Nakoľko mám automatickú prevodovku, nie je možné podraďovať a brzdiť motorom, a asi aj preto sú brzdové obloženia dosť namáhané. Predné platničky boli menené pri 45 000km a teraz pri 63 600km aj zadné čeľuste. Výmenu som zrealizoval u súkromného šikovného automechanika. Čo ma však zarazilo, je to, že došlo k jemnej korózii čeľustí a následne k odtrhnutiu a rozmrveniu brzdného materiálu od čeľusti (PZ koleso) a po demontáži ĽZ bubna sa nám pri slabom tlaku taktiež odtrhlo obloženie od jednej čeľuste - vidieť svetlé a tmavé miesta na čeľusti aj obložení (foto). Obloženie bolo fakticky nezodraté.
Len pre info, cena originál kompletu zadných čeľustí (2ks párov) je 68,70 EUR s DPH v Kia predajni náhr. dielov - nemohol som čakať a hľadať na webe lacnejšie nakoľko auto potrebujem, cena za robotu však sympatických 10€

.
Pohľad na obidva páry zhodených čeľustí (ĽZ-PZ) z obložením.

Detail na ĽZ pár čeľustí

Detail na PZ pár čeľustí
