AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

Sekce pro specifické dotazy k vozu cee'd SW.

AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

Příspěvekod Monika2020 » 16.12.2020 19:34

Zdravím vespolek ;)
Vzpomněl by si někdo, jakou měla originální kapacitu a proud AKU z výroby? Myslím pro mou starší Kia Ceed SW, 1.6 CRDi, 115 / 85 kW (motor D4FB), r.v. 2012. Budu asi muset koupit novou, protože ta co tam je není původní a nějak přestává řádně startovat při teplotách pod 0°C. Ještě asi nechám prověřit žhaviče - taky nevím, co je tam za značku, ale raději se zeptám předem. Případně které žhaviče jsou fajn?
Děkuji za info.
P.S. U těch žhavičů se mám dle známého rozmyslet, protože můj vůz má již DPF filtr a prý asi musí být pro plnění normy, ochrany toho DPF ty dražší, keramické. Tak teď nevím, protože např. od NGK stojí již tedy dost - viz např.:
https://www.autodily-pema.cz/autodily/k ... sort=price
Má to takový vliv? Nestačila by např. některá z těchto?
https://www.bonatrade.cz/zhavici-svicka ... 0-212-011/
https://www.autodily-pema.cz/zhavici-svicka-ngk-96187
Byla: KIA CEE'D SW (ED), 1.6 CRDi, 115 / 85 kW (motor D4FB), r.v. 3/2012 - již s DPF, ale stále 1. gen.
Nyní: KIA CEE'D SW (JD), 1.6 CRDi GT-LINE, 136 / 100 kW (motor D4FB), r.v. 11/2017
Monika2020 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 30  Témata: 3
Registrován: 18.07.2020
Bydliště: Morava  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2017)
155000 km @ 5 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

Příspěvekod Beda » 16.12.2020 20:43

Typ baterky je uveden zde viewtopic.php?p=78070#p78070
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8797  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

Příspěvekod Monika2020 » 17.12.2020 21:12

Děkuji za odkaz na info o originál hodnotách AKU (ta co je zřejmě na odpis je Bosch, 480 A, 56 Ah - takže je nějaká slabší). Ještě vybrat nějaké rozumné žhavící svíčky :-)
P.S. Je mi jasné, proč tam bývalý majitel dal tu slabší AKU - dle rozměrů originální AKU se mi žádná pořádná asi nevleze do držáku :-(
Původní origo AKU Solite rozměr je 252x175x220 a odpovídající výkon náhradní má 261x175x220 (takže o 9 mm delší) - jinak budu muset pořídit slabší a nejbližší originálu je 242x175x190 Varta 60 Ah/540 A, což je oproti Solite 68 Ah/600 A tedy dost méně :-(
Byla: KIA CEE'D SW (ED), 1.6 CRDi, 115 / 85 kW (motor D4FB), r.v. 3/2012 - již s DPF, ale stále 1. gen.
Nyní: KIA CEE'D SW (JD), 1.6 CRDi GT-LINE, 136 / 100 kW (motor D4FB), r.v. 11/2017
Monika2020 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 30  Témata: 3
Registrován: 18.07.2020
Bydliště: Morava  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2017)
155000 km @ 5 l/100km

Re: AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

Příspěvekod Beda » 18.12.2020 19:21

Do prvni generace ceedu se vesla tato garage_modification.php?mode=view_modification&VID=1&MID=537
Blue Dynamic 12V 70Ah E23 (570 412 063 313)

Takze bych si to rozmerove proveril, zda nejde nahodou i do novejsiho ;)
cee'd (2007), Hyundai Santa Fe II (2007), Sorento II (2010), Sorento II (2013), cee'd GT II (2017), Sorento IV (2021), Stinger (2017), Sportage IV (2017), Sorento III (2018)
Uživatelský avatar
Beda Muž
Administrátor
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 8797  Témata: 333
Registrován: 04.09.2007
Bydliště: Dubí  Czech Republic (cz)
1. sraz Kia-Club.org (1) 2. sraz Kia-Club.org (1) 3. sraz Kia-Club.org (1) Mogul Safety Cup 2009 (1) 4. sraz Kia-Club.org (1) 5. sraz Kia-Club.org (1) 6. sraz Kia-Club.org (1) 7. sraz Kia-Club.org (1) 8. sraz Kia-Club.org (1)
9. sraz Kia-Club.org (1) 10. sraz Kia-Club.org (1) 11. sraz Kia-Club.org (1) 12. sraz Kia-Club.org (1) 13. sraz Kia-Club.org (1) 14. sraz Kia-Club.org (1) 15. sraz Kia-Club.org (1) 16. sraz Kia-Club.org (1) 17. sraz Kia-Club.org (1)
18. sraz Kia-Club.org (1) 10. výročí Kia Clubu (1) 19. sraz Kia-Club.org (1) 20. sraz Kia-Club.org (1) 21. sraz Kia-Club.org (1) 22. sraz Kia-Club.org (1) 23. sraz Kia-Club.org (1) 24. sraz Kia-Club.org (1) 25. sraz Kia-Club.org (1)
26. sraz Kia-Club.org (1) 27. sraz Kia-Club.org (1) 28. sraz Kia-Club.org (1) Osobnost klubu (1) Organizátor srazu (3)

Kia Stinger (2017)
86000 km @ 10.2 l/100km

Re: AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

Příspěvekod Monika2020 » 09.02.2021 16:50

Tak AKU vyřešena (vlezla se EXIDE s trochu menšími Ah, ale větším startovacím proudem), při mrazech ale opět nastal problém se startem a vyměním tedy i žhaviče - otázkou je, za jaké? S ocelovou hlavou a nebo keramickou? Jde totiž o to, že dle OE čísla žhavičů 367102A200 (zjištěno přes KIA servis) mi to nabízí různé možné, ale všechny s ocelovou hlavou, ale např. web NGK to již rozlišuje dle konkrétního měsíce výroby v roce 2010 - viz:

https://postimg.cc/cgkzJBLZ

Konstrukční rok do 10/2010 - ocel, konstrukční rok od 11/2010 - keramika.

Vozidlo je dle VIN vyrobeno v 3/2012, co vím, tak je to facelift "první" verze před před novější verzí a je zde navíc oproti starší již DPF filtr. Nechce se mi platit za drahé keramické žhaviče (pokud to není nezbytně nutné), prodejci mě přesvědčují, že i v mé Kia po faceliftu jsou ocelové - víte někdo, kde je pravda? Nerada bych urychlila např. životnost DPF (žhaviče prý pomáhají zvyšovat teplotu při vypalování).
P.S. Původní se nám s přítelem nepovedlo pro ověření dostat ven, přístup k nim je docela mizerný, hodlám si žhaviče zakoupit a potom dodat na práci a samozřejmě i výdělek někomu zručnému s garáží, případně do servisu.
Byla: KIA CEE'D SW (ED), 1.6 CRDi, 115 / 85 kW (motor D4FB), r.v. 3/2012 - již s DPF, ale stále 1. gen.
Nyní: KIA CEE'D SW (JD), 1.6 CRDi GT-LINE, 136 / 100 kW (motor D4FB), r.v. 11/2017
Monika2020 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 30  Témata: 3
Registrován: 18.07.2020
Bydliště: Morava  Czech Republic (cz)

Kia cee'd SW (2017)
155000 km @ 5 l/100km


Zpět na ceed SW

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]