Kia Pro_Ceed GT

Sekce pro specifické dotazy k vozu PRO_cee'd.

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod melonsvk » 03.03.2019 16:48

:lol: :lol: Hovoris mi z duse. V 18tke mi "stacila" aj Fabia HTP, ale dnes mi uz "nestaci" ani 1.6 CRDi.
Kia Rio 1.4 CVVT (2013)
Kia Cee'd 1.6 CRDi DCT (2016)
Kia Optima 1.7 CRDi DCT (2016)
Ford Kuga 1.5 EB 8AT (2024)
Uživatelský avatar
melonsvk Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1302  Témata: 15
Registrován: 31.01.2015

Kia Optima IV (2016)
80000 km @ 6 l/100km

  • Finanční podpora Kia-Club.org
    CZ: Číslo účtu / kód banky: 2600362987/2010
    SK: Příkaz zadejte jako SEPA platbu (nikoliv jako platbu do zahraničí). Pro SEPA platbu je potřeba zadat číslo účtu ve formátu IBAN. IBAN: CZ9220100000002600362987 , BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

 

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod xroman » 03.03.2019 18:31

:D :D :D . Tyma psal, že chce auto na normální provoz, rychlost na dálnici tempomat na 140. Stále si myslím, že pro toto použití neudělá s motorem 1.4 T-GDI chybu. Kupoval jsem Ceed 1.4 T-GDI 140k / 103kW jako druhé auto do rodiny a jak už jsem psal, jsem s Ceedem jako takovým, motorem a i jeho výkonem opravdu spokojený. Myslím si, že pro takto malé auto je tento motor ideální a mě, který většinou používá Optimu SW GT 2.0 T-GDI 240k /180 kW, jízda s tímto autem fakt baví. Ale je to jen můj názor a mnozí se mnou nemusí souhlasit. Já to cítím takto.
Kia Sportage Q5 (2022) GT line, 1.6 T-GDI GPF MHEV, 7. st. DCT
Kia Ceed (2018)
Uživatelský avatar
xroman Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  
Registrován: 07.05.2017
Bydliště: Přelouč  Czech Republic (cz)

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod rotoped64 » 03.03.2019 18:46

xroman píše:Jak bude hlučný Proceed GTline s 1.4 motorem netuším. V okolí tuto variantu nikdo nemá. Ale motor 1.4 mám v novém Ceedu a co se týká hluku a výkonu, tak je vše úplně v pohodě. Výkonově bohatě stačí a hlučný není také . V Ceedu jsem z něj nadšený.

Upřímně Ti přeji, aby Ti to vydrželo, ale jak koukám všude možně, tak s 1.4-kovými motory jsou problémy všude - Opel, Hyundai, Škoda... Všude v diskusích najdeš celkem dost lidí, co si stěžují, že jim při maximální akceleraci (typicky při předjíždění) vypadne na cca vteřinu výkon. Automobilky "neví" - dělají updaty softwaru řídící jednotky, doporučují jiný olej atd...
-------------------------------------
Současné přibližovadlo: Mazda 6 Wagon 2.0 2019, MT Machine Gray
Předchozí Ford Focus 1.8 TDDi 2003
rotoped64 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 56  
Registrován: 17.06.2017

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod Rives » 03.03.2019 19:14

Nestrasil by som zbytocne. Poznám niekoľko ľudí ktorí s tým jazdia a nesťažovali sa na to. Ja som tiež jazdil na škodovke 1.4tsi a nič také nebolo. Obávam sa aby to nebolo subjektívne. Pretože ak sa bavíme o tom ak dám v nízkych otáčkach na podlahu tak tam sa nie je čomu diviť.
Takže tak.
:kia: Proceed GT 1.6 T-GDI, A7 DCT, 150kW/204k (Blue Flame) :SK:
EX: KIA Ceed SW, Platinum + GT Line, 1.6 CRDi, M6, 100kW/136k (Dark Gun Metal)
Uživatelský avatar
Rives Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 812  
Registrován: 10.03.2017
Bydliště: Slovensko  Slovakia (sk)

Kia ProCeed GT (2019)
10000 km @ 7.4 l/100km

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod xroman » 03.03.2019 19:40

U mě zatím vše v naprostém pořádku. Nemám s motorem nejmenší problém.
Před pár lety jsem ale u Carens 2.0 CRDi (r.v. 2007) zažil ztrátu výkonu při rozjezdu nebo při předjíždění, kdy při razantnějším šlápnutí na plyn auto chvilku nereagovalo a pak vyrazilo. Po konzultaci s Kia, výměně turba, což nepomohlo, došlo k následné úpravě EGR ventilu a vše bylo v pořádku.
Kia Sportage Q5 (2022) GT line, 1.6 T-GDI GPF MHEV, 7. st. DCT
Kia Ceed (2018)
Uživatelský avatar
xroman Muž
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 16  
Registrován: 07.05.2017
Bydliště: Přelouč  Czech Republic (cz)

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod only_one » 03.03.2019 19:45

já jsem to na pár dní měl taky půjčený a ani jednou ta 1,4 nezaváhala takže to spíš bude o stylu řazení a nebát se otáček
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod Rives » 03.03.2019 20:14

Presne tak. Veľa ľudí presadá z dieslov do benzínu a myslí si že keď je tam turbo, tak od 1500 to už oprie do sedačky.
Treba to vytočiť...tak to je aj na 1.6tgdi. Dá sa jazdiť aj nízko na spotrebu, ale nie ak človek chce dynamiku z motora. treba podradiť.
:kia: Proceed GT 1.6 T-GDI, A7 DCT, 150kW/204k (Blue Flame) :SK:
EX: KIA Ceed SW, Platinum + GT Line, 1.6 CRDi, M6, 100kW/136k (Dark Gun Metal)
Uživatelský avatar
Rives Muž
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 812  
Registrován: 10.03.2017
Bydliště: Slovensko  Slovakia (sk)

Kia ProCeed GT (2019)
10000 km @ 7.4 l/100km

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod rs.radek » 04.03.2019 14:04

Rotoped 64.....Tve obecne tvrzeni o spatnych motorech 1,4 T je dosti odvazne. Tech motoru je na trhu prodanych neskutecne mnoho a kolik lidi resi problem? Desitky? Stovky? Tisice? Znam celkem hodne lidi s timto motorem, mam jej take a nic takoveho nepozorujeme. Nebude to spis nepochopeni vlastnosti nekterych jedincu, nebo technicky problem v nekterych pripadech?
rs.radek Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 147  Témata: 1
Registrován: 09.12.2018
Bydliště: Zlín  Czech Republic (cz)

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod only_one » 04.03.2019 14:36

no technicky motor 1,4T není dobrý a ani nemůže být z hlediska konstrukce motoru. Je to ultra kompromis v současné době ekobruselistánu a obsahuje extrémní množství kompromisů, které se snaží kompenzovat moderní metalurgie, nyní již i extrémní olejářství, přešlechtěnost řízení motormanagementu. Většina toho motoru je postavena zcela proti logice funkce motoru - pouze za emisním honem na bubáka.
Z hlediska provozu uživatele to vypadá sympaticky, příjemně, funkčně a mile. Zdání ovšem klame. Dlouhodobě to nepřinese nic pozitivního, pouze starosti u ojetých aut po záruce a velké. Ovšem to první majitele zajímat moc nemusí a pokud se točí auta po pěti letech, je to v pohodě :-D Viva la konzumní způsob života.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod only_one » 04.03.2019 14:40

Už jen to, že motory od VW nejdou repasovat, nejde udělat výbrus díky nanášení povrchu v plasmatu. Takže jak s blokem něco je, tak se vyhodí a jde tam novej.. Tloušťky stěn válců jsou jak z alobalu.. kompresní poměry, tlaky paliva brutální, řízení motoru na hranici klepání. No jako klobouk dolů, co se dnes dá vyrobit, ale opravdu mě tenhle trend děsí.. Za 50 let nebudou žádný veteráni z toto doby :-D :-D :-D :-D
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod rotoped64 » 04.03.2019 14:53

Abych byl konkrétní - je toho na zmiňovaných fórech dost - nejbližší je Hyundai, které používá stejné motory - uživatelé smejky2 a stirling:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... %C3%BDkonu
"...Dnes cesta z Prahy do Děčína, cesta po D8 pohodová, otáčky v rozmezí 2300-4000 rpm/min. V ÚL po nájezdu cca 80 km jsem při předjíždění podřadil na trojku, otáčky poskočily na cca 3000 rpm, plyn šel na podlahu a po zrychlení přišel okamžitě pád...Jako kdybych vyšlápl spojku. Plyn jsem ubral a pozvolna přidával, vše pak OK. Ale ten výpadek mne opravdu zaskočil..."

"... Navíc je divné, že to ze začátku nedělalo... Mě to jednou pekelně vytrestalo při napojování na dálnici kdy jel vedle kamion a já prostě hantnul na plyn a když už jsem byl před a chtěl odbočit tak to vypadlo a pak jsem měl plno starostí to dobrzdit... To byl výpadek jak prase najednou to přestalo táhnout. Řešil jsem se servisem a dali mě na zkoušku jinou klapku sání a zatím v pohodě, dvakrát jsem jen pociťoval drobný výpadek nad 3000, ale to byl fakt jen drobný propad a hned to zase jelo a to je přesně to co jsem ochoten akceptovat jako vlastnost, ale to co to dělalo před tím opravdu ne. Nejhorší je, že je to nepředvídatelné a tím pádem se to blbě předvádí v servise."

Opel fórum (tam už k tomu mají 484 stránek) - u Oplů se to projevuje cukáním motoru:
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000

Pro škodovku to teď nemohu najít (jsem v práci a nemám tolik času to hledat - četl jsem to z domova, tak to sem hodím kdyžtak později).

-> rs.radek: Nepsal jsem o "špatných motorech", ale o specifických problémech, které se vyskytují u motorů o objemu kolem 1,4 litru. Jak to vypadá, jde o kombinaci limitu emisních předpisů aplikovaných v mapách vtřikování, dynamických dějů v motorů, provozních situací a chování řidiče. Upřímně mi připadá divné, že prudké sešlápnutí pedálu může způsobit výpadek výkonu či škubání motoru (pominu-li situaci, kdy je na motoru nějaká vada či porucha), protože mezi pedálem a motorem je řídící jednotka a jejim úkolem je intepretovat pokyny z pedálu tak, aby bylo dosaženo optimálního spalování a výkonu co nejbližšímu požadovanému.
-------------------------------------
Současné přibližovadlo: Mazda 6 Wagon 2.0 2019, MT Machine Gray
Předchozí Ford Focus 1.8 TDDi 2003
rotoped64 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 56  
Registrován: 17.06.2017

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod only_one » 04.03.2019 15:17

tak tomu už dávno není - to bylo za doby, když od pedálu bylo lanko ke klapce, protože pak musela jednotka řešit potřebu danou jasně uživatelem :-D

Teď pedálem otočíš potenciometr a jednotka asi tak milionkrát vymyslí variantu, jak mít co nejmenší emise, co nejchudší směs a pak začne zrychlovat aby se tedy jako že neřeklo .... Tak to prostě je, zabíjí to mnoho dobrých motorů součastnosti.
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod rotoped64 » 04.03.2019 15:24

->only_one: Čemu už dávno není? :D Nevoz se po detailech - podstatné je, že při vzorkovací frekvenci vstupu řídící jednotky je i to nejrychlejší sešlápnutí jen pozvolný nárůst hodnoty vyjadřující sešlápnutí pedálu a tudíž mi přijde absurdní, že tohle by mělo být důvodem pro nějaké cukání.
Přesně jak píšeš o historii - když tam byl karbec a lanko, tak se dal motor "uchlastat" prudkým sešlápnutím pedálu.
-------------------------------------
Současné přibližovadlo: Mazda 6 Wagon 2.0 2019, MT Machine Gray
Předchozí Ford Focus 1.8 TDDi 2003
rotoped64 Neuvedeno
Uživatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 56  
Registrován: 17.06.2017

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod only_one » 04.03.2019 15:34

Dneska nemůžeš šlápnout jen tak na plyn a chtít aby vyletěli otáčky jak z praku, z důvodů že motor může mít špatné otáčky turba vůči potřebě tlaku ve stavu - a to i obráceně, nemůžeš to zalejt bohatou směsí, ale ani moc chudou, protože by hrozilo poškození velmi blízko umístěného katalyzátoru, který je dneska na svodech hned u turba a plošně je první v řadě parametr esmisí, takže chtě nechtě to je věc postupného nárůstů výkonu s co nejlépe využitelnou směsí. A to všechno dělá z těch motorů takové flegmatičtější věci na rychlost reakce na plyn. To je celý problém, který následně dělá ty zvláštní stavy chování. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš o tom diskutovat, ale to je tak vše co s tím s novými motory můžeš :-D Mě se to tu té 1,4 nestalo. O problému sem věděl, ten motor se sbírá i v nízkých otáčkách a nikdy když sem na to šlápnul to nevzdal.
Osobně kdyby se mi to stalo, bych si udělal log z live dat z provozu a velmi trpělivě bych vozidlo reklamoval
only_one Neuvedeno
Fanda vozů Kia
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 1103  Témata: 12
Registrován: 02.08.2011
Bydliště: Plzeň  Czech Republic (cz)

Re: Kia Pro_Ceed GT

Příspěvekod Dix_ » 04.03.2019 17:32

Kia Ceed včetně ProCeedu je v anketě Evropské Auto roku na 3 místě:

http://www.auto.cz/evropske-auto-roku-2 ... ama-128038

:thu:
Dix_ Neuvedeno
Přispěvatel fóra
Léta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členstvíLéta členství
 
Příspěvky: 174  Témata: 5
Registrován: 01.02.2019
Bydliště: Kojetín  Czech Republic (cz)

PředchozíDalší

Zpět na ProCeed

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé