od Rio 3 » 09.08.2019 15:10
Tak za prvé mám za to že motor 1.25 cvvt ma stále rovnakú koncepciu napriek ročníkmi od picanta ta až po stonic v rátame zdvihu ventilov .. (až na nejaké drobnosti)
Za druhé mám Kiu Rio s týmto motorom je to ročník 2014 ( ešte bez štart-stop chvalabohu) a musím povedať že ja si nemôžem sťažovať.
Moja montáž síce patrila k tým drahším ale zato kvalita ( už som tu o to písal skôr ..)
Momentálne mám nalitanych cca 150 000 a ušetrených nemalo eur.
Montoval som pri 19 000km a auto bez najmenšieho problému nabehalo 100 000km (LPG)
To sú fakty ..
Na druhú stranu musím povedať že boli aj následky..
V mojom prípade to bol katalizator následkom čoho sa mi prehrali krúžky a museli sa meniť valce ..Musím však podotknúť že vsadeomielane ventily boli úplne v poriadku a nemenilo sa nič len valce - pripisujem to kvalitnej montáži ktorá zahrnovala prímaz ventilov (osobne nechápem ako si môže niekto do vlastného dať LPG bez tohoto priimazu)
Ešte jedna vec nikdy som nejazdil na spotrebu a tých prvých LPG 100 000km som motor vôbec nešetril tj. 160/150kmh diaľnica a nie nejakých smiesnych 100km ale kľudne 600km v kuse .. kto migrovali za prácou pozná ..
.. rozdiel vo výkone je skôr v hlave ako real - nepoznáš pri normálnej jazde . . ale je meratelný u mna konkretne do 2kw
Takže tak, hejteri budú strašiť LPG = smrť / druhý obhajovať (montážne LPG).. ja poviem kľudne ako to je .. za prvých 100000 ušetrených cca 5000€ - montáž 1800 + oprava cca 1600€ a ďalších 100000 mám kľud..( dúfam)
Spotreba benzin cca 6.2L
Nevyznávam (šport) plyn - brzda, ktorý je silno a často populárny hlavne v mestách a zácpach obecne, ale na druhú stranu - ak cestujem a cestujem pomerne často a na dlhšie trasy, tak - 130
150 - nezdržujem