Za mě osobně musím říct tohle. Nebuď blázen a okamžitě jdi do toho žlutého kousku, neváhej ani vteřinu! GT je opravdu úplně jiná liga a věř mi, že vím, o čem mluvím. Nejenže jsem měl před GTčkem i30 1.6 GDI, ale nyní mamé v rodině i ceeda 1.6 GDI a ty auta jsou naprosto rozdílné. Dynamika GT je samozřejmě úplně někde jinde, hlavně ten motor už tlačí do sedečak i pod 2000 rpm a o tom si u GDI můžeš nechat jen zdát. Ale co mě překvapí vždy nejvíce při přesednutí z mého GT do normálního ceeda je pocit z řízení. Najednou mi to všechno příjde takové volné, plavné, ať už se bavíme o řízení, řazení či pocitu z auta...
Jízda v GT se nedá prostě srovnat s normálním ceedem, je to naprosto odlišné auto, zcela jiný pocit z řízení, je pevné, poslušné a silnice se drží jako pitbulteriér své kostičky. GT se ladilo na Nurburgringu, kde najezdilo při vývoji přes 10 000km a na podvozku nezůstalo nic beze změny a je to opravdu znát.
A jestliže máš možnost koupit za takové peníze verzi po faceliftu tak rozhodně jdi do toho. Určitě nebudeš litovat. Já měl stejné dilema a nelituji. Prodal jsem dva a půl roku starou i30 1.6 GDI a teď se pokaždé jen směju blahem. Za ty peníze úžasné autíčko.
A provozní náklady? Stejné jako u normálního ceeda, jen o něco vyšší spotřeba benzínu, ale není to nic hrozného. Já mám po 24 000 km průměrnou spotřebu 7.7 a to to auto rozhodně nešetřím. Právě naopak. Jsem jedinej, komu se brzdy doslova rozpadly už po 18 000 km

Ale verze po faceliftu má větší kotouče ( asi věděli proč

300mm vs 320mm) i proto bych volil právě ji...
A nebál bych se ani toho, že je to předváděčka. Tebe to trápit nemusí, jestliže s tím autem nechceš najet 200 000km. Navíc ta sedmiletá záruka té v případě vážnéjší poruchy jistí. Kdyby to auto bylo levnější jen o pár šupů, než zcela nové GT, tak není co řešit, ale ta finanční úspora je dost markantní a určitě se ti to vyplatí.
Ups, jsem se nějak zase jednou rozepsal
