Cukání motoru při vyšších otáčkách - 2.0 CRDI, Sportage III

Trápí Vás něco na voze?

Cukání motoru při vyšších otáčkách - 2.0 CRDI, Sportage III

Příspěvekod boris.kia » 09.10.2024 11:34

Dobrý deň,

mám Kiu Sportage III 2.0 CRDI. Najazdených 271 000 KM, pravidelne a včas servisované. Pred približne 2 mesiacmi mi auto začalo pri vyšších otáčkach, hlavne pri jazde na diaľnici (cca 2500 - 3000 otáčok) cukať po ľahkom pridávaní plynu pri udržiavaní rýchlosti. Väčšinou keď musím spomaliť a dám pri týchto otáčkach nohu z plynu a následne sa chcem vrátiť do pôvodnej rýchlosti, auto výrazne škubne. Spočiatku je škubanie ľahšie a takmer nie je cítiť. Následne ale príde výraznejšie škubnutie a auto sa potom chvíľu správa "zvláštne" - akoby sa motor dusil. Problém potom na nejaký čas zmizne a jazda plynule pokračuje ale po čase sa cuknutie znovu objaví - nie je to pravidelné. Výkon sa ale výrazne nemení - postrehol som ale, že na 6 prevodovom stupni už auto pri miernom kopci nechce moc ťahať (ani pri otáčkach okolo 2200 - 2500). Samozrejme to môže byť už aj najazdenými kilometrami a vekom motora a nemusí to byť spojené s týmto problémom. Nezáleží na tom, ktorý prevodový stupeň je zaradený, podstatné sú otáčky. Testoval som ľahké pridávanie na nízkych otáčkach (do 2000) ale v tomto prípade sa problém neobjavuje.

Auto má za sebou:
- čestvú výmenu dvojhmoty a spojky (mesiac dozadu), keďže sa motor pri voľnobehu začal výrazne triasť (problém sa tým vyriešil a dvojhmota bola zlá) - cukanie začalo ešte pred výmenou. Po výmene na chvíľu ustalo (cca týždeň) a potom znovu začalo. Je ale možné že v tej dobe som nejazdil až tak často po diaľnici.
- pri 235k som menil komplet palivový systém až na nádrž (ktorá sa vyčistila). Takže vstreky, čerpadlo a rozvody. Auto sa totiž pri jazde vyplo a v servise sa zistila závada na čerpadle, ktoré púšťalo kovové usadeniny do celého systému, ktorý následne upchal vstreky, čo spôsobilo vypnutie auta. Vstreky sú teda vymené a na aute sú cca 40 000 km.
- čerstvú výmenu oleja, vzduchového a palivového filtra po serviske (ani nie mesiac dozadu)

Má niekto z vás s niečím podobným skúsenosti? Respektíve tušíte, čo by mohlo problém spôsobovať? Bolo mi od servisu doporučené pridať aditívum do nafty (VIF Super Diesel) a natankovať prémiovú naftu. V prípade, že by sa to zlepšilo, mohlo by sa jednať o vstreky. V rôznych diskusiách som ale čítal aj o problémoch so škrtiacou klapkou, potenciometrom, ERG, či dokonca katalyzátorom.

Veľmi pekne ďakujem za každú radu alebo doporučenie. :thu:
boris.kia Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 2  Témata: 1
Registrován: 09.10.2024
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Cukání motoru při vyšších otáčkách - 2.0 CRDI, Sportage

Příspěvekod Beda » 09.10.2024 13:31

Kontrolovali jste znovu detailně ten palivový filtr, při poslední výměně, že se to podařilo tou výměnou komplet vyřešit (zbavit okruh těch kovových špon)?

S tvým nájezdem už to můžou způsobovat i ty věci, co uvádis, takže asi nejlevnější je začít kontrolou a vyčištěním EGR či škrtící klapky.
Kia cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Kia Sorento II (2010), Kia Sorento II (2013), Kia cee'd GT II (2017), Kia Stinger (2017), Kia Sorento IV (2021)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8746  Témata: 332
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Cukání motoru při vyšších otáčkách - 2.0 CRDI, Sportage

Příspěvekod boris.kia » 09.10.2024 13:44

Ďakujem za reakciu. Áno, všetko by malo byť v poriadku. Ešte to pre istotu preverím, keďže posledná kontrola bola nedávno ale o tomto probléme z minulosti sa vedelo a zameriavali sme sa na to aj pri minulých kontrolách. Všetky diely z okruhu, ktoré vadné palivové čerpadlo poškodilo a zanieslo usadeninami sa komplet vymenili za nové (akurát nádrž sa vyčistila).

Nájazd je vysoký, takže začnem určite od najlacnejších variant - aditívum, klapka, EGR a uvidíme ako sa auto bude správať. :)
boris.kia Neuvedeno
Nováček
 
Příspěvky: 2  Témata: 1
Registrován: 09.10.2024
Bydliště: Litvínov  Czech Republic (cz)


Zpět na Závady

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé