
Lenze prehliadas jeden fakt. V 30-tych rokoch boli motory konstrukcne omnoho primitivnejsie a benzin este nebol az takou rozsirenou surovinou, preto to miesanie s alkoholom. Pokial som cital tak uz aj z ceskeho trhu zmizla E85. Na toto palivo museli byt motory usposobene. Zaroven ma E85 nevyhodu ovela nizsej energetickej vyhrevnosti. To znamena, ze na 100 km spalis toho ovela viac nez benzinu. Takze po WW2 sa rozsiril cisty benzin a vydrzal az do zaciatku milenia, ked sa do toho zacala kafrat EU a prikazala postupne primiesavat bioetanol. Netreba spominat, ze to pekne zhovadilo system polnohospodarstva. Takze ja radsej uprednostnim poctivy benzin s pridanymi aditivami, pokial je este za akceptovatelnu cenu, co na SK EVO 100 este splnabuko1 píše:Mám obavy, že s tým pančovaním je to opačne... Nie benzín je pančovaný alkoholom, ale naopak - alkohol je pančovaný benzínom. Napr. v roku 1926 bolo v ČSR normované palivo pre autá v zložení 50% etanolu, 30% benzenu a 20% ropného benzinu. V rovnakom období vo Francúzsku zasa 55% etanolu, 49,9% etyléteru a 0,1% amoniaku, v nemecku 50% etanolu, 30 benzenu / bezínu a 20% acetonu, alebo dokonca 50% etanolu a 50% acetonu.
V roku 1932 bol v ČSR prijatý Zákon o povinném mísení lihu s pohonnými látkami č. 85/1932 Sb. (účinnosť od 1. 9. 1932).
Z tých motorov vychádzajú aj dnešné motory v autách - nehovoria co tom, že napr. v Brazílii, alebo vo Švédsku je bežné, že autá na etanol (E85) jazdia - toto palivo sa predáva aj v ČR.
Zpět na Motory / Pohonné ústrojí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé