Stránka 1 z 1

dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 25.04.2010 20:21
od Dufi
Je podla Vas problem, ak sa oproti manualom udavanych 88-107 N.m dotiahne koleso momentovym klucom cca. 126? Menili sme u znameho pred 3 tyzdnami a kedze som nevedel spravnu hodnotu, dal cca. podla svojo VW Polo... :oops:

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 25.04.2010 21:18
od titanus
problem bude jedine pri odsroubovani...nakolko to moze po lete ked sa tam dostane sajrat a trochu hrdze ist horsie radsej by som mu to uvolnil na pozadovane hodnoty..dotahujem rucne takze neviem ci je to velmi vela alebo nie...

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 25.04.2010 21:52
od vegas
Nechal bych to jak to je. Někdo to dotahne akorát, někdo to dorve co to jde. To že jsi to dotahl o něco větší silou nic neřeší.

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 25.04.2010 21:56
od Jakub
126 Nm problém není. V pneuservise to kolikrát utáhnou na krev utahovákem, že je to problém povolit i 300Nm klíčem. Já utahuji na 112.

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 26.04.2010 07:16
od Beda
Jediny problem vyssiho utahovaciho momentu je, ze si vic opotrebovavas zavity jak v matkach tak na sroubech a zaroven si muzes vic vymackat dosedaci plochu disku a matek :huh:

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 26.04.2010 12:00
od pivecko
Ja m. kluc nemam ,dotahujem kolko vladzem a neriesim. Po prvej vymene kolies a po prvej jazde este raz skusim ci drzia a neriesim :D

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 26.04.2010 20:50
od oberonko
tiez sa priklanam k nazoru, ze by to nemalo nejak extra uskodit...ajked ani prospiet závitom asi :huh: ...moj hlas - nechat to tak (pred zimou si spomen na to :D )

btw. pri vymene si dotahujem momenťakom na 110...a bezpecnostnu maticu radsej iba na 90...zatial ziadny problem pri dalsej vymene...trochu sa do toho opriet, rupne to a je povoleneee :lol:

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 26.04.2010 22:47
od Dufi
Tak ja to aspon spomeniem na zajtrajsej jarnej s.p. ;)

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 26.04.2010 23:10
od geocomp
jaký je rozdíl mezi 10 kg na metru a 12 kg na metru .............. minimální rozdíl pokud neutahujete do plastu nebo měkkého hliníku, při závitu ocel na ocel je to úplně brnkačka. Utahuju momentovým klíčem spoje na strojích denně tak tohle se dá v pohodě - navíc utahovací moment záleží na hodně veličinách takže jeho přesná hodnota není pokaždé stejná - záleží na materiálu matky a šroubu, dále způsobu mazání závitu, nečistoty atd. Prostě pokud vám někdo předepíše přesný utahovací moment tak vy najdete v jiné tabulce pro stejný závit jiný údaj. Nej jsou pozinkované šrouby, on zinek mění povrchovou strukturu šroubu tak že křehne. Zejména je to znát u pevnostních delších šroubů - M10 o délce 120mm a pevnosti 12.9 zkuste utáhnout předepsaným momentem. Já jich utáhl 24 kusů a 13 jich samovolně bez dalšího zatížení ulétlo a to doslova - dolet cca 3 metry vodorovně. Docela prda jen co je pravda. Použili se černěné a byl pokoj.

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 27.04.2010 11:59
od Dufi
A jednou s takych velicin je aj ten kamarat, ktory vsetko musi zatiahnut na smrt- navyse je to hora chlapa, takze... :D

Re: dotiahnutie kolesa m. klucom

PříspěvekNapsal: 26.09.2012 19:26
od Cudlik57
Zdravím všechny.Četl jsem vaše názory a jsem mile dojat.Tento týden jsem kontroloval brzdové destičky,a jako obvykle jsem matice dotahoval ráčnou z goly.Tři šrouby jsem dotáh normálně,ten čtvrtý šel nějak divně.Přes závit nebyl,protože jsem ho našruboval ručně jen nástavcem s ořechem.Tak mi to nedalo a znovu jsem to kolo sundal a jaké bylo moje překvapení,on ten šroub byl tak o tři milimetry natažený.Závity vypadají jak závit na vodovodní trubce.Auto stojí,protože nikde nemůžu sehnat náhradní,žebych ho nějak byměnil.V servisu mi nabízí výměnu celého unašeče,což se mi zdá drahé a zbytečné.Poradí někdo co s tím? :?