na tvou otázku, promtná odpoveď
čo sa týka mazania motorov GDI, tak je to klasicky cez kľukový hriadeľ rozprašovaním oleja pri otáčaní
ďalej, žiadny spätný ventil motor nemá, odtok oleja je normálne riešený cez prepadové lajny hlavy motora a bloku motora
(sedliacky povedané: v hlave motora olej preteká cez prepadové otvory hlavy, ďalej cez prepadové otvory bloku do olejovej vane a následne olejové čerpadlo nasáva olej cez sitko ďalej späť do okruhu). no hádam to pre jednoduchý pochop stačí.
naopak u T-GDI motorov zabezpečujú mazanie valcov olejové trysky a presne tak sa to deje aj u Kappa motorov 1,4 D-CVVT
ako som to už písal, rok 2016 bude rok modifikácii motorov, takže rátam s tým, že u motorov Gamma (nie GDI, ani T-GDI) sa takisto zjednotí mazanie valcov, cez olejové trysky
čo sa týka hladiny oleja u motorov GDI, tak predpis od výrobcu je 4,0 litra a presne toľko aj automat na linke dávkuje.
je to 100%, pretože sa to pravidelne kontroluje
u motorov 1,6 GDI to je 4,9 litra (len pre porovnanie)
no ak je hladina oleja v aute nad hornou ryskou, ako to píšeš, že je to vo viacerých typoch motorov určite z toho

na tvári nemám a na budúci týždeň skúsim tieto veci preveriť a dám vám vedieť
snažil som sa to po lopate vysvetliť, hádam stačí
