Jezdím do autorizovaného servisu.
Pouze výměnu pneumatik, dezinfekci klimatizace a výměnu pylového filtru na jaře řeším v servisu CITROENu, který mám blíž a kde se chovají k zákazníkům podobně jako v DOLNISu.
A přijde mi nerozumné koupit auto se 7letou zárukou a jezdit do neautorizovaného servisu.
Po skončení záruky už je to asi jedno.
Po příšerných zkušenostech se servisem KIA Průhonice (NH CAR), který naštěstí už zkrachoval, jezdím asi 9 let do DOLNISu a jsem spokojený.
Vím, že zaplatím nějaké peníze navíc, ale zatím se mi o auto postarali dobře. Včetně toho, že mi na KIA garanci (po skončení záruky) zařídili výměnu, tuším, propáleného výfukového potrubí.
A jestliže nastal nějaký problém, tak mě objednali rychle, ihned diagnostikovali příčinu problému a závadu odstranili.
K DOLNIsu bych měl jen pár drobných připomínek. Zdůrazňuji, že jde o drobnosti a že jsem jinak velmi spokojen.
1) Mrzí mě, že od nich už před nějakou dobu odešel pan Lér. Ten mě kdysi přijímal a jeho přístup mi přišel nejlepší. Podobně ale funguje i pan Malega. Z obou pánů mám pocit, že své práci rozumějí a že je práce baví.
2) Několik let jsem pravidelně opakoval, že řetěz auta po startu v zimním období zachrastí. Teprve v roce 2022 prosakoval v nějaké části těsnění u motoru olej a když se dostali k řetězu, tak zjistili, že je hodně volný a že by ho bylo potřeba vyměnit. Byl bych raději, kdyby se řetěz měnil třeba před dvěma lety, než těsně předtím, kdy jsem se rozhodl auto prodat. Ale budoucí majitel mého auta asi bude spokojen.
A byl jsem rád, že mě vzali na dílnu, ukázali mi, jak je řetěz volný, nenutili mi výměnu, jen mě upozornili na rizika. A po výměně řetězu mi ukázali, jak je řetěz napnutý. Takové chování vzbuzuje i v laicích důvěru.
3) Netýká se servisu, jen prodeje. Protože jsem byl spokojen se servisem, byl jsem nakloněn tomu, že si auto koupím v DOlnisu, jestliže to bude znovu KIA. S paní Dolínkovou ale nejsme naladěni na stejnou vlnu - jako jediná ze všech prodejců neodpověděla do 4 dnů na mail (OK, to se může stát) a přišlo mi, že po telefonu náš dialog připomíná v některých chvílích spíš oboustranný monolog. To ale může být moje chyba
Když jsem pak za 4 dny přijel do servisu, paní Dolínková se omluvila, že měla moc práce, a bavili jsme se spolu o vhodném vozidle. Potom ještě jsme se bavili s pánem, co seděl vedle ní. S pánem byla lepší domluva, chtěl mi pořád prodat ProCeed GT s 12 000 Km na tachometru.
Přišlo mi, že raději prodávají referenční/starší vozy a že prodej nových vozů pro ně není důležitý. Navíc v současném marasmu po COVIDu a kvůli problémům s dodávkami u jiných automobilek bylo znát, že si prodejce docela věří a že s cenou asi moc chtít hýbat nebude. Ve čtvrtek jsme se v DOLNISu bavili, do pondělí jsem čekal na nějakou oficiální nabídku, a protože nepřišla, objednal jsem auto v úterý ve stejném týdnu v jiné firmě. Žádná nabídka od DOLNISu nedorazila ani později.
Za mě tedy servis v DOLNIsu je špička, kupovat auto už u nich zkoušet nebudu. Ten nezájem mě mírně překvapil - přeci jen jsem jim tam za cca 9 let nechal v servisu dost peněz. A jen od listopadu 2021 jsem jim nechal skoro 30 000 Kč (nová baterie, pravidelná servisní prohlídka, výměna rozvodů, výměna zapalovací cívky apod.) Věděli, že nové auto kupuju také kvůli tomu, že se mi nechce dávat peníze do 12 let starého auta se 188 000 km na tachometru. A prodejce musel poznat, jak jsem na ProCeeda natěšený, a ani mi nenabídl, abych se v něm svezl. Třeba by ta jízda v ProCeedu GT znamenala, že si sice koupím vozidlo s 12 000 Km na tachometru, ale vozidlo, které bude ihned, a nebudu muset minimálně půl roku čekat na auto ve výrobě, připlatím si a dám přednost výbavě GT před GT Line.
KIA ProCeed GT Line 1.5 T-GDI 7DCT r. v. 2022 červená Infra
KIA CEED SW 1.6 CVVT Comfort Plus r.v. 2010 Q8 beige (prodáno)