Chalani ked budem kontrolovat rozvody a zhodim veko motora...musim vymenit to tesnenie co je dookola? Alebo mozem nechat stare? Taktiez som doma nasiel doma nejaky silikon na motory MA do 399stupnov...mozem na ten spoj hlava kryt rozvodov pouzit aj ten ? Diik
Finanční podpora Kia-Club.org CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010 SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX
Ano ale kde je spoj veko rozvodov a hlava tak podľa navodu sa pod to tesnenie nanesie pasik tmelu ... A vsak kupim to tesnenie a ked bude dobre tak si ho odlozim na vymenu rozvodov Inac ked budem tocit motorom tak ta retaz ma tak skakat? Ze chvilku je napnuta a chvilku nie? Kdesi tu bolo aj video ale nemozem ho teraz najst...
Těsnění není třeba měnit. Hlavně to nelep!! To těsnění je dostatečně pružné a vysoké . Na víku ventilů jsem na žádném autě těsnění neměnil. Pokud je víko rovnoměrně dotažené tak se nezničí.
Popis výměny v ruštině tedy včetně olejového čerpadla https://youtu.be/i8qpEENB-X0 Kontrola řetězu. Toto je špatně https://youtu.be/S6ZtPCo0PAo Pokud se řetěz propadá při otáčení motorem mezi koly vaček, tak nefunguje hydraulický napínák.
co sa tyka toho tesnenia tak to som mal v plane vymenit pri rozvodoch ... ja len tak ze ci byva po rozobrani zle alebo drzi... lebo ked to budem kontrolovat tak to budem hned skladat spat
a motor mam tocit normalne racnou dole na remenici?
nič v zlom "johnyfly1" , ale bud máš skúsenosti a vieš ako to urobiť a skontrolovať / alebo máš nejaké autovzdelanie / , alebo je to dobré nechať na autoservis , a rozvody by som si ja osobne vôbec netrúfal vymeniť bez akýchkolvek skúseností s touto výmenou a podľa videí a obr. už vobec nie , o malých opravách , brzdy, žiarovky,sviečky , výmena kvapalín, svetlá, výfuk, a iné , aj ked mám len zdravotnícke vzdelanie záležitosti , to ano ...
Tak predtym som mal stare bmw a robil som si viac menej vsetko sam... aj ked do motora som zasahoval minimalne lebo som s nim nemal ziaden problem az na nejake prasknute priruby od vody...ale menil som na nom komplet napravy, brzdy, dorabal tempomat, dorabal klimu nejake to audio a kopec dalsieho ak by mal niekto chut a cas tu je offtopic (snad to prejde) - moj pribeh auta https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/silent-ko-str-8-t18881.html uz som dokonca mal aj kupene rozvody (po 280 000 ) ze ich idem menit ale nestihol som ale bmw som po tych rokoch poznal spredu aj zozadu... zozaciatku som vedel prd ale pred 10timi rokmi bol na klube velmi prijemni ludia a clovek sa naucil kopec veci.. co sa tyka servisov tak o je tazko ... takmer vsetky su preplnene a kopec ich robi cistu fuserinu... preto si viac menej robim vsetko sam a zistujem co najviac informacii...ked je dobry klub a dobri ludia so skusenostami vsetko je fajn
To co máš na obrázku budeš jen kontrolovat až budeš dělat rozvody. Víko rozvodu se lepí. Tady na obrázku máš místo, kde vetsinou lepidlo může stect a tím chybět.bud ho doplňky hned při lepení víka protože už o tom teď bude a nebo ho seřízneš pokud bude vymáčknuté. Při kontrole je toto nepotřebné.
"johnyfly1" pozeral som tie príspevky v BMW , vyzerá to skvele , už som si myslel , že to len ja som taký špŕtač v tomto klube , aj ked také zásadné opravy ako ty nerobím, skôr bežné výmeny a opravy , ktoré zvládnem doma na dvore , len ti chcem poradiť , i ked mám SOUL, ale s rovnakou motorizáciou 1,6 CVVT a 11 roč. skúsenosti s prevádzkou , asi tak ...
caute, len rychla otazka....ktoru rozvodovu retaz do 1,6cvvt 2012? 243212B000 alebo 243212B200? kdesi som zapocul ze 243212B200 sa dlho v kii neohriala...zevraj boli s nou dake problemy...je to pravda? obe vyhadzuje ako vhodne pre moj model... jedna sa samozrejme o original diel dakujem
Pokavad se budes pidit po originalu, tak ti stejnak proda prodejce tu posledni variantu, pokavad ji upgradoval na neco jineho (menil cislo vetsinou vyse na poslednich cislicich) novejsiho. Z cislovani autodilu je vetsinou zrejme, ze posledni 1 - 3 cisla znaci revizi dilu nebo jeho variantu/verzi. U nekterych dilu to muzou byt i dalsi cisla, nekdy jsou oddeleny i pomlckou. Vetsinou prvni revize ma nuly na konci a nejaka nova verze ma pak treba 1cku ci 10ku na konci. Zalezi vzdy od konkretni systemu cislovani.
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Ano 200 bola novsia ale kdesi somraz cital fórum a same zle veci na nu...dokonca tam aj ktosi pisal ze sa vo vyrobe moc neohriala ...par mesiacov len tusim lebo co kukam eshopy tak maju v ponuke aj tu 000 teda dúfam ze miesto nej neposlu tu novsiu