CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod therion » 24.01.2025 07:21

therion píše:A dodrzujes i navod?

*Čištění provádějte průběžně po 10 000 km nebo pravidelně přidávat do nádrže při každé předepsané kontrole (výměně oleje).


To je jak do dubu...... Pokud umis cist tak zjistis ze v prvni rade mas pouzivat aditivovane paliva a az pokud tu moznost nemas aplikovat neco dalsiho? Ty nemas v dosahu 100okt Vervu nebo OMV?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1571  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod therion » 24.01.2025 07:52

elkan píše:Tak jsem koukal do toho carscanneru, a musim navolit co chci zobrazit, ale STFT tam není. Je to v češtině...co tedy hledat? Ta nabídka je viz foto, je tam spousta položek.

Prepni do anglictiny a hledej short term fuel trim

shrt.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1571  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod Vojtakmin » 24.01.2025 10:31

therion píše:
therion píše:A dodrzujes i navod?

*Čištění provádějte průběžně po 10 000 km nebo pravidelně přidávat do nádrže při každé předepsané kontrole (výměně oleje).


To je jak do dubu...... Pokud umis cist tak zjistis ze v prvni rade mas pouzivat aditivovane paliva a az pokud tu moznost nemas aplikovat neco dalsiho? Ty nemas v dosahu 100okt Vervu nebo OMV?

Nevšimnul jsem si tady v té diskuzi, že by jednoznačně panoval názor, že KIA neumí jezdit na nic jiného, než je 100okt Verva nebo OMV. Kolik taková Verva v Praze stojí ? Cca o 5Kč/l dražší než standard 95 ? Jestli má nádrž 55l, pak je asi ekonomičtější dolít VIF (125ml na 125l benzinu za 65 Kč). A že tu zmiňuju Tec-2000 Fuel system cleaner ? No radí to "Centrála" KIA. A v popisu se uvádí "Výrobek je ideální pro čištění motorů s karburátory, odblokování plováku od nečistot např. shromažďujících při zastavení např. v sekačkách na trávu, zemědělských strojích". Pak se člověk nemá ptát, když se toto dočte :-D
Vojtakmin Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 11  Témata: 1
Registrován: 23.11.2024
Bydliště: Praha západ  Czech Republic (cz)

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod therion » 24.01.2025 10:53

aditivovany 100okt se pouziva z duvodu profylaktickych a nikoli jako reseni naslednych problemu. Neni to jen o karbonu ale i pryskyricnych usadach vzniknuvsich jako vedlejsi produkty chemickych degradaci lihu obsazeneho v benzinu. Pokud mas dost penez na auto mel bys mit i dost penez na kvalitni palivo. Palivo uz je v dnesni dobe je soucasti udrzby auta.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1571  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod Vojtakmin » 24.01.2025 11:12

aditivovany 100okt se pouziva z duvodu profylaktickych a nikoli jako reseni naslednych problemu. Neni to jen o karbonu ale i pryskyricnych usadach vzniknuvsich jako vedlejsi produkty chemickych degradaci lihu obsazeneho v benzinu. Pokud mas dost penez na auto mel bys mit i dost penez na kvalitni palivo. Palivo uz je v dnesni dobe je soucasti udrzby auta.

To je jak do dubu... Diskuzi jsem tu rozjel kvůli řešení problému a ne abych se dozvěděl, proč se používá 100okt benzin. Ale fakt nerozumím tomu, proč tu někteří z vás mají potřebu "startovat" na druhé.
Vojtakmin Neuvedeno
Uživatel fóra
 
Příspěvky: 11  Témata: 1
Registrován: 23.11.2024
Bydliště: Praha západ  Czech Republic (cz)

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod therion » 24.01.2025 12:41

Uz v prvnim prispevku jsem ti vypsal mozne priciny. Pokud jsi preventivne nevymenil civky jako nejcastejsi pricinu tebou popisovaneho chovani , byl dalsi krok dekarbonizace vstrikovacu a spalovaciho prostoru. Tam jsme ti uvedl nejsnazsi cestu jak to provest. Proc jsi tak neucinil vis jen ty sam.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1571  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod mysql » 31.01.2025 15:51

Vojtakmin píše:aditivovany 100okt se pouziva z duvodu profylaktickych a nikoli jako reseni naslednych problemu. Neni to jen o karbonu ale i pryskyricnych usadach vzniknuvsich jako vedlejsi produkty chemickych degradaci lihu obsazeneho v benzinu. Pokud mas dost penez na auto mel bys mit i dost penez na kvalitni palivo. Palivo uz je v dnesni dobe je soucasti udrzby auta.

To je jak do dubu... Diskuzi jsem tu rozjel kvůli řešení problému a ne abych se dozvěděl, proč se používá 100okt benzin. Ale fakt nerozumím tomu, proč tu někteří z vás mají potřebu "startovat" na druhé.


podařilo se ti najít něco víc nebo ti nenašli/nenašels vůbec nic? Jsem na tom v podstatě totožně (stejný auto, stejnej rok výroby), totožný projev jako tobě (ve městě 4řka a cuká to, někdy i na trojce, dvojce... i na šestce), servis samozřejmě nic, absolutně... diagnostika nic... tak jsem trochu v koncích (protože mi přijde že mi to ten servis ani pomale nevěří :| )
mysql Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 31.01.2025
Bydliště: Velké Meziříčí  Czech Republic (cz)

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod therion » 31.01.2025 16:34

Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1571  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod mysql » 31.01.2025 18:08

to mi moc nepomohlo, ale asi se jedna věc celkem shoduje - zapalovací cívky, což dokud se neví... úplně aby to mělo chybu v diagnostice tak v servise ani rana :(
Naposledy upravil mysql dne 01.02.2025 09:52, celkově upraveno 1
mysql Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 2  
Registrován: 31.01.2025
Bydliště: Velké Meziříčí  Czech Republic (cz)

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod elkan » 31.01.2025 23:43

Škubání mě taky trápí, ale myslím, že to dělá to, že jezdím krátký cesty do a z práce, a něco se prostě zanáší. Zkusil jsem udělat delší cestu cca 30 km živějším tempem, a pomohlo to. Teď se zdá, že to i líp jede a neškube. Chce to prostě občas projet.
Mám teď jako náhradní vozidlo Kia Sportage s motorem 1,6 t-gdi, ale ten motor jede teda úplně nádherně oproti ceedu. A nejde jen o výkon, ale i o plynulý přechod z nízkých otáček do vyšších bez jakéhokoli zaškubnutí. Se spotřebou je to horší - cca 2 litry navíc.. je to ale skoro nový auto
KIA CEED SW GT-line 1,5 t-gdi, paket seat
Uživatelský avatar
elkan Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 456  Témata: 5
Registrován: 15.10.2015
Bydliště: Západní Čechy  Czech Republic (cz)

Kia Ceed SW III (2022)
38000 km @ 6.4 l/100km

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod Madbugie » 01.02.2025 14:17

cukanie auta majú na svedomí 3 veci (ak nie viac...)

EGR ventil sa zanáša a korodujú mu kontakty či čo, prejaví sa pri prudšom pridávaní vo vyšších otáčkach auto začne drhnúť a naskočí oranžová kontrolka motora... po vypnutí motora sa dá "normálne" jazdiť, ale nepridávať prudko a ísť s tým do servisu na výmenu...

Vadné cievky - väčšinou 2 a 3 valec... chcelo by to vymeniť všetky 4, ale žiaľ KIA akceptuje iba vtedy keď vyskočí oranžová kontrolka motora, ale to už vtedy cuká riadne - väčšinou v nižších otáčkach aj pri ustálenej jazde...

reset hodnôt plynového pedála... (som si povedal, že vždy keď prezujem, tak ho zresetujem a tentokrát som zabudol... v lete som mal výmenu EGR, na jeseň som menil 2 cievku) a auto cukalo... po resete adaptačných hodnôt pedálu - nepozorujem výraznejšie cukanie...
:kia: as mad as possible :kia:
Kia Ceed SW 1,5 T-Gdi - Casa White - Gold + Navi + Led
Uživatelský avatar
Madbugie Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 178  Témata: 1
Registrován: 22.06.2021
Bydliště: Trnava  Slovakia (sk)

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod mayor_007 » 18.02.2025 18:03

Zdar všichni,
přidám také svůj díl k diskusi - i když netvrdím, že můj poznatek bude platit všeobecně...
Ohledně benzínu 98-100 oktanů mám se škubáním spíše negativní zkušenosti. A stejně tak s BA95 s nižším obsahem biosložek - paradoxně. Od té doby, co se musí tyhle srágory do benzínu povinně přidávat až do 10% objemu, tankuju u EuroOilu - na té jejich aplikaci se dá najít, která pumpa má jaký benzín (většinou kolem 7,5%, výjimečně méně). Beru obyčejnou BA95 bez aditiv a přidávám VIF (jak jsem přidával i u ostatních aut). A má zkušenost je následující: pokud náhodou mají benzín s menším obsahem lihu nebo vezmu 98-100 oktanů, auto začne cukat. Nezkoušel jsem tedy vyjet třeba 2-3 nádrže, co to udělá - ale pokud naleju shitku s biolihem, najednou je cukání pryč. Ale zatím nesoudím, nemám zase až tak najeto...
Zajímavé, že u fokuse (jejda, po tom motoru se mi stýská), se to nikdy neprojevilo. Nalil jsem "stovku" a motor se rozběhl jak harant po flašce koly. Nalil jsem "95" a harant se táhl jak s narvanou aktovkou do školy, než se mapy motoru přizpůsobily. Ale škubání nikdy, krom případu "lepších" svíček, co někdo poradil u piva (pro forda jedině motorcrafty, nic jiného).
S tou "100" vs "95" to je jen moje občasná zkušenost - netvrdím, že platí globálně. Jinak s problémy, co způsobí karbon, souhlasím.
Jinak u druhého auta (jiná značka, také "mas"turbo) leju i nějaké čistidlo pro dekarbonizaci co 15-20 tisíc. Ale to necuká, to má zase jiný mouchy...
Tož tak.
mayor_007 Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4  
Registrován: 27.01.2023
Bydliště: Jihlava  Czech Republic (cz)

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod therion » 26.02.2025 13:57

Pokud se cukani zmensi u benzinu s vetsim obsahem lihu typuju to na zacinajici degradaci zapalovacich civek.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1571  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod mayor_007 » 26.03.2025 15:52

Ono se to dá asi těžko konkretizovat nebo naopak paušalizovat - dnes je vše tak neskutečně přeregulováno, že vše souvisí se vším. I s tím, o čem nevíme nebo si to ani neumíme představit. Ale té degradaci zapalovacích cívek bych až tak nevěřil, ten motor je vlastně ještě nový a nemá skoro nic nalítáno - to by musel být extra pech...
Nicméně jsem tento "problém" nastínil na poslední garančce a bylo mi sděleno zhruba toto: "Rozhodně přidávat aditiva (VIF mi byl schválen). Tyto motory (myšlen 1.5T-GDI, i když to platí i pro ostatní oturbené přímovstřiky) trpí na usazování karbonu na sacích ventilech (bodejť ne, když přes ně nejde ani molekula benzínu). Zejména, pokud auto nejezdí delší trasy a točí se v rozmezí 2000-2500ot (hlavně nekoukat na doporučení řazení na tacháku). Nejlepší je jednou za čas projet cca 10km dálnice na čtyřku (asi myšleno při rychlosti 130km/h - takže po dobu cca 5minut), tím se ten karbon trochu opálí." Tolik slova přijímacího technika. Zatím jsem nezkoušel (po dálnici skoro nejezdím), motor si od té doby ani necukl - ale je fakt, že jsem bral u jiné pumpy. Přepočítám si otáčky resp. kvalt na rychlost 90km/h a časem vyzkouším na státovce - holt budu chvilku pro ostatní za řepu, co je zvyklá na gazíka se třema kvaltama :)
Zajímavé je, že druhé auto (berle, vyrobená pro Opel, s 3-válcovým oturbeným motorem taktéž přímovstřikovým) si za celou dobu necuklo ani jedenkrát. A to se do něj tankuje všelicos a vesměs jezdí velmi krátké trasy, holt kinderbus.
Ještě když jsem měl fordy (eskorta a fokuse), tak jim vadily jakékoliv jiné svíčky než motorcrafty. I sebelepší značky (např. iridiové Densa či NGK) prostě za chvíli začaly cukat. Ale jak se tam daly obyč. svíčky motorcraft za 80,-ká kus, jelo to jak víno... A to mám dojem, že je pro ten motorcraft vyrábělo právě to NGK - asi tam bylo něco jinak oproti "originálu" NGK.
Sorry za vsuvky v závorkách, snad to není na úkor srozumitelnosti.
mayor_007 Muž
Nováček
Léta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 4  
Registrován: 27.01.2023
Bydliště: Jihlava  Czech Republic (cz)

Re: CEED SW 1.5 T-GDI r.v. 2021 -- cukání

Příspěvekod therion » 27.03.2025 07:29

mayor_007 píše:Ale té degradaci zapalovacích cívek bych až tak nevěřil, ten motor je vlastně ještě nový a nemá skoro nic nalítáno.


Verit znamena *** vedet. Pred 30 lety jsem delal ve firme vyrabejici mj. vysokonapetove tlumivky. Z niceho nic nam zacaly chodit ve velkem reklamace. Po rozebrani (spise rozpitvani epoxidem zalete civky) se ukazalo, ze je drat v jednom miste prepaleny jako by ho upalil laser. Jen mala tecka sotva viditelna okem. Pri hledani korenove priciny se po tydnech hledani nasel vinik. Byl jim dodavatel (obchodnik) dratu , ktery bez predchoziho upozorneni zmenil vyrobce od ktereho nakupoval. Ten sice mel papirove stejne parametry, ale lisil se ve slozeni lakove izolace dratu(predchozi byla na bazi PTFE. A ta pri zaliti civky s epoxidem vesele reagovala s tvrdidlem epoxidu coz vedlo k razatnimu poklesu izolacni schopnosti a naslednemu bodovemu prorazeni izolace. Nasledne testy to potvrdily a dodavatel musel s pravdou ven.

mayor_007 píše: Nejlepší je jednou za čas projet cca 10km dálnice na čtyřku (asi myšleno při rychlosti 130km/h - takže po dobu cca 5minut), tím se ten karbon trochu opálí." Tolik slova přijímacího technika.


Proc by mel motor ve vysokych otackach "spalovat" karbon? Ten technik asi nebude v fyzice nejostrejsi tuzka v penalu.... Jedine ceho docilis bude zvysene paleni oleje....
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1571  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé