Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Motor, spojka, převodovka a vše kolem.

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod tocassido » 07.07.2025 09:34

Ahoj,
Řeším to samé, auto jsme kupovali skoro nové asi s 18 tis najeto. Cca kolem 40 tis. začalo lehce škubat, ale neřešil jsem to. Po výměně svíček asi v 62 tis. se problém trochu zhoršil. Teď má auto 72 tis. a na dálnici kolem 3000 otáček auto vyloženě prudce škubne. Žádná kontrolka se nikdy nerozsvítila. V záruce už auto není. Chci vyměnit všechny cívky, ale chtěl bych poradit jaké tam dát? Našel jsem od různých výrobců. Co svíčky, ty byste měnili též? Díky za odpověď
Kia Ceed 2018 1.4 T-GDI 103 KW, G4LD
tocassido Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  
Registrován: 06.04.2021
Bydliště: Co ti je do toho 38  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 07.07.2025 11:19

Nepises presny typ motoru - opis jej z technicaku. Nicmene predpokladam G4LD a ta bezne s civkama problemy nema. Jsou opravdu pouzity original NGK svicky od ofiko distributora? Padelky NGK jsou pomerne caste. Tankujes aditivovany benzin? Jake jsou korekce vstriku a LTFT?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1618  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod tocassido » 07.07.2025 14:17

Ano je to opravdu typ G4LD. Svíčky měnili v autorizovaném servisu Kia ve 47 tis. km. Ve faktuře je napsáno jen zapalovací svíčka a materiál číslo 1886808115. Tankuji pouze klasickou 95. Diagnostiku jsem zatím nedělal, jelikož se mi nerozsvítil ani check engine.
Kia Ceed 2018 1.4 T-GDI 103 KW, G4LD
tocassido Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  
Registrován: 06.04.2021
Bydliště: Co ti je do toho 38  Czech Republic (cz)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 08.07.2025 07:00

Check se aktivuje za okolnosti, kdy uz je problem opravdu vazny. Vycteni provoznich hodnot muze odhalit pocinajici problem vyrazne drive nez se korekcni hodnoty dostanou mimo stanovenych +-25% a dojde k rozsviceni kontrolky.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1618  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod tocassido » 08.07.2025 14:52

Zkusím tedy vyčíst hodnoty. Mám jen Elm327 a obdeleve, tak uvidím jestli to přes to půjde. Cívky bys zatím neřešil?
Kia Ceed 2018 1.4 T-GDI 103 KW, G4LD
tocassido Neuvedeno
Nováček
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 6  
Registrován: 06.04.2021
Bydliště: Co ti je do toho 38  Czech Republic (cz)

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod therion » 08.07.2025 17:02

Elm327 je naprosto dostatecne , pouzij bud torquepro (muzu poslat plnou verzi) nebo carscanner a zamer se na hodnoty LTFT , palubni napeti pri jizde. Pri stojicim motoru vycti teploty nasavaneho vzduchu a tlaku v sacim potrubi.
Pokud mas sikovne ruce , zkus se dostat ke skrtici klapce a sundej hadici sani. Hadice musi byt uvnitr sucha a klapka cista. Je to trochu akrobacie se tam dostat.
Civky samo preventivne vymenit muzes , ale uz je to financne narocne a napred bych prosel veci co nic nestoji : ))
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1618  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Trhanie motora pri stálej rýchlosti

Příspěvekod Madbugie » 08.07.2025 19:26

práve som menil druhú cievku, tak trošku pomôžem, aspoň overíš či to nie je v cievkach... (tie staršie motory ale s nimi problém nemávali...)

to auto treba trošku popreháňať... EGR trhá pri nízkych otáčkach, cievky sa začnú prejavovať pri vysokých otáčkach a plnom výkone... ale trhať môže hocičo, od sviečok, zanesených ventilov, zanesené vstrekovanie, a tak dále... holt priamovstrekové nízkoobjemové turbomotry...

takže máme tam 2000 otáčok, rýchlosť 2 alebo 3ku podľa toho či sme v meste alebo mimo... zošliapneme plyn na podlahu, tzv. kick down (je tam taký spínač) a držíme zošliapnuté aspoň do 4000 - 4500
niekde okolo 3500 otáčok ak začne trhať motorom, tak vyskočí chyba...2 x bude blikať oranžová kontrolka motora, po 3 raze zostane svietiť a v chybách sa nájde chyba cievky...

ono človek sa pri normálnom jazdení s 1,5 a 160 koňmi do takýchto otáčok bežne nedostane, preto sa to stane len sporadicky...

normálny servis ju objedná a vymení, ak sa tam záznam nájde... žiadne prehadzovanie cievok a podobné blbiny... oni dobre vedia, že ten drôt je tam poddimenzovaný...

môže sa stať, že keď tam skočí tá chyba, auto spadne do núdzového režimu, motor bude hrkotať ako keby na 3 valce... nebojte sa, zastavte, motor vypnite auto a potom znova naštartujte, mal by ísť normálne

normálne to môže viesť k nebezpečnej situácii, keď niekoho predbiehate a zrazu vám auto prestane ťahať... tu by sa Kia mala možno trošku zamyslieť... zvlášť ak tie cievky z Číny sa dajú kúpiť za 25€ kus tuším... reálna nákupná cena pre Kiu bude ešte nižšia... to že sa v servisoch ponúkajú za 100ku je druhá vec...
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 179  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Předchozí

Zpět na Motory / Pohonné ústrojí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot]