Stránka 1 z 2
E5 vs E10

Napsal:
15.10.2021 05:35
od Radek12
Tankujete někdo do nového Ria benzín E10? Já to nezkoušel, ale zajímalo by mě, jestli je v tom nějaký rozdíl, na víčku ho píšou jako možnost.
Re: E5 vs E10

Napsal:
15.10.2021 10:50
od lubos550
E10 som bezne tankoval do RIA (1.2CVVT). Obcas E5 tak raz za mesiac, alebo dva. Aditiva ziadne (benzin sam o sebe je cistidlo/rozpustadlo, alkohol tiez). Jediny taky vacsi rozdiel, co som si vsimol, bol ten, ze po nastartovani auta bolo citit viac alkoholu (nieco podobne, ako keby bol clovek prave v palenici).
Re: E5 vs E10

Napsal:
15.10.2021 20:27
od kayman
Číslo určuje množstvo biozložky. Na Slovensku v podstate platí, že 95ka je E10 a obsahuje nejaké percento z tých 10% biozložky aj etanol. Aj v 95 E5 bol etanol no bolo ho menej. Do prémiových palív E5 je okolo 5% biozložka no nepoužíva sa etanol, ale ETBE, ktoré sa vyrába pokiaľ viem (aj) z etanolu. Moje staré auto Mazda nikdy nepotvrdila ako kompatibilnú s E10, CEED už síce je, ale ja málo jazdím, niekedy mi nádrž vydrží aj dva, tri mesiace a tá etanolová biozložka nie je tak stabilná alebo čo presne sa tam deje a môže potom v nádrži ostávať voda. Keďže mám aj veľa mestských trás tak radšej priplatím za 100ku benzín, bez etanolu a hádam bude menej problém pri t-gdi veľa krátkych jázd v meste. Až tak veľmi to necítim na peňaženke pri mojom jazdení

.
Re: E5 vs E10

Napsal:
15.10.2021 21:49
od lubos550
Zavisi, ci to auto malo plastove, alebo nejake gumove diely v palivovej sustave. Do aut, ktore nejazdia casto sa velmi neodporuca ta E10. Raz bol rozhovor s niekym zo Slovnaftu a ten tvrdil, ze viac ako 7% toho etanolu tam nedavaju.
Re: E5 vs E10

Napsal:
18.10.2021 08:38
od therion
lubos550 píše:E10 som bezne tankoval do RIA (1.2CVVT). Obcas E5 tak raz za mesiac, alebo dva. Aditiva ziadne (benzin sam o sebe je cistidlo/rozpustadlo, alkohol tiez). Jediny taky vacsi rozdiel, co som si vsimol, bol ten, ze po nastartovani auta bolo citit viac alkoholu (nieco podobne, ako keby bol clovek prave v palenici).
Benzin je sice rozpoustedlo, ale zaroven vytvari usady behem degradace bioslozek a to hlavne pri vyssich teplotach. A to ze ethanol vytvari kysele produky spalovani , ktere zvysuji degradaci oleje o tom ani nemluvim.
Re: E5 vs E10

Napsal:
20.10.2021 07:23
od lubos550
Trolla theriona si kludne nevsimajte. E10 videl niekde z vlaku, ma s nim nulove skusenosti, ale citil potrebu sa vyjadrit. Najskor teraz hlada, kde ma v aute vobec olej.
EDIT snike: ... přes naše upozornění pokračuješ v provokacích, takže ti dávám VAROVÁNÍ
Další VAROVÁNÍ znamená BAN
Re: E5 vs E10

Napsal:
20.10.2021 07:31
od therion
Co kdybys uz konecne napsal i neco technicky erudovaneho misto toho abys to tu plevelil ? Jestli nemas k tematu neco prinosnesho, tak radeji nic nepis. Dekuji
Re: E5 vs E10

Napsal:
20.10.2021 09:03
od lubos550
Ako neviem, co by som ti k tomu napisal. Su krajiny, kde sa pouziva 50-90% zmes etanolu s benzinom a o ziadnych usadach tam nepoculi. A to je uz viac ako 50 rokov. V podstate cistejsie horiace palivo, ako etanol neexistuje. Su s nim spojene ine problemy, ale usady z horenia to urcite nie su. Takze pre mna si urcite troll a mas jedine to stastie , ze administratori tu uprednostia trolla cecha, ktori sa im strka do prdele, aj ked jeho prispevky maju menej ako nulovu hodnotu.
Re: E5 vs E10

Napsal:
20.10.2021 09:13
od therion
Kde pisu o usadach ze spalovani? Pisu o usadach vzniklych degradaci benzinu co se tyka jeho tekute formy!!!
Pokud nic nevis o usadach v palivovam systemu, tak jsi asi nemel po zimni odstavce rozebrany palivovy system naplneny beznou 95.
Ze stejneho duvodu se E5 ani E10 neskladuje dele jak 2 mesice a to jen za nizkych teplot.
Proc asi čepro skladuje cisty benzin a nikoli E5?
Dopln si znalosti nez zacnes nekoho napadat. Diky
Re: E5 vs E10

Napsal:
21.10.2021 19:33
od Radek12
Dík za názory, spíš mi šlo o to, jestli to poznám za volantem. Že by mi benzín stal dva měsíce v nádrži, to nehrozí a autu to asi taky neublíží, když ho uvádějí jako možnost.
Re: E5 vs E10

Napsal:
22.10.2021 07:35
od therion
Stale pouzivani neaditivovane E5 nebo E10 u nepromovstriku (coz bude asi tvuj pripad) nebu mit zasadni nasledky, ale k rozkladu toho paliva dochazi hlavne v letnich mesicich pomerne rychle. Zejmena kdyz auto stoji dlouho v kolone ve 30°C tak palivo projde motorem a zpetnym vedenim jde cast paliva zpet do nadrze. A netreba pripominat jakym teplotnim zatizenim si to palivo klidne i nekolikat projde. Ono to neprospiva ani cerpadlu ani vstrikovacum.....
Z toho (ale i jinych duvodu) je v navodu k vozu uvedeno, ze mas jednou za cas budto natankovat aditivovane palivo nebo pridat aditiva do benzinu. Osobne (ale je to muj ciste soukromy nazor) bych beznou E5 nebo E10 do sveho auta natankoval jen kdyby nebylo zbyti : )
Re: E5 vs E10

Napsal:
23.10.2021 15:32
od johnyfly1
ja pouzivam v 1,6cvvt len e5....prevazne z toho dovodu ze malo jazdim a tankujem tak raz za mesiac takze mi benzin v nadrzi dlho stoji....keby som mal ist na dlhsiu trasu ze hned vyjazdim e10 kludne dam tu
Odoslané z M2007J20CG pomocou Tapatalku
Re: E5 vs E10

Napsal:
25.10.2021 09:24
od lubos550
V principe ide skor o to, ze ked auto dlhsie nejazdi (tyzden-dva), tak sa benzin/etanol nepremiesava a stane sa to, ze sa zlozky "oddelia" a niekde moze vzniknut vysoka koncentracia etanolu, a na tom mieste potom bude hrdzaviet nadrz, cerpadlo, alebo nieco ine. Popripade sa v tom mieste naraz rozpusti velke mnozstvo usadenin a moze upchat filter, alebo trysku. Ono ani az tak nezalezi na tom, ci je to E5, alebo E10.
Re: E5 vs E10

Napsal:
25.10.2021 13:40
od therion
Pro predstavu jak korozivni je smes benzinu s ethanolem :
Re: E5 vs E10

Napsal:
26.10.2021 11:27
od lubos550
Na tom obrazku (stredny vpravo) je dobre vidiet, co sa stane, ak palivo s etanolom dlho stoji (biela usadenina). Tu je o tom nieco viac:
https://www.boatingmag.com/checking-for ... fuel-tank/