Stránka 126 z 127

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 31.05.2023 14:46
od Ewerlast
Radiť do N je možno až trochu zbytočné.
Odporúča sa zaradiť P, stáť na brzde, zatiahnuť ručnú brzdu (len vo väčších kopcoch a tam kde to naozaj treba, ináč nepoužívať) a tak pustiť brzdu. V tomto prípade auto "nepadne" na "kolík" ktorý zapadá pri zaradení P.

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 31.05.2023 20:39
od Luiz
Jak píše Ewerlast, řadit N, poté zabrzdit, poté řadit P je zbytečné. Stačí skutečně sešlápnout brzdový pedál, zařadit P, zabrzdit ruční brzdu a až poté uvolnit brzdový pedál. Důležité je uvolnit nohu z brzdového pedálu až poté, co přestaneš slyšet motorek ruční brzdy. Pokud pedál uvolníš ještě za zvuku ruční brzdy, může se auto ještě zhoupnout, protože účinek ruční brzdy je až na konci.
Jinak co se týká pořadí převodových stupňů, poloha N je mezi polohy R a D vložena záměrně - z bezpečnostních důvodů a ochraně převodovky. Když za jízdy nechtěně posuneš páku, aby se hned nezařadila zpátečka. Při couvání je také potřeba úplně vozidlo zastavit, a až poté ze zpátečky řadit na D. Pokud vozidle ještě úplně nestojí, je to ještě přes N bezpečnější.
Ostatně je to popsáno např. i zde: https://www.portalridice.cz/clanek/spra ... revodovkou

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 31.05.2023 20:52
od Paul Atreides
@Luiz
N mezi R a D je OK.
Šlo mi spíš o to, že bych raději bral schéma.
R-P-N-D
Místo současného
P-R-N-D.
Právě proto,aby R a D byly dvě krajní polohy, které lze (samozřejmě pokaždé po zastavení) snadno měnit.

K tomu parkování v kopci.
Viz třeba tady.
https://www.smucler.cz/blog/jak-zabrzdi ... i-125.html
"Postup zabrzdění vozu s automatickou převodovkou je víceméně stejný. Také je dobré nejdříve automobil zajistit pomocí parkovací brzdy, a teprve poté přesunout volič do parkovací polohy jako pojistku. Pokud byste v kopci nechali stát vůz zajištěný pouze pomocí „zařazené” parkovací polohy, je možné, že poté nebude vůbec snadné tuto polohu voliče změnit."

A jinde se právě píše i o tom přeřazení na N - neboli nikdy polohu N nepoužívat (žádné vyřazování z kopce, NEřadit N na křižovatce) - právě kromě parkování.

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 31.05.2023 21:10
od Luiz
A jaký je rozdíl mezi: "Také je dobré nejdříve automobil zajistit pomocí parkovací brzdy, a teprve poté přesunout volič do parkovací polohy jako pojistku" a tím, že během přeřazení na P a následnou aktivací parkovací brzdy stojíš na brzdovém pedálu? Žádný, ve výsledku je to úplně jedno.

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 01.06.2023 11:05
od Ewerlast
Paul Atreides píše:@Luiz
N mezi R a D je OK.
Šlo mi spíš o to, že bych raději bral schéma.
R-P-N-D
Místo současného
P-R-N-D.
Právě proto,aby R a D byly dvě krajní polohy, které lze (samozřejmě pokaždé po zastavení) snadno měnit.

K tomu parkování v kopci.
Viz třeba tady.
https://www.smucler.cz/blog/jak-zabrzdi ... i-125.html
"Postup zabrzdění vozu s automatickou převodovkou je víceméně stejný. Také je dobré nejdříve automobil zajistit pomocí parkovací brzdy, a teprve poté přesunout volič do parkovací polohy jako pojistku. Pokud byste v kopci nechali stát vůz zajištěný pouze pomocí „zařazené” parkovací polohy, je možné, že poté nebude vůbec snadné tuto polohu voliče změnit."

A jinde se právě píše i o tom přeřazení na N - neboli nikdy polohu N nepoužívat (žádné vyřazování z kopce, NEřadit N na křižovatce) - právě kromě parkování.


Keby to bolo tak ako píšete, teda na konci by bolo R, tak prevodovka pri každom zaradení R dostala pokyn na Parkovanie, teda vysunutie parkovacej zarážky... Čo je zbytočné namáhanie prevodovky.
Prevodovka je všeobecne koncipovaná na 2 časti. Jedna je P, teda parkovacia a druhá je R - N - D, ako tá "hybná" časť. D je na konci aj z praktických dôvodov (páka najbližšie k šoférovi => najľahšie manuálne radenie cez páku) a taktiež je to najpoužívanejšia poloha. Teda keď idem dopredu, len stlačím gombík, posuniem úplne k sebe a idem. Idem parkovať, tak znova presuniem na P. V prípade R a N ide len o menej používané funkcie, ktoré sú zaradené najkratšie. R len pri cúvaní a N v podstate nikdy. N je tam len kvôli lepšiemu vyrovnaniu otáčok medzi D a R (ak náhodou auto nestojí úplne pri radení z D do R alebo naopak). N sa v podstate nepoužíva a rovnako sa neodporúča ho používať za jazdy (tzv. plachtenie). Vyslovene to prevodovke nevadí, no podľa technikov (reálnych odborníkov, čo tie prevodovky vymýšľajú) je lepšie N nepoužívať.

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 03.06.2023 22:42
od Syrator
U automatu se nesmy vubec za jizdy vyrazovat. Pri stani je lepsi u dvojspojky vyradit ale uz ne u hydromenice. ;)

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 14.06.2023 00:07
od lopo1
u druheho auta kde nemam EPB to robim tak ako ste to popisali cize zastavin noha na brzde dam do N potom rucna brzda uvolnim brzdu nech si auto sadne na brzdy a potom zas brzda a idem do P pri EPB to neriesim nakolko ta sa kudne tak ze sa auto nepohne ani kusok tam idem rovno do P a zatahujem brzdu
a este jedna fičura .. tusim ked mate aktivny autohold a zastavite date paku do P a odopnete si pas (alebo vypnete motor... to si treba vyskusat) EPB sa zatiahne automaticky

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 18.08.2023 21:19
od matísek
Čaute...jedna otázočka...aký výkon má bezdrôtové nabíjanie telefónu v GT MY23?...Ďakujem

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 19.08.2023 15:33
od MP1
Bavili sme sa o tom na nejakom školení. Ale nepamätám.
CEED má nechladenú nabíjačku, tuším 7,5 W, Sorento má chladenie a tak je výkon 10 alebo 15 W. Skúsim pozrieť do nejakej produktovej prezentácie.

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 14.09.2023 07:10
od Paul Atreides
Tak při najetých 19 800 km se mi na konci srpna rozsvítila na chvíli (? !) oranžová kontrolka motoru a auto přestalo táhnout.
Jeli jsme zrovna z letiště, kde auto týden stálo. Volal jsem do Dolnisu, že asi odešla cívka. Naštěstí mě vzali hned, takže jsme jeli domů přes servis, kde zjistili, že skutečně odešla jedna cívka a hned ji vyměnili. Auto mě moc nepotěšilo, ale reakce Dolnisu ano.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 14.09.2023 10:02
od Ewerlast
Je to pomerne bežná porucha, že odchádzajú cievky.
Po výmene zvyčajne už problém nie je a tie nové vydržia "celý život".

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 03.03.2024 11:55
od Paul Atreides
Tak včera opět stejná situace. Ráno auto jede normálně, ještě si pochvaluji, jak je motor v 26000 km živější, než býval. A odpoledne, 5 minut po vyjetí, najednou problikne oranžová sdružená kontrolka motoru, auto ztratí tah a postupně se přidají vibrace. Oranžová kontrolka kupodivu zase nesvítí, stejně jako v srpnu.
Tedy asi další cívka v háji, uvidíme v servisu.
Moc mě to netěší. Od poslední plánované prohlídky v květnu 2023 budu už potřetí neplánovaně v servisu (cívka v srpnu, anténa kufru před týdnem, asi další cívka). Sice jsou to prkotiny, ale řešit to někde v zahraničí by byl ještě větší opruz. A KIA asi preventivně všechny cívky nevymění, i když podle počtu incidentů na různých fórech bych řekl, že nejde o náhodu, ale o statisticky významnější událost.

Sent from my SM-S911B using Tapatalk

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 03.03.2024 17:15
od Osozu
Preventívne nemenia, ja som mal na sw 1.4 tgdi po 60k prvá odišla na 2 valci.

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 04.03.2024 09:01
od therion
Pokud si auto hodlate ponechat i po zaruce , mente vzdy hned vsechny civky. Vynechavajici zapalovani likviduje emisni system.

Re: Kia Pro_Ceed GT

PříspěvekNapsal: 04.03.2024 20:37
od Paul Atreides
Tak cívka na třetím válci vyměněna. V srpnu byla vyměněna cívka u druhého válce. Jak píšete, preventivně se cívky nemění, ale servis o problému ví a drží cívky na skladě.