Já hlavně moc nerozumím tomu, jak by někdo mohl nechtěně poškrábat sklo - rýhy 0,5mm tolika škrábanci, aby přes něj nebylo skoro vidět

To mi přijde skoro až nemožné, že si to nedovedu představit, natož u autorizovaného servisu.
Obecně servis dělá předávací protokol při převzetí vozidla do servisu, kam se mj. zapisuje poškození vozidla při přejímce (bývá tam obrázek karoserie a tam se to má zaškrtávat). Tím se dá dokázat, že sklo v tu dobu poškozeno nebylo. Jenže je pak nutno ihned při vyzvedávání vozidla ze servisu reklamovat, že tam něco je poškozeno tj. třeba to sklo a pokud se k tomu nemají, minimálně to poznamenat při podepisování do předávacího protokolu. Pokud toto nebylo uděláno, těžko se bude zpětně prokazovat, že k tomu došlo v servisu a ne třeba až následně po odjezdu...