Stránka 1 z 1

Kupování zimních pneumatik a TPMS

PříspěvekNapsal: 08.08.2019 22:29
od zuzik18
Ahoj, mám Kiu Rio Comfort a budu potřebovat koupit zimní pneumatiky.
a) koupit jen pneumatiky a nechat přezouvat v servise(cena přezouvání?)
b) koupit zimni i s diskama(cena za čtyři kola i s diskama?)
c) koupit celoroční(bude nejspíš vyšší spotřeba?)

Tak co je nejlepší varianta?Všem díky za odpověď.Zuzka


Budu k nim potřebovat speciální ventilky nebo senzory tlaku? (aby nebyla rozsvícena kontrolka TPMS)?

Re: Kupování zimních pneumatik

PříspěvekNapsal: 08.08.2019 22:40
od Quadrant
Osobně jsem to začal řešit celoročními, pokud nejezdíš vyloženě do hor tak po městě na tu břečku to s přehledem stačí.
A zvýšenou spotřebu nebo větší hluk nepozoruji, pozoruji jen značnou úsporu :thu:

Re: Kupování zimních pneumatik

PříspěvekNapsal: 08.08.2019 23:56
od Stefi
@ zuzik18, Jičínsko, je široký pojem, jestli ve vych.českém kraji anebo moravsko sleském :lol: ale já bych z hlediska obou oblastí asi volil jiné disky se zimníma pneu. , dnes koupíš i Alu za pár kaček, u tebe to jsou asi 16", možná ani ne a jednu sadu budeš mít třeba i na 4 zimy a rovněž tak letní, záleží kolik najezdíš :yes: tady je třeba eshop http://www.elektrony.cz/cs/alu-kola/kon ... id=47542&f[el_winter]=1, ale dají se sehnat i plechače a možná půjdou i 15" :yes:

Re: Kupování zimních pneumatik

PříspěvekNapsal: 09.08.2019 07:56
od Karens
Chýba údaj o ročnom nájazde. Ak je malý tak gumy skôr zostarnú ako ich zjazdíš takže celoročné. Tiež záleží či ak budeš mať komplety si vieš kolesá prehodiť sám a ušetriť čas a peniaze v sezóne.

Re: Kupování zimních pneumatik

PříspěvekNapsal: 09.08.2019 10:25
od Stefi
@Karens, S pneumatikami to totiž není jako s potravinami – nepodléhají zkáze tak rychle samy od sebe. Výrobci totiž do směsi na výrobu pneumatik přidávají určitá činidla, která zajišťují dlouhodobou ochranu produktu. Jestliže tedy pneumatiku správně skladujete, má téměř stejné vlastnosti jako po vyjetí z výrobní linky i za pět let. Její opotřebovávání a skutečné stárnutí začíná až ve chvíli, kdy ji obujete na vůz. :roll: Test rakouského autoklubu ÖAMTC se pokusil zjistit, jak se mění vlastnosti letních plášťů s jejich stárnutím.Tady jsou závěry „Jak se dalo očekávat, zhoršují se výrazně především vlastnosti spojené se záběrem na mokru s přibývajícím stářím pneumatik. A bezpečnost tak prokazatelně klesá,“ říká Friedrich Eppel, expert na obutí aut v autoklubu ÖAMTC.
I když má pětiletá pneumatika dostatečně hluboký vzorek okolo šesti milimetrů, její vlastnosti na mokré silnici už o dost zaostávají za novými výrobky, které na první pohled vypadají stejně.
V praxi je tak auto se staršími letními pneumatikami především na mokré vozovce hůře ovladatelné a prodlužuje se jeho brzdná dráha.
ÖAMTC ve svém testu zaměřeném na stárnutí letních pneumatik vyzkoušel výrobky od jednoho výrobce, ale s různým stářím.
Vedle sady nových pneumatik se v testu objevily i pláště používané dva a tři roky, dále pěti- a šestileté a nejstarší skupinku vytvořily pneumatiky, které na autě začaly sloužit před 11 a 14 lety.
Všechny testované dezény musely mít hloubku alespoň pět milimetrů. Test se zaměřil na jízdní vlastnosti na mokré a suché silnici.
Srovnávala se brzdná dráha, ale také vlastnosti při jízdě zatáčkou, ovládání na mokru a brzdění na suchu
Výsledky zkoušek ukázaly, že dva a tři roky používané pláště mají sice o něco horší vlastnosti než nové, ale rozdíl ještě není tak patrný.
Skok v bezpečnosti přichází u pětiletých a starších plášťů. Automobilové obutí od pátého roku začíná zaostávat významnou měrou za novými pneumatikami.
„Pneumatiky starší než 10 let měly podle očekávání v testech nejhorší hodnocení a propadly při zkouškách na mokré silnici,“ uvádí Friedrich Eppel.
Test ÖAMTC dokázal, že své nejlepší vlastnosti si pneumatiky drží jen první čtyři sezony. Pak jejich bezpečnost klesá. A to i když je hloubka dezénu stále ještě vysoko nad zákonnou normou pro letní obutí, která činí 1,6 milimetru.

Re: Kupování zimních pneumatik

PříspěvekNapsal: 09.08.2019 11:28
od Karens
Její opotřebovávání a skutečné stárnutí začíná až ve chvíli, kdy ji obujete na vůz.

No tak ak ich bude mať stále všetkých 8 správne uskladnených tak som nič nepovedal.

Re: Kupování zimních pneumatik

PříspěvekNapsal: 09.08.2019 16:22
od Quadrant
Tady něco pro zasmání a zároveň i pro zamyšlení 8-)
Myslím že každý z nás má vlastní zkušenosti s tím, že zimní pneu fungují nejlépe první zimu, u další zimní sezóny už ty parametry jsou poloviční. U letních ten rozdíl není tak markantní...
https://autobild.pluska.sk/poradca/sef- ... eumatikach
Četl jsem i článek kde šéf Michelinu "asi už bývalí :lol:
" nechtěně práskl že téměř všichni výrobci včetně jich, úmyslně vyrábí pneu se svrchní vrstvou pár milimetrů s nejlepšími vlastnostmi kvůli testům ;)
Bohužel ten článek nemůžu najít, ale je to tak 2 měsíce zpět :|

Re: Kupování zimních pneumatik

PříspěvekNapsal: 09.08.2019 19:47
od Rio 3
Este donedavna som maval rocne bezne 90 000km a to ma naucilo jednoznacne 8 diskov (4 hliniky, 4 plechy) samozrejme NOVE letne aj zimne z pravidla na jednu max dve sezony .. .
Momentalne uz mavam polovicne najazdy, ale tento system si zachovam myslim si ze lepsie to nejde.
Kazdopadne ak uz 4disky, urcite nenicit gumy prehadzovanim to uz radsej kupit celorocne.
PS: schvalne najde niekto na nete tabulku pneu. podla kilometrovych najazdov .. ? . . u mna sa celkom osvedcil michelin . . a tiez verdestein (ale zimne ! tie letne vydrzali ledva polovicu . . :no: )