celý brzdový třmen.
Zjistil jsem, že páčka se špatně pohybuje a sama se nevrací. Problém nebyl v pružince, protože za normálního stavu se ta páčka vrací sama i bez pružinky (při odpojeném lanovodu).
Takže jsem odšrouboval matici a páčku stáhl z hřídelky. Tady byl první problém a možná chyba v postupu, protože páčka byla přirezlá a nešla dolů. Tak jsem jí vyklepal ven kladívkem, což byla možná chyba, chtělo to malý stahovák....
Pod páčkou je gumová krytka. Tu jsem měl celou vyplněnu bílým práškem (asi sůl). Hřídelka v tom byla celá orezlá. Sůl jsem vyčistil, rez obrousil a stříkl odrezovačem. Současně jsem hrïdelku promazal a rozhýbal.
Dávám sem fotky, jak to rozebrané vypadá.
Gumičku jsem vyplnil vazelínou, vše smontoval zpět. Brzdová páčka chodila bezvadně i bez pružiny. Vrátil jsem i pružinu a vše vrátil zpět na auto.
Parkovací brzda chodila bezvadně. Bohužel jsem druhý den zjistil, že mi kolem té hřídelky, co byla orezlá a plná soli, uniká brzdová kapalina...
Napadají mě dvě možné příčiny. Buď jsem to uložení hřídelky svou blbostí ve snaze sundat přirezlou páčku zničil tím bušením kladïvkem (přijde mi, že kolem hřïdelky je nějaké tenké měděné nebo podobné těsnění, takže jsem ho mohl narušit). Nebo jak ta hřídelka byla zrezlá, tak to po vyčištění už přestalo těsnit. Spíš hádám tu první možnost, ale nevím.
Každopádně to byl konec, protože dovnitř do toho mechanismu se asi jen tak dostat nedá...
Takže to skončilo výmenou třmenu za repasovaný BOSCH 0 986 135 614. Cena 2264 vč poštovného plus záloha 1256 Kč za vratný díl (nutno zaslat starý vadný, pak zálohu vrátili). Kupoval jsem v pemacz.cz Byla to jediná "značková" možnost. Tedy kromě nového origimálu za asi 15 000 Kč. Ty neznačkové tu už popisoval kolega předemnou. Do nich jsem i s ohledem na nevelký cenový rozdíl nešel.
Jinak u toho repasovaného bosche byla cedulka na brzdové páčce, že se s ní nesmí hýbat, dokud nebude brzda pod tlakem. Tak nevím, ale jako další příčina problému s únikem kapaliny mne napadá, že jsem u té původní brzdy páčku rozhýbal na vymontované a odpojené brzdě tj. bez natlakované brzdové kapaliny??? Nevím...
Levá brzda zatím chodí dobře. Do ní jsem se zatím po předchozí zkušenosti nedíval. Až bude čas, chci ji opatrně (se stahovákem) rozebrat a mrknout se, jak vypadá, případně vyčistit a promazat.




