Stránka 1 z 2

kontrolka check

PříspěvekNapsal: 19.02.2015 19:31
od nik
Ahoj,kdo poradí?Poslední dobou se za jízdy rosvítí kontrolka check.Auto točí max. 3000 otáček.Po odpojení konektoru od čidla váhy vzduch,nebo konektor čidla tlaku u intercooleru.Motor točí normálně.Kontrolka check stále svítí,ale po nějaké době zhasne.Nebo odpojím baterku a kontrolka check,už nesvítí.Jenže během jízdy nebo další jízdu se rosvítí a je stejná závada.Podle těch konektorů bych řekl,bud špatná váha vzduchu,nebo tlakové čidlo u intercooleru.Možná něco jiného?Nevím jak poznat poruchu váhy nebo toho čidla tlaku.Nechci nakupovat zbytečně dobré díly.Zapoměl jsem podotknou pokud je vše ok,kontrolka nesvítí.A odpojím váhu,nebo čidlo tlaku.Tak motor točí také těch 3000otáček.Motor crdi 81kw.Díky za rady.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 19.02.2015 21:24
od crui5er
Zajeď si na diagnostiku do servisu (cca za 500,-) nebo si najdi někoho v okolí kdo má obyčejnou čínskou ODB2 autodiagnostiku, která by také mohla něco ukázat. Kupovat rovnou čidla je nesmysl.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 19.02.2015 22:11
od spd001
Tiez by som to riesil diagnostikou a treba si dobre skontrolovat konektori ci su v poriadku kable a piny skor nez zacnes nieco menit.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 20.02.2015 15:13
od nik
Ty konektory a čidla jsem čistil.Šlo mě o to zda někdo neměl stejnou závadu.Zda a jak poznat zda je to váha nebo čidlo IC.Pak tam jsou ještě nějaké dva regulátory do kterých je zapojena hadička s vzduchem,ale ty nevím k čemu jsou.Na počítač se mi moc nechce neboť po přečtení forum i jiných značek.Tam bude psaný malý nebo veklý tlak vedení vzduchu.A konkrétní součástku to neukáže.Auto jede stejně,stejný výkon,jen svítí ta kontrolka a točí ty 3000ot.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 20.02.2015 19:38
od crui5er
No pokud motor točí max. 3000ot tak běží v nouzového režimu. Do nouzáku tě hodí i netěsnost v sací nebo výfukové soustavě, takže najít problém bez diagnostiky bude přinejmenším pěkná alchymie. Podobné téma se již řešilo zde http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=22&t=1387. Nikdo netvrdí, že diagnostika ti vždy odhalí závadu, ale může tě alespoň nasměrovat správným směrem.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 21.02.2015 11:35
od nik
Díky,ale pokud je v nouzovém režimu tak by mělo zůstat dokud není oprava.A jak jsem psal stačí odpojit jeden z konektorů a hned je to ok.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 21.02.2015 12:24
od spacirx
Komu není rady, tomu není pomoci. Tak ten konektor nech odpojený a je to ok, ne? :D
Taky bych zkusil tu diagnostiku, jestli máš chytrej telefon, tak si dokup jen OBD2 bluetooth (nejlépe mini) konektor za 200kč. Investice minimální a může se hodit i do budoucna. Podíváš se na historii chybových hlášení a budeš třeba chytřejší.

Já mám tento:
http://www.dx.com/p/super-mini-elm327-b ... Ohcf_mG8YE

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 21.02.2015 12:28
od crui5er
Něco podobného se nám stávalo u Fordu Focus 1.8 TDCi. Z ničeho nic se rozsvítila kontrola motoru, začal cukat a nechtěl přes 2000ot (nouzový režim). Stačilo zastavit, vypnout motor, znovu nastartovat a jelo se dál. Tyhle problémy byly běžné např. u 1.9TDi a většinou za to mohlo turbo nebo regulátor tlaku turba. V našem případě jsme pro jistotu nechali repasovat turbo, ale už při demontáži jsme zjistili, že v místě napojení turba na výfukové svody to profukovalo.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 21.02.2015 18:10
od nik
crui5er,díky.Dnes jsem na to koukal.Asi před rokem se mi rozpojil chladič vzduchu intercooler.Vršek a spodek je zasponkován na chladící trubičku.Ten spodek se rozpojil tlakem vzduchu asi špatná výroba.Dal jsem těsnění a znova zacvaknul.Všiml jsem si,že tam je olej.Tak možná tam je únik vzduchu a tím pádem čidlo tlaku hlásí chybu.Až se k tomu dostanu dám vědět zda to bylo ono. :thu:

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 21.02.2015 18:44
od spd001
Ked tam je olej je to prvy naznak toho ze turbo prepusta olej cez hriadel a tym padom pomali ale iste pojde na repas ak nie zadres motor.Pozor na to olej v intercooleri je velmi nebezpecna vec ktora sa casom prejavy.Hovori sa tomu Engine Runaway https://www.youtube.com/watch?v=rLzf3ItkbOE

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 21.02.2015 18:57
od nik
Pročítal jsem fora i jiných značek,když jsem hledal moji závadu.Co jsem se dočetl tak vždy tam je olej.Není to,že by tam stříkal olej,ale pár kapek tam je.Při opravě intercooleru najeto asi 50000km.A olej tam byl také.stěny intercooleru mastné.To by bylo brzo na turbo,chovám se k němu jak ke vlastnímu. ;)

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 21.02.2015 19:40
od crui5er
No zmiňovaný Focus měl nalítáno taky asi 50tis km a směrem od EGR ventilu k intercooleru byly stěny mastné od oleje. Pokud ten olej doslova nekape a neztrácí se ti, tak bych to neviděl jako problém.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 22.02.2015 10:00
od nik
Tak toto zatím jako problém nevidím,i když jsem také četl.O špatném natáčení lopatek kde v dúsledku turbo nedávalo tlak jaký má a čidlo házelo chybu špatný tlak ve vedení.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 22.02.2015 11:43
od kori
Kamoš mal podobný problém a tiež mu signalizovalo check a nakoniec to bola podtlaková hadička. Netesnosť robila problémy.

Re: kontrolka check

PříspěvekNapsal: 23.02.2015 18:23
od spd001
nik píše:Pročítal jsem fora i jiných značek,když jsem hledal moji závadu.Co jsem se dočetl tak vždy tam je olej.Není to,že by tam stříkal olej,ale pár kapek tam je.Při opravě intercooleru najeto asi 50000km.A olej tam byl také.stěny intercooleru mastné.To by bylo brzo na turbo,chovám se k němu jak ke vlastnímu. ;)


Neviem aky mas najazd len som podotkol ze je to mozne.urcite je rozdiel mastne stany a olej vytekajuci cez spoje ba v niektorych pripadoch kopa oleja v intercooleroch.Pokial tam nedolievas olej tak je dobre.