Motor za studena zhasíná při jízdě.

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 16.07.2022 16:00

No tak ten start neni dobry , trva dlouho a rekl bych, ze tam neco nepekne zachrasti (typuju retez). A zahraty motor by takto hlucny nemel byt. Zkusim ti dnes natocit start studeneho a zahrateho motoru.
Ty lambdy jsou presne jak jsi nafotil vlevo je pred katem prvni a druha (kontrolni) vpravo.

Je v tech videich treba minutove stani na volnobehu? Vyrazeno , bez klimy, spusteneho vetraku motoru a s dobitou baterkou?

edit:
Ten studeny start moc neber. Bylo to v garazi, kde mam hole steny a vse se tam odrazi a zvuk motoru pusobi syrove. Tak to ber jen jako info jak rychle naskoci pod 3 denni odstavce.
Za tepla je po cca 10 minutov odstavce nez jsme dosli z obchodu.
A lambdy jsem tocil z tabletu neb tam nenam nahravani z obrazovky (je to stary křunt), ale jde pekne videt jak pri sundani nohy z plynu obe identicky sjedou dolu.

videa
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 16.07.2022 19:27

Baterii jsem kupoval úplně novou Vartu 60Ah Blue Dynamic před cca 4 týdny, nedobíjel jsem jí nabíječkou, přišla dovnitř tak jak jsem jí koupil..


Nahrál jsem nějaké nové videa
1. Volnoběh zastudena (bez klimy, bez větráku) - https://icedrive.net/s/FBwA9RXaWG56ZYXgtSaD1AuRiX27
- Tady pozor, v cca 10 vteřině jsem to auto chcípl a nastartoval znovu, chtěl jsem tam nahrát ten start.. Takhle to vypadá, jak kdyby otáčky spadly na 200, ale není to tak.. Volnoběh drží fakt pevně..
2. Volnoběh zatepla (bez klimy, bez větráku) - https://icedrive.net/s/RaQv6Z71QAZvWYyP7azYXyvSatjf


Co se toho startu motoru týče, je to jak kdy, někdy to chytne na štěknutí, někdy si to štěkne víckrát.. Nemůže to být ale spíš startér? Přiznám se, že ten motor je za tepla tak tichý, že se mi během těch 3 let, tak 5x povedlo nastartovat nastartovaný motor a nepěkně si ten startér zařval.

3. Pár startů a chcípnutí zastudena (bez klimy, bez větráku) - https://icedrive.net/s/V9V8P4tChR3wAY28ybtFW3SY2z4B
4. Zvuk motoru potom co ručička teploty došla k 90°C (bez klimy, bez větráku) - https://icedrive.net/s/VDZagyZNCgz3XiY5Bij334zwGxxR
5. Pár startů a chcípnutí zatepla (bez klimy, bez větráku) - https://icedrive.net/s/CSFxDP5W5tX1gFTDhCQtZDWSZWTt

Já tam žádný nepěkný zvuk jako v tom prvním videu moc neslyším.. Musím upozornit na to, že ten telefon hodně zesiluje zvuky a přidává vítr a okolní ruchy (provoz). V nahrávce to všechno zní mnohem hlasitěji, než v reálu opravdu je.. Když je ohřátý a jsem od auta tak 3 metry daleko, tak není téměř poznat, že je to auto nastartované.


Rozvody prý mechanik kontroloval a sedí jak mají, nejsou přeskočené a je tam ET engine, od kterého mám tu fakturu, takže tam jsou cca 24 tisíc km..

Co se lambd týče, v těch posledních videích co jsem ukazoval Ti přijdou špatné? Já na to koukal tak přeskokem a přišlo mi, že po puštění plynu padnou relativně dobře dolů.. Nebo jsi tam našel někde segmenty, kdy by první šla opožděně nebo špatně?


Teď jak jsem resetoval včera ty hodnoty, tak jsem ujel už cca 150km a to auto prostě magicky na 3.500 RPM jede fakt skvěle.. ale do těch 3.500 RPM je to pořád takový.. liný, že tomu je jedno jestli dám plyn na 10% nebo až na podlahu.. Se zapnutou klimou je to ještě slabší, ale taktéž to na těch 3.5k RPM chytne dech a fakt to jede.. Což předtím nedělalo.. Pořád bude něco jinak.. Jenže co? Pokud tohle udělal reset adaptačních hodnot přes tu mou levnou OBD diagnostiku, nebude nakonec chyba fakt někde v ŘJ? Nějaká mapa poměru otáčky, klapka, palivo?

Já teď nevím kam se hnout.. Žádný "garážník" nemá čas.. FCD diagnostika taky až do konce Srpna ne.. Můžu max zkusit ten autorizák, jenže tam se bojím, že zaplatím úplné nesmysly.. Hlavně, když nevím co.. a jestli to vůbec pomůže.. Mám vyhrazených na opravu už jen tak 15-20 tisíc maximálně.. Pak už budu v háji :o
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 17.07.2022 16:46

Jde mi o zvuk v dobe kdyz motor uz chytne , ale startej jeste bezi. Proste je tam zvuk co u toho tohoto motoru nepatri. Je mozne ze je to zkreslene mobilem. Pohledam video s typicy volnym retezem.
Ohledne lambd nepadaji stejne na identicke urovne a to vzhledem k tomu ze jsou ve stejnem prostredi by mely. Muze byt ta prvni načata nebo ma poskozene vedeni/konektor. Netvrdim ze tohle je pricina problemu , ale v poradku to neni.
A plati teda stale to ze za studena tahne motor lepe?
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 17.07.2022 21:17

Bohužel, zastudena to jede perfektně, reaguje to i od spodních otáček, řekněme, že na dvojku se chci rozjet z 20 na 50.. a od začátku až do konce cítím ten tah.. Kdežto, jakmile se to ohřeje (už jak je ručička teploty okolo 75-80°C), tak tam ten tah není.. zrychluje to, ale jen tak zlehka.. Rozdíl je jen ten, že když otáčkoměr hitne těch 3.5k RPM, tak to z ničeho nic prostě chytne dech a jede to.. A to na všech převodech..

Jestli jsem doteď nějak správně pochopil, tak zastudena to jede podle nějakých přednastavených tabulek a nebere to údaje ze senzorů, lambd, atp?
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 18.07.2022 09:42

Presne tak , bere jen cidla teploty, tlaku , vacky atd. Lambdy bere az po zahrati katalyzatoru a ohrati motoru obohacuje smes. Proto me porad pripada problem v priprave smesi nebo v emisnim systemu (coz jsou spojene nadoby). Co jeste zasahuje do rizeni mototru je system cvvt , ktery ale byva u techto motoru velmi spolehlivy a ktery meni casovani sacich ventilu podle otacek/zatizeni motoru. Ale to zas nesedi na chovani za studena.

jinak typicky zvuk povoleneho retezu pri startu: video
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 18.07.2022 12:54

Nevím no, můžu zkusit vyměnit teda lambdy.. Předpokládám, že bych měl vyměnit rovnou obě a nejlépe od stejného výrobce.. ačkoliv to asi nebude tak snadné, protože když najdu něco "kvalitnějšího" pro přední, tak neprodávají zadní.. a nebo naopak.. Je nějaký reálný rozdíl mezi zadní a přední? Nebo obě fungují stejně a jen záleží do jakého konektoru je připojím, a pozor si mám dát jen na délku kabelu?

Co se rozvodů týče, Nemáš nějakou představu, kolik může se vším všudy stát výměna rozvodů v autorizáku? Tak nějak přibližně.. Jestli se vlezu do 10 tisíc, 15 nebo víc?
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 18.07.2022 18:17

No vetsi prdu jak teplotni tak spalinovou dostava ta prvni a ta taky nejde na vzduchu k 0 jak by mela. Ale znova opakuju je to jen moje domenka, ze by to mohlo byt tim.

Ale ciste pro kontrolu bych mozna zkusil jestli je v poradku solenoid ovladajici CVVT.

Najdes ho zde:
glob.jpg


A vypada asi takto:
sol.jpg


Vyzkousis ho tak, ze na jeho konektor privedes 12V a v tech otvorech musi pri prilozeni projet posuvnik, ktery je uzavre a jine otevre. Melo by to jasne cvaknout (az vytece olej). A zmer kolik ohmu ma civka v nem. Mel by se pohybovat od 6 do 8 ohmu podle vyrobce.
Zkus take pri zapnutem zapalovani (ale NESTARTOVAT!!!) zmerit napeti jake je na konektoru kabelu, ktery do nej vede. Pri vyndavni a davani zpet opatrne na poskozeni O kouzeku aby potom kolem nej nechcal olej.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 18.07.2022 20:10

Tak já zkusím koupit teda jen tu první lambdu a uvidím co to udělá. Euro 4, přední lambda by měla být tedy tato https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 2/10729029

Na VVT ventil kouknu jak to bude možné.
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 19.07.2022 11:38

co ty ventilove vule da se spolehnout ze jsou v norme?
zkus jeste natocit ty lambdy pri volnobehu az bude na katu vic jak 600°C a na motoru aspon 80°C, idealne po jizde.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 19.07.2022 17:45

Tady jsou údaje z volnoběhu, u katu to teda nepíše nad 600°C ale lehce pod, ale bylo to po cca 20km cestě.. Správně by měla lítat nahoru a dolů nějak pravidelně, ne? Přijde mi, že je taková přitroublá.. Otázkou je, jestli ta levná diagnostika a soft v mobilu ukazuje přesně.
https://icedrive.net/s/DRx7i2CBgRNA6uTDt1WVa9XjxiZ6

Na ty ventilové vůle se spolehnout nedá, když mi až do konce mechanik tvrdil, že tam jsou hydroštely, i když nejsou.. Spíš se mu to nechtělo dělat.. Ale to by přeci dělalo asi i zastudena ne?

Ten VVT ventil by na to mohl mít vliv jen za tepla? Nebo by to opět dělalo i zastudena? Já, že stojí tisícovku, tak mi asi nedělá problém klidně vzít novej.. Stejně to co tam je, tam bude už těch 134 tis. km a ve 160 tis se má měnit.. V autě je jen jeden VVT ventil nebo jsou dva? Koukal jsem na youtube a v viděl jsem dva (ale to bylo Sorento s GDI motorem tuším nebo něco takového).. ale když jsem koukal dneska do motoru, tak jsem našel jen jeden, tam jak jsi zakroužkoval.

Zítra mi přijde ta lambda od Helly a jsem domluvený s jiným mechanikem, že si na mě najde chvilku a vymění mi jí, ať nemusím zbytečně kupovat ořech na lambdu a riskovat, že by byla zapečená a urvala se..
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod therion » 19.07.2022 18:51

No a nestalo by zato je zkontrolovat? Uz tu byl pripad kdy byly ve 160tis zaklepane ventily , tady jsem dal navod a hodnoty: diskuz

U tohoto motoru je cvvt jen na saci strane a i solenoid je jeden. Otestuj ho , pokud se presuvnik pohybuje pri napojeni na 12V a neni cely zalepeny karbonem , tak mu asi nic nebude.

No tak doufejme ze to nejsou vyhozene prachy a zacne chodit v plnem rozsahu.
Uživatelský avatar
therion Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1606  Témata: 7
Registrován: 02.02.2018

Kia cee'd (2012)
100000 km @ 6.1 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 19.07.2022 19:31

Upřímně :D Psal jsem do autorizáku.. a když mi řekli, že výměna lambd a seštelování ventilů vyjde na cca 22 tisíc, tak mě málem kleplo.. A za rozvody chtějí cca 18.500,- .. Já nevím no, přijdou mi ty ceny příšerné.. Samozřejmě mohu nechat ventily zkontrolovat, jenže nemám kde.. Obepsal jsem několik servisů a všude je narváno na měsíc dopředu.. Pardubice jsou co se mechaniků týče, hrozné, stěžuje si tu na to spousta lidí.. A ten autorizák je pro mě finančně prostě nedostupný.. Raději bych si koupil správné díly sám a zaplatil jen práci.. ale to jen tak nikdo dělat nechce, protože nechtějí dělat jen za hodinovou sazbu.. Což chápu a respektuju, ale bohužel.. A sám se na tohle rozhodně nevrhnu, nemám kde a ani nevím jak :)

VVT solenoid zkusím a dám vědět.

Edit -> Měl bych ale dotaz k té lambdě.. Až jí vyměním, je třeba jí nějak resetovat, popř. opět resetovat adaptační hodnoty? Protože, když jsem koukal do servisního manuálu, tak tam je sekce o změně a tam v diagnostice provést toto. Což takovou věc já v té diagnostice nemám.. :o
Obrázek
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Beda » 19.07.2022 19:56

To jsou obrazky ze stare Kia diagnostiky Hi-Scan Pro, kterou vlastnim :) Tu pouzivali jako prvni, nez ji nahradili Kia GDS diagnostikou a tu pak Kia KDS diagnostikou.
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8797  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod MP1 » 19.07.2022 20:41

Beda, aktuálna KDS bude dostávať update len do konca roka. Na budúci rok už len KDS 2.0
ED 1.6 CVVT automat / JD SW 1.6 GDI automat / JD FL 1.4 CVVT / CD 1.4 T-GDi/ Proceed 1.4 T-GDi / XCeed 1.5 T-GDi Gold / Xceed 1.5 T-GDi GT-Line a Proceed GT
MP1 Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 2641  Témata: 21
Registrován: 04.10.2007
Bydliště: Michalovce  Slovakia (sk)

Kia XCeed (2023)
18000 km @ 6.5 l/100km

Re: Motor za studena zhasíná při jízdě.

Příspěvekod Kral_Lesa » 19.07.2022 21:07

Beda píše:To jsou obrazky ze stare Kia diagnostiky Hi-Scan Pro, kterou vlastnim :) Tu pouzivali jako prvni, nez ji nahradili Kia GDS diagnostikou a tu pak Kia KDS diagnostikou.

Aha, ony to jsou obrázky z .pdf servnisního manuálu přímo pro Ceed, .. ačkoliv nechápu, proč servisní manuál pro ED 2006-2012 obsahuje jen návody pro "2012 > D 2.0 TCI-D", ale jiný manuál servisních oprav jsem nenašel.

Já jsem jen malý pán, mám OBD scanner za 500 korun a teď app Torque, zaplacenou app Infocar a zaplacenou app Car Scanner.. Car scanner umí i nějaké příkazy do řj motoru, ale nenašel jsem tam nic, kde bych mohl upravovat nějaké konkrétní údaje, ale jsou tam jen možnosti jako "Resetovat škrtící klapku", "Resetovat adaptační hodnoty motoru".. kde kliknu jen na "Provést" a pak mi vyskočí hláška "Hotovo", popř. že příkaz proveden nebyl.. Nevidím co přesně se stalo.. Bůh ví, co to reálně udělá.. Ale třeba při resetu klapky je slyšet jak cvaká a resetuje se.. Takže to teoreticky funguje..

Ale třeba možnost resetovat jen vyměněnou lambdu tam nemám.. K tomu si vemu, že dostat se k nějakému mechaniku je extrémní problém.. A co pak?

Nadruhou stranu, čistě z logiky věci, bych možná řekl, že resetování lambdy je zahrnuto v tom resetu adaptačních hodnot motoru? Ale nevím.. Nehodlám si hrát na nějakého mechanika. Jsem jen laik, kterého docela nadchlo starat se trochu o auto a postupně získávat nové informace a učit se.. Člověk co se snaží troufnout na nějaké snazší "mechanické" práce v rámci možností "mechaničení" před panelákem na parkovišti.. akorát následně teda řeší co vše posral :lol:
Kral_Lesa Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 89  Témata: 2
Registrován: 17.01.2022
Bydliště: Pardubice  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2010)
152000 km @ 9 l/100km

PředchozíDalší

Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé