Důležité upozornění

:!: Nově je možno si pořídit klubové podložky RZ/SPZ :!:

Více se dozvíte zde https://www.kia-club.org/viewtopic.php?p=195579#p195579

ESP

Vše kolem elektroinstalace a elektronických prvků.

Příspěvekod Jakub » 30.11.2007 11:42

snike píše:Určitě s tebou v něčem souhlasím ;-) Jenže si musíš uvědomit, že profesionální závodník reaguje trochu jinak a hlavně rychleji než my "normální" řidiči. ESP zasahuje mnohem dříve než si "normální" řidič uvědomí, že auto je v začínajícím smyku. A když se zeptáš profesionálního závodníka jak se mu jezdí se všemi bezpečnostními asistenty, tak od něj uslyšíš všechno ven a nebo odpojit :lol: :lol: :lol: Několikrát jsem se o tomhle bavil v servisu s Adámkem ;-)


Proto píšu o těch ambivalentních pocitech. Ten závodník je samozřejmě extrémní případ. ESP je jenom program, který údaje (rychlost, natočení kol, příčné zrychlení a já neví co ještě, možná kurz dolaru) porovnává s tabulkou správných hodnot a při rozdílu se to snaží vyrovnat přibržděním některého kola (vlastně vyvolává smyk na opačnou stranu). Ale jak se říká, neexistuje umělá inteligence, jen automatizovaná přirozená blbost. Co jsem četl o ESP, tak sice dost situací zachrání, ale dost taky po..re. Takže spíš vám, co máte ESP přeju, ať ho nemusíte nikdy doopravdy použít. Vždy je na prvním místě ta nespolehlivá a poruchová součástka mezi sedačkou a volantem :D
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Příspěvekod snike » 30.11.2007 11:58

jakub píše:Vždy je na prvním místě ta nespolehlivá a poruchová součástka mezi sedačkou a volantem :D


Teda už jsem byl nazván všelijak ale součástkou jsem ještě nebyl a k tomu ještě nespolehlivou a poruchovou :lol: :lol: :lol: Služeb ESP klidně rád využiji, ale služeb Airbagů doufám že já ani vy ostatní nebudeme potřebovat ;-)
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 14.777 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6273  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
14777 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Jakub » 30.11.2007 12:49

snike píše:
jakub píše:Vždy je na prvním místě ta nespolehlivá a poruchová součástka mezi sedačkou a volantem :D


Teda už jsem byl nazván všelijak ale součástkou jsem ještě nebyl a k tomu ještě nespolehlivou a poruchovou :lol: :lol: :lol: Služeb ESP klidně rád využiji, ale služeb Airbagů doufám že já ani vy ostatní nebudeme potřebovat ;-)


Je to bohužel tak, nikdo není dokonalý. Jeden známý na dotaz, proč si kupuje sekačku na trávu když mu to doteď sekala babička odpověděl, že babička chlastá víc než ta sekačka.... :)
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod vladislav » 30.11.2007 14:05

snike píše:
jakub píše:Vždy je na prvním místě ta nespolehlivá a poruchová součástka mezi sedačkou a volantem :D


Teda už jsem byl nazván všelijak ale součástkou jsem ještě nebyl a k tomu ještě nespolehlivou a poruchovou :lol: :lol: :lol: Služeb ESP klidně rád využiji, ale služeb Airbagů doufám že já ani vy ostatní nebudeme potřebovat ;-)


A když tu součástku poleje studený pot..a řekne si tak to bylo o kousek... :shock: :shock: To jsou pak zážitky k nezaplacení...A má to ješte jednu výhodu nemusíš za ní připlácet při koupi nového auta..... :wink: :wink:
vladislav Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2578  Témata: 21
Registrován: 09.10.2007
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1)

Příspěvekod Jakub » 30.11.2007 14:09

vladislav píše:A když tu součástku poleje studený pot..a řekne si tak to bylo o kousek... :shock: :shock: To jsou pak zážitky k nezaplacení...


... a na všechno ostatní je tady MasterCard :D
Kia SPORTAGE IV 1.6T-GDI DCTexclusive + paket winter, bronzová metalíza MYB
Uživatelský avatar
Jakub Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1650  Témata: 36
Registrován: 13.11.2007
Bydliště: Českolipsko  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1)
Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (5)

Kia Sportage IV (2017)
37604 km @ 7.1 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 03.12.2007 22:44

Tak já také přispěji svou troškou do mlýna. Není to z mé hlavy, je to přejaté z nějaké studie, která se prováděla v USA. Závěr z této studie (odkaz jsem zapomněl a nenašel) vyplývá, že odborník tam tvrdil, že nejhorší z hlediska bezpečnosti je automobil vybavený pouze systémem ABS. Tvrdil, že je to mnohem horší, než když auto nic nemá. Důvody: 1. při brzdění před přechodem kola nepískají a tak chodec není varován, že se něco děje (platí i v jiných kritických situacích); 2. Z hlediska bezpečnosti posádky vozu je zde zásadní problém při smyku například na dálnici, kdy vlivem neschopnosti zablokovat kola natvrdo do smyku dochází k převrácení vozu, z čehož vyplývají nejhorší následky vlivem poranění. Resumé bylo, že systém ABS finančně je pro pojišťovny výhodný, neboť vozy s tímto systémem způsobují méně nehod, ale mnohem větší procento, na druhou stranu, smrtelných nehod má na svědomí ABS. Tj. větší šance je zabít se v automobilu vybaveným ABS, než v automobilu bez ničeho. Důvodem bylo také to, že spousta řidičů nedokáže odhadnout fyzikální vlastnosti a pak najednou když potřebují brzdit, tak se divý, že auto jede furt dál. Jinak na ledu má vozidlo s ABS o 60% delší brzdnou dráhu (to ale tam bylo obhajováno, že je po celou dobu zase ovladatelné). Jako doporučení tam bylo, aby bylo přijato opatření, že buď všechny vozy budou vybaveny všemi systémy, tj. ABS i ESP zejména, anebo že nebudou mít vůbec nic. Zkrátka před použitím samotného systému ABS tam bylo důrazně varováno a autor studie uvedl, že on by v životě s vozem, který má POUZE ABS nikdy nejel. Buď vše, nebo nic. Systém ESP má totiž tomu roztočení na dálnici nějak předcházet, ale pochopitelně i on je limitován fyzikálními zákony. Takže to, že za všechno může řidič, a že 99,9999999% všech systémů závisí jen na něm, stále platí a ještě dlouho platit bude. EBD, BAS a já nevím co všechno jsou pak jen podpůrné systémy ESP. Co se TCS týče, tak tento systém si myslím že je super, protože v našich podmínkách kdy padá sníh, skoro všichni jezdíme někam na hory, anebo jen do kopečka někde třeba před barákem, tak je krásně vyřešen problém diferenciálu, kdy pak v těchto případech zabírá pouze jedno kolo. Osobně jsem měl možnost si vyzkoušet v zimě 4x4 a věřte mi, že bylo opravdu za hranice mého chápání, proč to tolik ujede. Kdo nezkusil opravdu nepochopí. 4x4 je hezká věc, ale na druhou stranu je to věcička na provoz hodně drahá a já jsem vždy měl pouze 2x4 a nikdy se mi nestalo, že bych musel někoho žádat o vytažení. Jde opět o to přemýšlet a jezdit tak, aby jste ujeli, i když párkrát mi to taky chvíli trvalo, než jsem si vypodložil kola, nějak to rozhoupal, apod. Ale vždy jsem si poradil sám, popř. s osazenstvem vozu. Ovšem TCS fandím a myslím že je to super, zvlášť když je to ve standartu s ESP a 15tis za ESP mi nepřijde nijak přehnané, vzhledem k ceně vozu. Je sice možné, že to nikdy nevyužiji, ale lepší to mít a nevyužít než naopak. Dál je tu v úvahu vzít fakt, že když to někomu na kom Vám záleží půjčíte, tak budete mít o trochu lepší pocit, že jste mu zajistili nějakou formu aktivní bezpečnosti, protože je jistě lepší nenabourat, než zkoušet funkci airbagů. Asi není nic lepšího na místě, než každému přát jen to, aby to pro něj byly v autě zbytečné systémy všechno a jejich funkci nikdy nezaznamenal a nevyužil. Já ESP v autě budu určitě mít, ať už bude mé auto kolivjaké….

Pozn. U toho podpůrné k ESP, tak to neberte tak doslova, a to roztočení na dálnici byl také jen příklad, pochopitelně to pomáhá snad všude, kde by se auto mělo dostat do smyku.....
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 03.12.2007 22:56

Hezky napsané ,ale já se přiznám že jezdím už několik let a řídím se svým rozumen a instinktem.ABS na několika vozech a občas to i pomohlo ASR zase v zimě.Prostě ano.Jezdil jsem i s ESP a jezdím ,taky to má něco do sebe ale stejně to záleží na řidiči.Ono ESP je dobrá věc ale pozor jiné to je na suchu kdy se to přežene,jiné na mokru a jiné na ledě nebo šterku.Prostě já za sebe, jezdím tak ,abych dojel a myslím že mám dost za sebou.Jakmile se budu spoléhat pouze na elektroniku už začnu ztrácet ten odhad a cit pro to, jak jezdit, apod.Ale tím to nehážu do koše.Ono se za pár let zase na něco přijde.Jsou situace kdy prostě budu potřebovat na to šlápnout atd. a v tu chvíli budu leda tak naštvám že mi to ESP přibrzdilo.Spolehám prostě rád na sebe.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod snike » 03.12.2007 22:58

To acoLaco: V něčem ti musím oponovat ;-)

"Jinak na ledu má vozidlo s ABS o 60% delší brzdnou dráhu" - Nevím kde jsi k tomuhle přišel, ale na ledu ti právě ABS brzdnou dráhu o dost zkrátí stejně tak na mokré či zasněžené silnici. Jak víš, když kola kloužou nebrzdí a jistě uznáš, že řidič není schopen stlačit a pustit pedál brzdy vícekrát za sekundu než ABS ;-) Navíc ABS drží kola na hranici záběru a smyku, to také řidič není schopen.

"Co se TCS týče, tak tento systém si myslím že je super, protože v našich podmínkách kdy padá sníh, skoro všichni jezdíme někam na hory, anebo jen do kopečka někde třeba před barákem, tak je krásně vyřešen problém diferenciálu, kdy pak v těchto případech zabírá pouze jedno kolo." - TCS je protiprokluzový systém, který při prokluzu hnacích kol ubere na výkonu motoru ;-) Problém diferenciálu o kterém píšeš řeší EDS, který přibrzdí na poháněné nápravě více se protáčející kolo ;-)
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 14.777 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6273  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
14777 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 03.12.2007 23:07

snike píše:To acoLaco: V něčem ti musím oponovat ;-)

"Jinak na ledu má vozidlo s ABS o 60% delší brzdnou dráhu" - Nevím kde jsi k tomuhle přišel, ale na ledu ti právě ABS brzdnou dráhu o dost zkrátí stejně tak na mokré či zasněžené silnici. Jak víš, když kola kloužou nebrzdí a jistě uznáš, že řidič není schopen stlačit a pustit pedál brzdy vícekrát za sekundu než ABS ;-) Navíc ABS drží kola na hranici záběru a smyku, to také řidič není schopen.

"Co se TCS týče, tak tento systém si myslím že je super, protože v našich podmínkách kdy padá sníh, skoro všichni jezdíme někam na hory, anebo jen do kopečka někde třeba před barákem, tak je krásně vyřešen problém diferenciálu, kdy pak v těchto případech zabírá pouze jedno kolo." - TCS je protiprokluzový systém, který při prokluzu hnacích kol ubere na výkonu motoru ;-) Problém diferenciálu o kterém píšeš řeší EDS, který přibrzdí na poháněné nápravě více se protáčející kolo ;-)


To právě je největší OMYL. ABS zkracuje POUZE na asfaltu!!!!! To že zkracuje všude tvrdí prodejci apod. Najdi si to na internetu, není to žádné tajemství. Určitě zkrátí brzdnou dráhu na suchém asfaltu, nejsem si jist zda i na mokrém, ale na sněhu či ledu ROZHODNĚ JE BRZDNÁ DRÁHA VĚTŠÍ. Jištak to zkusím najít a dát sem odkaz.... Jinak ten TCS se stará o to všechno (ubírání plynu, apod.), jestli je jeho součástí EDS mi může být jedno....

Něco jsem našel tady. http://www.kidsland.cz/poradna_detail.php?id=1773 Je toho na internetu víc a já to teď hledat nechci, v TV je Haus. Ale už tady máš to, že ABS zkrátka zkracuje jen na suchu, možná i mokru, ale na ledu a sněhu je z hlediska samotné délky brzdné dráhy prohrávající a nepomůže tomu ani ESP....

P.S.: Ještě k TCS-to co jsem napsal je teda taky pravda, alespoň takhle. Tohle jsem převzal z netu: TCS funguje ve spojení se systémem řízení motoru, aby zabránil prokluzu hnacích kol, když pneumatika začne prokluzovat. Systém funguje individuálně na předních brzdách, aby přenášel točivý moment na kolo s největším záběrem. Pokud je to možné, tak signalizuje systému řízení motoru, aby snížil točivý moment motoru tak, že ovládá elektronicky škrtící klapku.
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod snike » 03.12.2007 23:16

acoLaco píše:
snike píše:To acoLaco: V něčem ti musím oponovat ;-)

"Jinak na ledu má vozidlo s ABS o 60% delší brzdnou dráhu" - Nevím kde jsi k tomuhle přišel, ale na ledu ti právě ABS brzdnou dráhu o dost zkrátí stejně tak na mokré či zasněžené silnici. Jak víš, když kola kloužou nebrzdí a jistě uznáš, že řidič není schopen stlačit a pustit pedál brzdy vícekrát za sekundu než ABS ;-) Navíc ABS drží kola na hranici záběru a smyku, to také řidič není schopen.

"Co se TCS týče, tak tento systém si myslím že je super, protože v našich podmínkách kdy padá sníh, skoro všichni jezdíme někam na hory, anebo jen do kopečka někde třeba před barákem, tak je krásně vyřešen problém diferenciálu, kdy pak v těchto případech zabírá pouze jedno kolo." - TCS je protiprokluzový systém, který při prokluzu hnacích kol ubere na výkonu motoru ;-) Problém diferenciálu o kterém píšeš řeší EDS, který přibrzdí na poháněné nápravě více se protáčející kolo ;-)


To právě je největší OMYL. ABS zkracuje POUZE na asfaltu!!!!! To že zkracuje všude tvrdí prodejci apod. Najdi si to na internetu, není to žádné tajemství. Určitě zkrátí brzdnou dráhu na suchém asfaltu, nejsem si jist zda i na mokrém, ale na sněhu či ledu ROZHODNĚ JE BRZDNÁ DRÁHA VĚTŠÍ. Jištak to zkusím najít a dát sem odkaz.... Jinak ten TCS se stará o to všechno (ubírání plynu, apod.), jestli je jeho součástí EDS mi může být jedno....


Tohle snad nemyslíš vážně, píšeš to přesně obráceně, naopak na asfaltu ti ABS brzdnou dráhu může prodloužit ;-)
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 14.777 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6273  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
14777 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Návštěvník » 03.12.2007 23:19

snike píše:
acoLaco píše:
snike píše:To acoLaco: V něčem ti musím oponovat ;-)

"Jinak na ledu má vozidlo s ABS o 60% delší brzdnou dráhu" - Nevím kde jsi k tomuhle přišel, ale na ledu ti právě ABS brzdnou dráhu o dost zkrátí stejně tak na mokré či zasněžené silnici. Jak víš, když kola kloužou nebrzdí a jistě uznáš, že řidič není schopen stlačit a pustit pedál brzdy vícekrát za sekundu než ABS ;-) Navíc ABS drží kola na hranici záběru a smyku, to také řidič není schopen.

"Co se TCS týče, tak tento systém si myslím že je super, protože v našich podmínkách kdy padá sníh, skoro všichni jezdíme někam na hory, anebo jen do kopečka někde třeba před barákem, tak je krásně vyřešen problém diferenciálu, kdy pak v těchto případech zabírá pouze jedno kolo." - TCS je protiprokluzový systém, který při prokluzu hnacích kol ubere na výkonu motoru ;-) Problém diferenciálu o kterém píšeš řeší EDS, který přibrzdí na poháněné nápravě více se protáčející kolo ;-)


To právě je největší OMYL. ABS zkracuje POUZE na asfaltu!!!!! To že zkracuje všude tvrdí prodejci apod. Najdi si to na internetu, není to žádné tajemství. Určitě zkrátí brzdnou dráhu na suchém asfaltu, nejsem si jist zda i na mokrém, ale na sněhu či ledu ROZHODNĚ JE BRZDNÁ DRÁHA VĚTŠÍ. Jištak to zkusím najít a dát sem odkaz.... Jinak ten TCS se stará o to všechno (ubírání plynu, apod.), jestli je jeho součástí EDS mi může být jedno....


Tohle snad nemyslíš vážně, naopak na asfaltu ti ABS brzdnou dráhu může prodloužit ;-)


Taky pozdě. Jakto že všichní maj jiné info. Ale koukni se na ten odkaz nahoře. Jinak já jsem vždy slyšel buď jen to že ABS pomáhá všude, ale pravda je to co jsem napsal výše. Doporučuji ten odkaz, nebo juknout na net... Nejsem odborník, ale tohle jsem si našel, takže to není z mé hlavy...

Ještě doplním. Někde jsem četl že někdo testuje nové super brzdy, které by neovládala fyzicky brzdová kapalina, ale nějak elektrika na bázi nějakých odporů a v titulku bylo uvedeno, že zkrátí brzdnou dráhu až o 50%. Bylo vycházeno právě z té ideální situace na ledu, kde ABS je o 60% delší a když se to vezme, tak 160% s ABS děleno 2 = 80%, tj. ty brzdy byly na ledu o 20% účinnější než obyčejná noha:-) Na asfaltu to tam uvedeno nebylo (tam by efekt byl asi minimální, ne-li žádný), byla tam jen odborně popsaná fce., kterou jsem už vypustil z hlavy, ale bylo to myslím na www.autorevue.cz, kdo by měl chuť to hledat, ale je to už hodně dlouho, co jsem to tam četl....
Návštěvník
 


km @ l/100km

Příspěvekod snike » 03.12.2007 23:33

acoLaco píše:Taky pozdě. Jakto že všichní maj jiné info. Ale koukni se na ten odkaz nahoře. Jinak já jsem vždy slyšel buď jen to že ABS pomáhá všude, ale pravda je to co jsem napsal výše. Doporučuji ten odkaz, nebo juknout na net... Nejsem odborník, ale tohle jsem si našel, takže to není z mé hlavy...


http://www.slovnicekmotoristy.inczech.net/article/abs-anti-lock-braking-system

http://www.uamk.cz/as/?a=c&id=538

http://cs.wikipedia.org/wiki/ABS
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 14.777 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6273  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
14777 km @ 0 l/100km

Příspěvekod snike » 03.12.2007 23:44

Ještě napíšu jediné, zajeď si někdy zajezdit na folii, která simuluje uježděný sníh a nech si změřit brzdnou dráhu s ABS a bez něj. Já jsem na téhle akci několikrát byl a mně ani těm instruktorům se nikdy bez ABS zabrzdit na kratší vzdálenosti nepovedlo ;-) Nechci se tady s tebou hádat o věci, která je jasná,ale jestli znáš princip ABS, fyzikální zákony a aspoň trochu víš jak rychle člověk dokáže reagovat, pak ti vše musí být jasné ;-)
KIA Sportage MY25 TOP 1.6 T-GDI GPF 4x2 MHEV 7DCT 118 kW bílá Cassa (WD) 14.777 km ... Kanec klubuObrázek
Uživatelský avatar
snike Muž
Moderátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6273  Témata: 89
Registrován: 02.10.2007
Bydliště: Praha - Horní Počernice  Czech Republic (cz)
2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1) 9. sraz Kia-Club.org (1)
10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1) 18. sraz Kia-Club.org (1)
10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1) 26. sraz Kia-Club.org (1)
27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) 1. místo (1) 2. místo (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (25)

Kia Sportage V (2025)
14777 km @ 0 l/100km

Příspěvekod Raven » 03.12.2007 23:49

to acoLaco:
No, ono i v tom tvem odkazu se jasne pise "muze mit" a nikoliv "ma" !
No a za druhe nikde neni napsano, ze to je pravda.
Podivej, dle studii ma vuz na kolech nejvetsi brzdny ucinek pokud jeho kola se otaceji o cca 30proc. (to cislo si uz nepamatuju presne) pomaleji nez je vlastni rychlost vozu. K tomu ma dopomahat vice ci mene ABS. Jak dalece se blizi idealu je vec jina. Kazdopadne stojici kolo na mokru ci kluzkem povrchu nebrzdi vubec a ve spojeni s neovladatelnosti vozu je to proste katastrofa.
Na suchem povrchu stojici kolo nejak brzdi, neovladatelnost zustava. Tady u sucheho asfaltu a gumove pneu vznikaji jine nezadouci jevy, palici se guma zacne tvorit takove "rolicky", na kterych pak vuz krasne klouze. A jen velmi tezko prumerny ridic na suchem asfaltu v krizove situaci bude delet pedalem ABS.
Osobne, bohuzel, otestovano. Mel jsem poruchu ABS na R19 a ve 120 proti me nejaky idiot predjizdel. Sel jsem na krev, ubrdil, ale gumy (15/195/50) sly do kytek. Auticko pak krasne hopkalo. Stihl jsem se jeste pri brzdeni podivat do zrcatka a hulilo se ode me jak z formule! Ovladatelnost nulova, az v zaveru, kdy jsem se sunul do pangejta jsem povolil a srovnal, ale to zas nebrdis!!
Ono to chce krome emerickejch clanku take trochu vlastni invence a uz vubec ne kecy prodejcu o ASR, EBD, UHF, VKV... snad jen ten RUM, ale to uz jsem zminoval v minulosti :-)
Raven Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 182  Témata: 1
Registrován: 11.10.2007
Bydliště: Třebíč  Czech Republic (cz)

Příspěvekod Návštěvník » 03.12.2007 23:51

Tady je to co jsem naznačil ohledně těch elektronických brzd, aby jste si nemysleli, že si z Vás dělám srandu: http://technik.ihned.cz/c4-10015290-20387360-800000_d-ewb-revolucni-elektronicke-brzdy-na-starem-principu

@snike
Najdu někde snad tu studii a hodím ti sem odkaz. Trvám si na tom, že na sněhu a ledu to zastavuje déle. Jinak přímo na tom sněhu musíš vzít v úvahu už fakt, že sníh, díky tomu, že je kolo ve smyku si nějaký tlačíš před sebou a to také pomáhá....
Návštěvník
 


km @ l/100km

PředchozíDalší

Zpět na Elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé