Stránka 1 z 1

1,5CRDi - odvodneni palivove soustavy

PříspěvekNapsal: 13.01.2008 01:01
od Dobesch
Nevim zda sem KIATO kupoval tak brzo nebo to byl jeho setrvaly problem, ale v prirucce co jsem k nemu dostal neni o motoru 1,5 CRDi ani radek -- prakticky se z Dieselu venuje jen 2,0 -- a tady je kamen urazu.

V prirucce sem si precetl, ze kdyz se rozsviti jista kontrolka znamena to vody vic nez je zdravo v "odvodnovaci(odkalovaci) nadrzce --- pokracovat v jizde se nedoporucuje ale doporucuje se odvodnit onu nadrzku --- proste se dole povoli, voda se " vyleje" kontrolka zhasnea jede se dal. Tim ze v prirucce neni o 1,5 ani radek defacto ani poradne nevim kde ta nadrzka je --- podle schematu k 2,0 sem usoudil kde by mohla byt v 1,5 a asi to bude i ona, ale vubec si nedokazu predstavit jak dostanu ruku dolu k ty "matce na povoleni" --snad jedine si ruku natrikrat zlomit a jeste vykloubit. Pokud se nepletu je tahle nadrzka v blizkosti Nadrzky na brzdovou kapalinu --- vi nekdo jak ji pripadne povolit a nevykloubit si zapesti ????

PříspěvekNapsal: 13.01.2008 01:08
od vlafi
Tak jsem koukal a tvůj motor jsem našel,ale nezlob se..Pravidla jsou pro všechny stejná a až budeš moc do sekce manuály,tak ti klidně poradím,kde to najdeš..

PříspěvekNapsal: 13.01.2008 01:21
od nocnik511
...tím tělocvikem bych se vůbec netrápil....jednak by Ti to měli vypustit při garanci a i kdyby se mě to rozsvítilo, tak tam zajedu, ať mi to vyčistěéj :idea:

PříspěvekNapsal: 13.01.2008 11:24
od Dobesch
Samozrejme klidne pockam na 50 prispevku to neni problem :-) A pokud to tam je tim lip --rikam v originalni prirucce co byla k auto toko o 1,5 mnoho neni (narozdil od 2,0).

A ten telocvik --prece jen pokud bych to mohl na ceste vypustit radsi to vypustim a pak pojedu stejne do servisu na nejaky okouknuti odborniky - ale proste bych nekde nerad zustal viset v sobotu v noci jen proto, ze jsem chtel pockat na pondelni servis. U Dieslu sem mel zatium stesti ale dokusd sem mel benzinovy auta nekolirat sem natankoval tak kvalitni palivo ze to natahlo a tesil sem se na chvili az se neco vyjede abych to mohl naredit necim kvalitnim-- pripadne sem do nadrze nalil rovnou lahev technickyho lihu.

PříspěvekNapsal: 14.01.2008 02:57
od nocnik511
Dobesch píše:Samozrejme klidne pockam na 50 prispevku to neni problem :-) A pokud to tam je tim lip --rikam v originalni prirucce co byla k auto toko o 1,5 mnoho neni (narozdil od 2,0).

A ten telocvik --prece jen pokud bych to mohl na ceste vypustit radsi to vypustim a pak pojedu stejne do servisu na nejaky okouknuti odborniky - ale proste bych nekde nerad zustal viset v sobotu v noci jen proto, ze jsem chtel pockat na pondelni servis. U Dieslu sem mel zatium stesti ale dokusd sem mel benzinovy auta nekolirat sem natankoval tak kvalitni palivo ze to natahlo a tesil sem se na chvili az se neco vyjede abych to mohl naredit necim kvalitnim-- pripadne sem do nadrze nalil rovnou lahev technickyho lihu.



jojo...taky to budu chtít ukázat :yes: ...pro jistotu.... :cool: ...snad mě to servisman prozradí, kam šmátnout :help: .... na garančce :lol:

1,5 CRDi

PříspěvekNapsal: 24.09.2008 19:32
od JJurka
Ahoj,

k 1,5 CRDi v ceratu je manuál mimořádně nemluvný. Zejména servisní interval se zaměřuje na 2.0 CRDi. Mám už 78tis km a už jsem se zajímal o interval výměny rozvodového řemenu a volal jsem do servisu co to stojí as kdy mám tu hrůzu čekat. U dvoulitru je to v 90000 km a u 1,5 CRDi jsem si nebyl jist a technik v servisu také. Po prohlídce počítačových dat zaběhl do dílny, chvíli tam s mechaniky diskutoval a pak mě mile překvapil sdělení, že mám rozvodový řetěz a že mě tedy výměna nečeká. Vědět to dřív, skákal bych radostí již od koupě. Jediné, co by ceratu pro vyšší životnost 1,5 CRDi chybělo je vodou chlazené turbo, snad v budoucnu. Já sem turbu už v záruce měnil, po první výměně oleje a podotýkám, že školácké chyby s dieslem neprovádím. Jen tak na okraj k turbu, jezdí-li se dlouhodobě na nízké otáčky, může se turbu hůře mazat a nadměrně se opotřebovává. To však hrozí hlavně 6-tikvaltům, např. Renault laguna 1,9 dCI, kde po 100000 km píská turbo. Ale nové 2.0 dCI 150 PS má vodou chlazené turbo, piezoelektrické vstřikování a řetěz ).

Jsem tedy rád, že mám 1,5 CRDi a doufám, že mi ještě vydrží, když už jsem si pořídil i tažné zařízení.

Jarda

PříspěvekNapsal: 02.10.2008 14:03
od Dobesch
Tak po delsi dobe --pri navsteve servisu sem se informoval JAK NA TO -- kdyz pricurka pise ze jako jakmile se to rozsviti ODVODNUJ jinak hrozi poskozeni --- takze odpoved --to o cem sem si myslel ze to je filtr skutecne je filtr --cca na urovni cepu ridicova sterace - a postup pri rozzsviceni kontrolky na ceste je ten ze neni. Je to asi tak ze se kontrolka rozsviti (nebo mela by) uz pri nepatrnem mnozstvi, ktere je sice neprijemne ale pokud nebyl natankovan super sajrajt tak zas tolika nevadi. No a narozdil od 2 litru ktery ma nejaky to vypousteni zdola tak 1,5 to nema tudíž se pry musi vysroubovat "vnitrek ven" a vodu jakoby odsat ---- i v servisu je to pry velmi neoblibena cinnost a delat neco takoveho na silnici je pry holy nerozum s ne prilis velkou uspesnosti :-)

Re: 1,5 CRDi

PříspěvekNapsal: 09.11.2008 16:02
od Návštěvník
JJurka píše:Ahoj,

k 1,5 CRDi v ceratu je manuál mimořádně nemluvný. Zejména servisní interval se zaměřuje na 2.0 CRDi. Mám už 78tis km a už jsem se zajímal o interval výměny rozvodového řemenu a volal jsem do servisu co to stojí as kdy mám tu hrůzu čekat. U dvoulitru je to v 90000 km a u 1,5 CRDi jsem si nebyl jist a technik v servisu také. Po prohlídce počítačových dat zaběhl do dílny, chvíli tam s mechaniky diskutoval a pak mě mile překvapil sdělení, že mám rozvodový řetěz a že mě tedy výměna nečeká. Vědět to dřív, skákal bych radostí již od koupě. Jediné, co by ceratu pro vyšší životnost 1,5 CRDi chybělo je vodou chlazené turbo, snad v budoucnu. Já sem turbu už v záruce měnil, po první výměně oleje a podotýkám, že školácké chyby s dieslem neprovádím. Jen tak na okraj k turbu, jezdí-li se dlouhodobě na nízké otáčky, může se turbu hůře mazat a nadměrně se opotřebovává. To však hrozí hlavně 6-tikvaltům, např. Renault laguna 1,9 dCI, kde po 100000 km píská turbo. Ale nové 2.0 dCI 150 PS má vodou chlazené turbo, piezoelektrické vstřikování a řetěz ).

Jsem tedy rád, že mám 1,5 CRDi a doufám, že mi ještě vydrží, když už jsem si pořídil i tažné zařízení.

Jarda


S tím rozvoďem u 1,5 CRDI to nebude tak easy, řetězový rozvod je údajně doplněn i gumovým řemenem, podobně jak u Focusu 1,8 TDDi a mění se to po 120 tis. Km, ale do sekce manuály zatím nemám přístup, takže je to jen infomace na úrovni JPP, tedy Jedna Paní Povídala.

Obrázek

Re: 1,5 CRDi

PříspěvekNapsal: 09.11.2008 16:33
od snike
Hupy Frud píše:S tím rozvoďem u 1,5 CRDI to nebude tak easy, řetězový rozvod je údajně doplněn i gumovým řemenem, podobně jak u Focusu 1,8 TDDi a mění se to po 120 tis. Km, ale do sekce manuály zatím nemám přístup, takže je to jen infomace na úrovni JPP, tedy Jedna Paní Povídala.


Cerato 1,5 CRDi má rozvodový řetěz viz. obrázek ;-) Rozvodový řemen má 2,0 CRDi :yes: :yes: :yes:

Obrázek

PříspěvekNapsal: 09.11.2008 16:56
od Návštěvník
Odvolávám co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil, žádný pomocný řemen, jak jedna paní povídala :idea: , ale řetězy to jistí, což je mooc, mooc prima :D

A díky za fish, jak jsem pochopil z kontextu, k manuálům a fishím je na tomto servru povolen přístup po odeslání určitého počtu příspěvků?


Edit BEDA: zde je vysvetleni pristupu do sekce manualu http://old.kia-club.org/viewtopic.php?t=1209

Dík za info, začínám na tom pracovat :cool: Jak já to ten týden jenom vydržím :-)

Re: 1,5CRDi - odvodneni palivove soustavy

PříspěvekNapsal: 23.06.2010 20:15
od vladimir
ANO je to ta nadržka je potrebne odpojiť na spodku elektrike káble potom káble na vrchu 2 odpojiť prívod a odvod paliva na nadržke /stači kombinačkami / odskrutkovať dve skrutky na držiaku a vytiahnut nadržku- nadržka je defakto filter paliva ktorý sa odskrutkuje tak ako olejový filter ma na spodu plastikovu skrutku z káblami tu vyskrutkuješ a vypustiš z filtra vodu. Po spätnom namotovaní musiš pumpou ktorá je na držiaku natahat naftu inak ne nastartujes.