Stránka 1 z 1

1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

PříspěvekNapsal: 31.12.2022 15:40
od Tomas24
Ahojte. Sledujem častejšie na fórach nejaké problémy s nepravidelným chodom pri 1,5 Tgdi. Jazdí prevažne manželka a teda málokedy vytočí motor. Jazdí sa medzimesto väčšinou okolo 20km. Včera som bol ja a pri predbiehaní som si všimol, že od cca 4200 otáčok akoby auto na chvíľku prestalo ťahať a potom opäť začalo.. skúšal som to viackrát a stále to isté, no po svižnej jazde sa to asi trošku zlepšilo, ale plynule stále vo vysokých otáčkach nejde. Maximallne otáčky má cca 6200… Jazdím veľa na firemných autách cca 60000 ročne. Všetko nové autá PSA aj VW koncern, ale na našej Ceedke mi ten prejav príde zvláštny.. Pridám a sekundové oneskorenie až potom akceleruje. Stretol sa niekto s niečím podobným? S chybou motora už som raz bol v servise a nič moc mi k tomu nepovedali. (Chyba časovania vačkovej hriadele to myslím bolo) Najazdené máme 27000 cca.. Bol som zvyknutý na staré koncernové autá a už ma nebavilo chodiť po servisoch, tak sme šli do nového a snáď to nebude ešte horšie, ako to tu čítam. Ďakujem pekne

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

PříspěvekNapsal: 31.12.2022 15:45
od Beda
Nektere projevy (nepruzne reakce motoru) mohou byt zpusobeny primo naladenim RJ auta, aby splnovalo danou emisni normu :roll: dalsi mohou byt dlouhodobym stylem jezdeni puvodniho ridice a k tomu uzpusobenim adaptivnich hodnot v RJ motoru (zkusil bych odpojit baterku, at se vymazou a pak nekolik dni to auto ridil svizneji s vytacenim do vyssiho spektra otacek) no a posledni pricina muze byt nejaka zavada, ktera se zacina projevovat.

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

PříspěvekNapsal: 31.12.2022 19:32
od Tomas24
Žeby to bolo až tak sofistikované a prispôsobovalo sa jazde?
Prekvapuje ma, že tak často vidím problémy na fórach s dnešnými autami. Človek by povedal, že kúpim nové a mám na 10 rokov pokoj, ale prestávam tomu akosi veriť..
Možno taký prejav ten motor má mať, ale potom tých 118kw tomu úplne neodpovedá si myslím.. Asi je to tou EKO dobou a prísnymi emisnými normami, že tie motory sú až tak priškrtené

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

PříspěvekNapsal: 31.12.2022 20:19
od Beda
Ano, uz i starsi auta maji adaptivni hodnoty v RJ. Mel jsem Santa Fe 2007, ktere bylo hrozne lenive a docela zralo, pritom ja jezdil peknych 30km do prace vetsinou mimo mesto. Pak jsem nahodou kvuli necemu odpojoval baterku a docela pak ozilo a spadla mi hlavne i spotreba. No a taky pamatuji na ceeda 2007, kde upravovali mapy v RJ kvuli ochrane turba na CRDi motoru a to pak clovek hned citil jinou pomalejsi reakci na stlaceni plynoveho pedalu. No a muzu potvrdit i druha generace ceeda (JD) mela s CRDi motorem mnohem horsi akceleraci a reakci na pedal (i kdyz dle papirovych hodnot byl o fous vykonnejsi), protoze o proti ceedu (ED) uz hadam opet honili emise a pripadne nejake dalsi jine veci, aby usetrili motor.

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

PříspěvekNapsal: 31.12.2022 21:18
od MP1
Ja si myslím, že doba, keď sa veci robili tak, aby vydržali veľmi dlho už skončila.
Emisné normy sa pritvrdzujú veľmi rýchlo a vývoj určitý čas trvá. Výrobcovia sú tlačený riešiť emisie rýchlo za cenu kratšieho testovania.
Už nie je prioritou dlhá životnosť, ale schopnosť predať emisne vyhovujúce auto. Preto je downsizing, GPF, DPF, stúpa zložitosť a pribúda snímačov a ďalšej elektroniky. A skrátené testovanie neodhalí nedokonalosti nových riešení.
Plánovaná životnosť motora je 250000 km. Treba dúfať, že počas záruky sa prejavia všetky závady a bude pokoj. Alebo to ešte so zárukou predať.

U nás zatiaľ neevidujeme nejaké extra problémy s týmto motorom.

Skúsil by som diagnostiku, reset ako hovorí Beda a ešte by som vymenil sviečky.
Niekedy diagnostika nemusí zahlásiť chybu, alebo odkazuje na nejaký nezmysel. Chcelo by to pojazdiť s diagnostikou a sledovať online hodnoty snímačov, či nedajú nejakú indíciu.

Re: 1.5 Tgdi neplynulý chod vo vyšších otáčkach

PříspěvekNapsal: 01.01.2023 12:18
od therion
Beda píše:Nektere projevy (nepruzne reakce motoru) mohou byt zpusobeny primo naladenim RJ auta, aby splnovalo danou emisni normu :roll: dalsi mohou byt dlouhodobym stylem jezdeni puvodniho ridice a k tomu uzpusobenim adaptivnich hodnot v RJ motoru (zkusil bych odpojit baterku, at se vymazou a pak nekolik dni to auto ridil svizneji s vytacenim do vyssiho spektra otacek) no a posledni pricina muze byt nejaka zavada, ktera se zacina projevovat.


odpojeni akumulatoru u aut po r.2010 uz ve vetsine pripadu adaptacni hodnoty nevymaze a je treba to udelat prikazem pres obd2.