Stránka 1 z 2

Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 16.05.2019 23:07
od Marxcz
Zdravím vás všechny,
mám Rio IV 2018 a po půl roce od nákupu kdy se začalo ochlazovat se objevila závada typu: přidám plyn a motor nereaguje. Resp. vycouvám z parkovacího místa, zařadím 1 pak 2 a bublám přes dvůr k hlavní cestě. Bez zastavení přidám plyn a žádná reakce. Nebo spíše velmi pomalá. Po cca 200 metrech problém odezní. Vyjímečně se problém projeví při vycouvávání z místa kdy otáčky jdou k nule, ale motor nezhasne.
Dělá to často u "start a jízda". Když v zimě nastartuju a odhrabuju sníh 10 minut tak ne.

Dal jsem to na reklamaci a vyměnili nějaký zpětný ventil - prý se nedovíral či co. Teď začíná léto, ale jak jsou rána chladná (cca od 5 stupňů dolů) tak se závada mírně projevuje, ale ne tolik jako před reklamací.
Četl jsem tady podobné problémy, ale jsou z roku 2015.

Nemá s tím někdo podobný problém s modely 2017/2018?
Mohlo by problém způsobit palivo, které jsem v minulosti tankoval? 3x nádrž E95 + E85 (cca 70:30) v rozmezí 3000-6000 km. Teď tam je najeto 22 tis. km a beru už jen E95 od Benziny.

V servise hned zjistili z diagnostiky co je příčinou (- ventil; Diagnostiku jsem neviděl), ale že by se závada vyměněného dílu znovu objevila v mírnější podobě?

Je možné auto reklamovat (udělat garančku) jinde než u prodejce, který tam má i smluvní servis?

Díky za názory.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 17.05.2019 08:07
od melonsvk
To bude podla mna uplne rovnaky problem ako malo CVVT minulej generacie, prvych par stoviek metrov v zime na dvojku motor strasne cukal, vraj vlastnost.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 17.05.2019 09:39
od Marxcz
Přesně jak píše melonsvk, ale dal jsem to na reklamaci a vyměnili nejaký ventil. Musím počkat na mínusové teploty. Servis se nehájil vlastností nýbrž: máte to v reklamaci tak toho využijte. Mám jen strach aby se to s přibývajícím věkem auta nezačalo zhoršovat :(

E85 - ethanol neboli bioněco.
První tankování jsem měl klasický Natural 95 u Tesca - nejbližší benzínka od autosalonu. Když vám autosalón dá auto s prázdnou nádrží...
To až později jsem zkoušel jak se auto popere s levným E85. No co když je v záruce... :lol: Ale jak jsem psal: pouze 3x a pak už ne.
Chystám se tam dát teď párkrát plnou nádrž vervy100 tak uvidíme.

Můžu se zeptat ještě na tu garančku/záruku v jiném dealerství než kde jsem to kupoval?

Díky

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 17.05.2019 09:40
od lubos550
Mozno skrtiaca klapka. Zda sa mi, ze RIO IV s tym malo nejake problemy.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 18.05.2019 22:13
od Marxcz
Tak jsem hledal na netu co to dalo a problém je hodně rozšířen a nejen u KIA, ale i v dalších značkách. Prý je to vlastnost (pokles otáček) před poškozováním motoru hned po studeném startu :?

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 04.11.2019 19:08
od Diesel125
Ahoj, koukám, že je to častý problém a bohužel mám ten samý. Vlastním RIO 1.4 r.v.2008 a když se ochladí rána bývají divoká. Nastartuji, motor kucká jako by jel na dva válce, kolísají otáčky, auto nereaguje na plyn, vyjet ze zaparkovaného místa v kopci nemožné. Když už jedu, po cca 300m skákání a cukání, auto ožije, rozjede se jakoby nic a jede bez problémů. Takhle je to každé ráno. Prý je to "vlastnost auta". Co je to za pojem, nechci aby mé auto mělo takovou vlastnost! Tak jsem zkusil nové svíčky, kabely, lambda OK, filtr vzduchový i palivový nové, kvalitní benzin + aditiva a žádná změna. Někde jsem četl, že pomůže přehrátí softweru ŘJ, zkoušel to někdo, pomohlo/nepomohlo, dělá to KIA servis bez problémů, co to stojí? Děkuji za každou pomoc a informaci.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 04.11.2019 20:26
od Kiakdejv
Myslím, že Kia řidící jednotku nepřehraje a jestli novější software má k dispozici a nahraje, aby to vůbec pomohlo. Jak už zde zasnělo dělají to starší i novějši auta. Nezbývá než si zvyknout.
Možná by bylo řešením např. power pedál nebo přímo chiptuning jednotky, což zde asi nikdo kvůli záruky vyzkoušeno nemá.
U mého 1.6 GDI VERVA 100 mírně ranním rozjezdům pomohla. I tak je, ale třeba jít na plyn zlehka jinak si cukne.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 04.11.2019 22:33
od Diesel125
To KIA 10 a více let vyrábí auta se stejnou závadou? Ty chladný rána jsou fakt katastrofa u staršího modelu čert to vem, ale u nové káry bych to nestrpěl. To s tím všichni jezdí a neřeší to? Abych to dal do servisu a řešil opravu stylem pokus/omyl a postupně měnil vše, co by to mohlo způsobovat na to nemám čas, ani nervy. Fakt nikdo, kdo řešil a vyřešil? Děkuji

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 04.11.2019 23:11
od mv12
A necháte motor po startu chvilku běžet, nebo se rovnou rozjedete? Někde se tu už kdysi probíralo, že se má po startu nechat aspoň 30s motor běžet a pak jet... Je to snad i někde v návodu (min. u toho GDI, ale možná i jiných).

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 04.11.2019 23:31
od lubos550
Napada ma , ze by mohlo ist o podobny problem, ako ma ista nemenovana automobilka s motormi 1,5TSI :)
Ide o to, ze studeny motor je zatazovany velkym odberom z alternatora, lebo potrebuje zohriat cievkou katalyzator kvoli emisiam. Ak si k tomu este obsluha auta pusti rozmrazovanie skla, vyhrievanie sedaciek, volantu, klimu a svetla, tak je to dost problem. U tej nemenovanej automobilky dokonca dochadzalo k zhasnutiu motora, co vyhodnotili ako nebezpecne.

Takze rychla rada by bola asi pri studenom starte zapnut len uplne nevyhnutne spotrebice a sklo radsej ocistit rucne.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 05.11.2019 08:27
od lubos550
To kolisanie otacok by mohlo byt sposobene spinanim volnobezky alternatora. Nemenovana automobilka to riesila zvolavacou akciou-softverovo. Inym riesenim by mohla byt vymena cievky za nejaku slabsiu.

to Sanchez:

tak urcite, ze ked je toho vela zapnuteho , tak sa motor s tym dost trapi. Viac-menej, kym to ohrievanie vyfuku este nebolo, tak sa niekedy odporucalo pri studenom starte zapnut toho co najviac, aby sa motor rychlejsie ohrial pri miernej zatazi. Zavedenim ohrevu vyfuku ale ta zataz uz prestala byt "mierna" :)

A ten zadny stierac nie je ani v najvyssej vybave? Zrejme sa predpoklada, ze zadne sklo z velkej casti nahradzuje cuvacia kamera. Da sa ti trvale zapnut?

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 05.11.2019 09:12
od melonsvk
Maloktory sedan... pardon fastback ma zadny stierac. Je to dane aj tym, ze aerodynamika a tvar karoserie zabranuje usadzaniu bordelu na zadnom skle. A ano, vyzeralo by to hnusne.

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 05.11.2019 11:14
od snike
@Diesel125 ... manzelka ma Rio 1,4 (2012), obcas s tim jedu i ja a to co popusujes nam nedela. Ano motor je nez se zahreje "linejsi" ale necuka :no:

@Jenda1 ... jak to mas Honzo ty?

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 05.11.2019 19:19
od Diesel125
Přes léto bez problémů, ale jak se ochladí a přijdou sychravá rána, tak cukatůra, na volnoběh kolísají otáčky 500-2000, reakce na plyn je taková, že šlapu na pedál a nic, po chvilce se to jakoby chytne, plyn reaguje, poskakuji pár metrů a vzápětí vše OK a jede bez problémů. Minulý týden jsem byl na technické a veškeré hodnoty na emisích naprosto ukázkové - už jsem čekal cokoli, vadnou lambdu, ucpaný kat, nějakou chybu ŘJ, nouzák a blbý spalování, co já vím, ale vše OK.
Ráno startuji bez jakýchkoli zaplých spotřebičů, žádný světla, vyhřívání, klima, ani rádio a stejný stav. Nějaký přímo servisák z KIA v klubu není, který se s tím setkal a řešil?

Re: Výkon motoru po studeném startu

PříspěvekNapsal: 05.11.2019 23:04
od lubos550
Zhavice vymienali v servise? Moze byt , ze startuje a ide len na dva, alebo tri, kym sa zohreje a potom uz ide normalne.