Stránka 1 z 1

Čerpadlo posilovače řízení - teče

PříspěvekNapsal: 23.10.2008 21:28
od Návštěvník
Zdarec všichni, tak jsem nedávno montoval do předního nárazníku mlhovky a při té příležitosti jsem si pohledem na motor všiml, že mi někde uniká olej. Vana i víko ventilů byly suché, tak jsem se pídil hledáním až jsem zjistil, že je to z čerpadla posilovače řízení. Teklo mi to přímo u řemenice, no a jako na potvoru měsíc a půl po záruce. :x No moc nadšený jsem z toho nebyl, ale říkal jsem si, že vyměnit gufero by v servisu KIA Most, kam jezdím na garančky, mohly za rozumný peníz. :D Tak jsem se tam vypravil a pán v servisu mne ujistil, že se tento díl neopravuje a musí se vyměnit. A že prý nejsem první a ten pán co tam byl přede mnou tam za opravu nechal kolem 14 000,- i s prací. Tak jsem se ještě zeptal co stojí samotné čerpadlo, cena byla 8 300,- bez DPH. Tak jsem se smutně vracel domů a přemýšlel co s tím budu dělat, protože můj rodinný rozpočet by taková ivestice na čas zruinovala. Nedalo mi to a čerpadlo jsem vymontoval a zkusil rozebrat, povedlo se a poměrně snadno, tak jsem vyměnil gufero (radši jsem tam dal dvoubřitté), dal čerpadlo zpátky dohromady, dolil olej a celé jsem to dělal asi hodinu, celková investice se vyšplhala na 300,- Kč ( 110,-Kč gufero a 190,-Kč za litr oleje) :D. Nemám sice nic proti značkovým servisům, ale myslím si že dnes už není dost kvalifikovaných automechaniků, kteří by uměli něco opravit a spíš jsou to jen vyučení měniči dílů. :lol:

Re: Čerpadlo posilovače řízení - teče

PříspěvekNapsal: 23.10.2008 22:10
od Happy
milouš píše:Zdarec všichni, tak jsem nedávno montoval do předního nárazníku mlhovky a při té příležitosti jsem si pohledem na motor všiml, že mi někde uniká olej. Vana i víko ventilů byly suché, tak jsem se pídil hledáním až jsem zjistil, že je to z čerpadla posilovače řízení. Teklo mi to přímo u řemenice, no a jako na potvoru měsíc a půl po záruce. :x No moc nadšený jsem z toho nebyl, ale říkal jsem si, že vyměnit gufero by v servisu KIA Most, kam jezdím na garančky, mohly za rozumný peníz. :D Tak jsem se tam vypravil a pán v servisu mne ujistil, že se tento díl neopravuje a musí se vyměnit. A že prý nejsem první a ten pán co tam byl přede mnou tam za opravu nechal kolem 14 000,- i s prací. Tak jsem se ještě zeptal co stojí samotné čerpadlo, cena byla 8 300,- bez DPH. Tak jsem se smutně vracel domů a přemýšlel co s tím budu dělat, protože můj rodinný rozpočet by taková ivestice na čas zruinovala. Nedalo mi to a čerpadlo jsem vymontoval a zkusil rozebrat, povedlo se a poměrně snadno, tak jsem vyměnil gufero (radši jsem tam dal dvoubřitté), dal čerpadlo zpátky dohromady, dolil olej a celé jsem to dělal asi hodinu, celková investice se vyšplhala na 300,- Kč ( 110,-Kč gufero a 190,-Kč za litr oleje) :D. Nemám sice nic proti značkovým servisům, ale myslím si že dnes už není dost kvalifikovaných automechaniků, kteří by uměli něco opravit a spíš jsou to jen vyučení měniči dílů. :lol:


To máš teda recht. Tak ať ti to neteče!

PříspěvekNapsal: 23.10.2008 22:18
od Beda
V dnesni dobe uz se bohuzel nic neopravuje, nejjednodussi a nejrychlejsi je to vymenit. Uz jsem to tu nekde psal, to je proste dnesni doba :huh:

Re: Čerpadlo posilovače řízení - teče

PříspěvekNapsal: 24.10.2008 08:00
od Jakub
milouš píše:Nemám sice nic proti značkovým servisům, ale myslím si že dnes už není dost kvalifikovaných automechaniků, kteří by uměli něco opravit a spíš jsou to jen vyučení měniči dílů. :lol:


Tak z vlastní zkušenosti s tím můžu na 100% souhlasit a netýká se to jen autoservisů. :yes:

Re: Čerpadlo posilovače řízení - teče

PříspěvekNapsal: 10.11.2008 23:10
od Návštěvník
milouš píše:Zdarec všichni, tak jsem nedávno montoval do předního nárazníku mlhovky a při té příležitosti jsem si pohledem na motor všiml, že mi někde uniká olej. Vana i víko ventilů byly suché, tak jsem se pídil hledáním až jsem zjistil, že je to z čerpadla posilovače řízení. Teklo mi to přímo u řemenice, no a jako na potvoru měsíc a půl po záruce. :x No moc nadšený jsem z toho nebyl, ale říkal jsem si, že vyměnit gufero by v servisu KIA Most, kam jezdím na garančky, mohly za rozumný peníz. :D Tak jsem se tam vypravil a pán v servisu mne ujistil, že se tento díl neopravuje a musí se vyměnit. A že prý nejsem první a ten pán co tam byl přede mnou tam za opravu nechal kolem 14 000,- i s prací. Tak jsem se ještě zeptal co stojí samotné čerpadlo, cena byla 8 300,- bez DPH. Tak jsem se smutně vracel domů a přemýšlel co s tím budu dělat, protože můj rodinný rozpočet by taková ivestice na čas zruinovala. Nedalo mi to a čerpadlo jsem vymontoval a zkusil rozebrat, povedlo se a poměrně snadno, tak jsem vyměnil gufero (radši jsem tam dal dvoubřitté), dal čerpadlo zpátky dohromady, dolil olej a celé jsem to dělal asi hodinu, celková investice se vyšplhala na 300,- Kč ( 110,-Kč gufero a 190,-Kč za litr oleje) :D. Nemám sice nic proti značkovým servisům, ale myslím si že dnes už není dost kvalifikovaných automechaniků, kteří by uměli něco opravit a spíš jsou to jen vyučení měniči dílů. :lol:


Dobrá práce, po záruce je třeba vše dobře zvážit a jak čtu, tak se vyplatilo Obrázek

PříspěvekNapsal: 11.11.2008 00:23
od Návštěvník
Čus všichni kolegové, jen taková drobná rada: radši se občas mrkněte pod kapotu, mám takový dojem, že se jim to čerpadlo asi moc nepovedlo,když mi odešlo tak brzy,aby jste pak třeba nechtěli někde zaparkovat a najednou se museli prát s volantem. :no: 8-)

PříspěvekNapsal: 11.11.2008 13:10
od Kryshna
Ted me docela strasis... fuj, zatim me nic krom nefunkcniho leveho zrcatka nepotkalo, ale tohle by me vazne znicilo, taky mam lehce po zaruce a najeto 32tis... a bohuzel automechanik nejsem, takze bych si na opravu asi netroufl... :(

PříspěvekNapsal: 11.11.2008 14:04
od Návštěvník
Kryshna píše:Ted me docela strasis... fuj, zatim me nic krom nefunkcniho leveho zrcatka nepotkalo, ale tohle by me vazne znicilo, taky mam lehce po zaruce a najeto 32tis... a bohuzel automechanik nejsem, takze bych si na opravu asi netroufl... :(


Nebuď ve stresu 8-) , třeba mám takovou smůlu jen já :-P , ale kdyby ti to náhodou taky odešlo, tak nebydlíš zase tak moc daleko ode mně, abych ti nemohl pomoci. :kia:

PříspěvekNapsal: 15.06.2009 23:37
od Návštěvník
Zdarec všichni, bohužel musím konstatovat, že mi to zpropadený čerpadlo začalo zase chcát. Symerink to podržel cvíli, ale potíž je v nekvalitní hřídeli, která je v jeho místě vyběhaná, prostě shit!!!! Sháněl jsem nové čerpadlo kde se dalo, ale Cerat v Česku moc není, natož bouraných na vrakovišti. Naštěstí naši Korejští přátelé jsou na tom, stejně jako Evropské značky a používají spostu koncernových dílů. Takže jsem stejný typ objevil na Hyundai Elantra 1,6 na vrakovišti v Kladně bratru za 1500,-. Už na první pohled je bytelněji zpracované, mám s ním najeto už 5.000 km a maká super.

Re: Čerpadlo posilovače řízení - teče

PříspěvekNapsal: 13.12.2009 18:46
od Pc-romeo
Ahoj "Navstevniku",

problemy jako ty nemam, ale spis me zaujalo cos psal hned v prvnim prispevku - mhovky.

Mohl by ses nejak rozepsat? Jakys tam daval, na kolik te vysly, jaks je upevnil, jaks udelal elektroinstalaci? Mas predpokladam taky tykulaty otvory, ze?

Mlhovky bych totiz docela chtel, ale v Kie mi rekli ze se s praci pod 10 kkc nedostanu a v Halfords mi zase rekli ze neoriginal tam nebudou pasovat a bude to hnusny atd. At koupim origo, ale tim jsem zpet u 10 kkc a to je moc... ;)

Re: Čerpadlo posilovače řízení - teče

PříspěvekNapsal: 14.12.2009 08:58
od titanus
@Pc-romeo
chcem ta upozornit, ze Návstevnik nie je nick ale je to oznacenie autorov prispevkov ktory na starom fore prispievali ale na novom sa uz neregistrovali, resp. sa registrovali pod inym nickom cize nebolo mozne im pridelit povodne prispevky...takze odpovede sa od Navstevnika asi nedockas ;) ale dufam ze niekto iny velmi rad pomoze

Re: Čerpadlo posilovače řízení - teče

PříspěvekNapsal: 14.12.2009 12:40
od Pc-romeo
titanus:

Diky za upozorneni, je mi jasny ze "navstevnik" nebude nick, proto jsem to psal do uvozovek... Spis jsem si rikal ze se sem treba jeste nekdy koukne, pripadne poradi nekdo jiny... ;)