Stránka 1 z 1

Automatická prevodovka - prešmykovanie spojok

PříspěvekNapsal: 18.11.2024 17:13
od zmrjp
Ahojte,
Keďže každý z nás má 7DCT suchú spojku určite vie, čo jej škodí najviac - pomalé pohýnanie v kolónach, ťahanie ťažkých vecí atď...mohol by som toho vymenovať viac samozrejme...
Včera som sa však dočítal, že dokonca spojka môže prešmykovať aj vtedy ak napr. pustíš len plyn a na volnobehu prídeš k semafóru, keď už vidíš že ide bliknúť z oranžovej na červenú...
Vraj je vždy lepšie mať nohu na plyne a potom začať brzdiť s brdzou skor až kým uplne nezastavíš, ako ju len nechať "plachtiť" tie metre...
Za mňa je to totálna kravina, keďže je zaradená rýchlosť a aj auto má určitú rýchlosť a pri pustení plynu, predsa začne plynulo podraďovať nižšie prevodové stupne so znižovaním rýchlosti....
Čo si o tomto myslíte ?
Prečítal som toho naozaj veľa ale jednoznačnú odpoveď na toto som nenašiel...potom kľudne môžem dať aj to video, kde o tom týpek hovorí....
Ďakujem

Re: Automatická prevodovka - prešmykovanie spojok

PříspěvekNapsal: 22.11.2024 10:17
od Ewerlast
Je to blbosť.
DCT funguje bežne tak, že nechá zaradenú rýchlosť bez stlačenej spojky (klasika ako manuál).
Keď Je v nižších rýchlostiach, bežne tam necháva napríklad D3, avšak už je zaradený "neutrál" resp. plne stlačená spojka. Vtedy, ak náhle pridá, tak to zvykne jemne trhnúť práve preto, že DCT sa chystala na zastavenie, no teraz musí zaradiť (niekedy zaradí 2 niekedy nechá 3, podľa rýchlosti).
DCT najviac vadí pohýnanie sa v malých otáčkach, teda pohýnanie sa celkovo a najmä pohýnanie sa na 2jke pri rýchlostiach 7-10km/h a pod (klasická pomalá/stojatá kolóna). V kolónach je lepšie dať manuál režim a nechať tam na pevno 1tku (ak je to veľmi stojatá kolóna), prípadne SPORT režim, ktorý dlhšie drží jednotku.

Re: Automatická prevodovka - prešmykovanie spojok

PříspěvekNapsal: 23.11.2024 14:59
od zmrjp
Ďakujem za odpoveď, myslel som si to rovnako.