odhlucnenie Ceed CD

Tu sa mozete podelit o inspiracie a skusenosti z odhlucnovania vozu.
Ja som sa rozhodol zacat kufrom. Hluk od zadnych kolies som v aute vnimal najviac a pamatam si, aky rozdiel mi to spravilo v predchadzajucom Civicu 8g. Plocha kufru v kombiku je velka a je od vyroby prakticky neodhlucnena- cele dno kufra ma dva lokalne aplikovane antivibracne platy, spodok dvojiteho dna ma zopar vankusikov, inak len plech a prazdnota. Rozdiel sice z Ceedu nespravi E classe, ale na to podstatne- zbavit sa obtazujuceho hucania od kolies na zlom povrchu ciest- to zaberie. Zatial mam za sebou len testovaciu jazdu, zlepsenie by som opisal tak, ze hluk je stale pocut, ale dost tlmene, akoby zrazu nebol v aute, len niekde obdalec, zatial mi nie je luto casu a penazi.
Par fotiek s komentarmi pre predstavu tu: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0n5qXGF1smw9sd
Material- vysiel na cca 200e, kupovane v ahifi, prakticky to, co v konfiguratore odhlucnenia ponukaju pre kombik vo variante Premium (7x antivibracne Cobra na podlahu, 3x Viper na podbehy, izolacne 7x Raptor na podlahu, 3x Blockshot na podbehy). Zostalo mi jeden a pol plata antivibracneho a skoro cely protihlukovy Blockshot- tie neskor aplikujem na predne plastove podbltniky. Hmotnost materialu do kufra 21kg.
Montaz- profici ju odhaduju na 9 hodin, mne zabrala cca 14. Interier som rozobral celkom rychlo (postup neskor). Zdrzalo ma asi najma to, ze som mal tendenciu vyuzit vsetky zvysky a hrozne som spekuloval, aby mi vsetky nalepene kusky pekne nadvazovali a pasovali. Preto mi aj tolko ostalo napriek tomu, ze som od kufru potiahol az pod zadne sedadla.
Naradie- plastove pacidla na uchytky (vyuzil som vidlicove aj jednoduche), krizovy skrutkovac PH2, orechy 10, 12, 14, racnovy o-kluc 10, noznice, orezavatko a nejaku podlozku na rezanie, velmi odporucam pritlacny valcek na antivibracny material
Rozobratie interieru- Odporucam priebezne si postup fotit a oznacovat vybrate skrutky. Nie je ich vela typov, ale ulahci to skladanie a odstrani pochybnosti. Najprv som vybral dno kufra a rezervu s naradim (tam nic netreba rozoberat), potom som pokracoval priehradkou najblizsie pri narazniku bocnymi vanickami, priehradkou dna najblizsie k sedadlam (tu su krizove skrutky).
Napokon som dal dole nakladaciu hranu. Ta drzi len na plastovych uchytkach, dve vnutri kufra sa daju vyskrutkovat, v hrane kufra su 4 zacvakavacie, tie treba pacit smerom hore.
Potom som zisitl, ze bocnice kufra cez sedacky nedostanem, tak som sa vrhol na ne. Najprv sedaky- pod operadlami ma lavica dve uchytky cez drotove ucka, tam treba 14ku kluc. Potom sa sedaky daju na kraji (tam, kde su kolena vzadusediacich) zdvihnut dohora bez naradia, su tam len nacvaknute, a vytiahnut. A nasledne operadla, to bol najvacsi boj. Trne, okolo ktorych sa sklapaju operadla, su na dvoch 10kach skrutkach; k jednej sa da dostat orechom s predlzenim po zatlaceni bocnice operadla, ale druhy je priserne nepristupny, na ten som potreboval ony racnovy kluc a vela trpezlivosti. Po uvolneni trna na lubovolnej strane a z kufra dobre pristupneho stredneho klbu (tam su tusim 12ky) sli sedacky vytiahnut z tretieho trna.
Dalej treba vybrat naslapnu listu v zadnych dverach- vytiahnut tesnenie dveri (je len nastrcene), dve viditelne krizove skrutky a potom opatrne vylupnut dohora, lepsi pristup je od dveri. Potom treba uvolnit krajne pasy z podlahy, jedna skrutka 12 pre kazdy, staci ich nechat volne visiet. A konecne bocnice- treba ist po obvode a pouvolnovat vsetky viditelne skrutky (plastove uchytky pri 5. dverach treba proste vypacit, odporucam ich potom nahradit, fakt su jednorazove). Potom aj tie neviditelne- pri kolajnicke roletky ma kazda bocnica dve skrutky schovane pod krytkami. Pozor, tesnenie zadnych dveri ma byt stale vytiahnute, az do vysky bocnic. Ked su skrutky von, uz len opatrhne vytahovat smerom dovnutra kufra- cela cast okolo okienka kufra sa len vycvaka, spodok po odstraneni skrutiek nedrzi nicim.
Lepenie-
Postupoval som po vrstvach, zacal som podbehmi (kedze ten zaobleny tvar sa robi tazsie), prvy siel samozrejme antivibracny. Ten sa sam sklada z dvoch vrstiev- bitumen (alebo nieco podobne, lepive) a hruba hlinikova folia na vrchu (ktora vie dobre porezat). Pritlacny valcek urcite stoji za to, a to vravim aj potom, ako som pred par rokmi jedno auto rovnako spravil bez neho. Material som strihal obycajnymi noznicami, slo to ok, prilis sa nezaliepali. Jednoduchsie to je asi orezavacim nozom, ale nemal som po ruke vhodne velku podlozku s ktorou by som sadol do kufra. Prilozil som na miesto, hranou noznic som do folie naznacil kde budem strihat, vystrihol, nalepil a dobre pobehal valcekom. Ak antivibracna vrstva neprilne k podkladu, nespravi takmer nijaky utlm. Pokryval som nou vsetko, co bol priamo plech, ale nie nosniky/spevnenia navarene na nom (v tom mieste je pevnosti dost). Odporucam delit material tak, aby nerobil ohyb do viac ako dvoch rovin, ktorych osy prieniku nie su zhruba rovnobezne (eg. moze sa "vlnit"/ohybat spredu-dozadu, ale potom uz nie sprava dolava). Pri lokalnych priehlbinach sa pri valcekovani moze hlinikovat folia pretrhnut- nevadi to, radsej trhnuta folia ako nenalepeny bitumen.
Najvacsi problem vseobecne je s priestorom za blatnikom, medzi vonkajsou karoseriou nad kolesom a vnutornym plechom. Na pravej strane je takmer nemozne vopchat tam ruku, tam som skratka olepil to, kam som dociahol (zaujimalo by ma, ci/ako by to pri montazi vo firme vobec riesili). Valcekovat sa mi tam tiez nedalo, pritlacal som prstami ako to slo. V tom priestore som sa sustredil najma na povrch podbehu, plech karoserie som antivibracnym dal len bodovo, plosne potom (opat obmedzene dosahom) az izolacnym.
Izolacny bol lahsi na lepenie (netreba valcekovat, lahsie sa prisposobuje ohybom), ale taky makky a hruby sa zas tazsie strihal/rezal. Slo mi to s nim rychlejsie.
Nakoniec som, kedze materialu bolo dost, potiahol az k zadnym sedadlam, kde som vynechal len stred okolo nadrze. Kto chce usetrit, robit "len" kufor a podbehy a bude rezat co najviac bezodpadovo, moze odcitat z odporucanych poctov plat na podlahu po jednom.
Co by som spravil inak- zaznacil by som si, ktore skrutkove diery v kufri su vyuzite pre danu vybavu (je ich tam vela, vyuzitych <1/2, ja som zbytocne vyrezaval vsetky). Pred lepenim okolo uchytov pasov/sedadiel by som si vyznacil, pokial mam lepit, aby boli uchyty stale priamo na podlahe ako z fabriky. A dalsi poznatok- dokopy pribudne na podlahe kufra cca 7mm materialu. To zdvihne rezervu, v ktorej je naradie, ktore potom nedovoli strednej casti dvojiteho dna kufra uplne dosadnut na svoje miesto. Nicomu to zatial nevadi, na mieste drzi uplne fajn, akurat ma stve, ze tam vidim ten malinky schod. Ak by sa to zacalo hybat a robit zvuky, bud do izolacnej vrstvy vyrezem medzikruzie- stycnu plochy rezervy a podlahy, alebo zrezem polystyrenovu formu s naradim (lebo az ta sa dotyka dna kufra).
Skladanie- nic specialne, staci postupovat v opacnom slede. Bocnice, prechodove kryty, operadla, sedadla, lista kufra, rezerva, dno kufra...
Ja som sa rozhodol zacat kufrom. Hluk od zadnych kolies som v aute vnimal najviac a pamatam si, aky rozdiel mi to spravilo v predchadzajucom Civicu 8g. Plocha kufru v kombiku je velka a je od vyroby prakticky neodhlucnena- cele dno kufra ma dva lokalne aplikovane antivibracne platy, spodok dvojiteho dna ma zopar vankusikov, inak len plech a prazdnota. Rozdiel sice z Ceedu nespravi E classe, ale na to podstatne- zbavit sa obtazujuceho hucania od kolies na zlom povrchu ciest- to zaberie. Zatial mam za sebou len testovaciu jazdu, zlepsenie by som opisal tak, ze hluk je stale pocut, ale dost tlmene, akoby zrazu nebol v aute, len niekde obdalec, zatial mi nie je luto casu a penazi.
Par fotiek s komentarmi pre predstavu tu: https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0n5qXGF1smw9sd
Material- vysiel na cca 200e, kupovane v ahifi, prakticky to, co v konfiguratore odhlucnenia ponukaju pre kombik vo variante Premium (7x antivibracne Cobra na podlahu, 3x Viper na podbehy, izolacne 7x Raptor na podlahu, 3x Blockshot na podbehy). Zostalo mi jeden a pol plata antivibracneho a skoro cely protihlukovy Blockshot- tie neskor aplikujem na predne plastove podbltniky. Hmotnost materialu do kufra 21kg.
Montaz- profici ju odhaduju na 9 hodin, mne zabrala cca 14. Interier som rozobral celkom rychlo (postup neskor). Zdrzalo ma asi najma to, ze som mal tendenciu vyuzit vsetky zvysky a hrozne som spekuloval, aby mi vsetky nalepene kusky pekne nadvazovali a pasovali. Preto mi aj tolko ostalo napriek tomu, ze som od kufru potiahol az pod zadne sedadla.
Naradie- plastove pacidla na uchytky (vyuzil som vidlicove aj jednoduche), krizovy skrutkovac PH2, orechy 10, 12, 14, racnovy o-kluc 10, noznice, orezavatko a nejaku podlozku na rezanie, velmi odporucam pritlacny valcek na antivibracny material
Rozobratie interieru- Odporucam priebezne si postup fotit a oznacovat vybrate skrutky. Nie je ich vela typov, ale ulahci to skladanie a odstrani pochybnosti. Najprv som vybral dno kufra a rezervu s naradim (tam nic netreba rozoberat), potom som pokracoval priehradkou najblizsie pri narazniku bocnymi vanickami, priehradkou dna najblizsie k sedadlam (tu su krizove skrutky).
Napokon som dal dole nakladaciu hranu. Ta drzi len na plastovych uchytkach, dve vnutri kufra sa daju vyskrutkovat, v hrane kufra su 4 zacvakavacie, tie treba pacit smerom hore.
Potom som zisitl, ze bocnice kufra cez sedacky nedostanem, tak som sa vrhol na ne. Najprv sedaky- pod operadlami ma lavica dve uchytky cez drotove ucka, tam treba 14ku kluc. Potom sa sedaky daju na kraji (tam, kde su kolena vzadusediacich) zdvihnut dohora bez naradia, su tam len nacvaknute, a vytiahnut. A nasledne operadla, to bol najvacsi boj. Trne, okolo ktorych sa sklapaju operadla, su na dvoch 10kach skrutkach; k jednej sa da dostat orechom s predlzenim po zatlaceni bocnice operadla, ale druhy je priserne nepristupny, na ten som potreboval ony racnovy kluc a vela trpezlivosti. Po uvolneni trna na lubovolnej strane a z kufra dobre pristupneho stredneho klbu (tam su tusim 12ky) sli sedacky vytiahnut z tretieho trna.
Dalej treba vybrat naslapnu listu v zadnych dverach- vytiahnut tesnenie dveri (je len nastrcene), dve viditelne krizove skrutky a potom opatrne vylupnut dohora, lepsi pristup je od dveri. Potom treba uvolnit krajne pasy z podlahy, jedna skrutka 12 pre kazdy, staci ich nechat volne visiet. A konecne bocnice- treba ist po obvode a pouvolnovat vsetky viditelne skrutky (plastove uchytky pri 5. dverach treba proste vypacit, odporucam ich potom nahradit, fakt su jednorazove). Potom aj tie neviditelne- pri kolajnicke roletky ma kazda bocnica dve skrutky schovane pod krytkami. Pozor, tesnenie zadnych dveri ma byt stale vytiahnute, az do vysky bocnic. Ked su skrutky von, uz len opatrhne vytahovat smerom dovnutra kufra- cela cast okolo okienka kufra sa len vycvaka, spodok po odstraneni skrutiek nedrzi nicim.
Lepenie-
Postupoval som po vrstvach, zacal som podbehmi (kedze ten zaobleny tvar sa robi tazsie), prvy siel samozrejme antivibracny. Ten sa sam sklada z dvoch vrstiev- bitumen (alebo nieco podobne, lepive) a hruba hlinikova folia na vrchu (ktora vie dobre porezat). Pritlacny valcek urcite stoji za to, a to vravim aj potom, ako som pred par rokmi jedno auto rovnako spravil bez neho. Material som strihal obycajnymi noznicami, slo to ok, prilis sa nezaliepali. Jednoduchsie to je asi orezavacim nozom, ale nemal som po ruke vhodne velku podlozku s ktorou by som sadol do kufra. Prilozil som na miesto, hranou noznic som do folie naznacil kde budem strihat, vystrihol, nalepil a dobre pobehal valcekom. Ak antivibracna vrstva neprilne k podkladu, nespravi takmer nijaky utlm. Pokryval som nou vsetko, co bol priamo plech, ale nie nosniky/spevnenia navarene na nom (v tom mieste je pevnosti dost). Odporucam delit material tak, aby nerobil ohyb do viac ako dvoch rovin, ktorych osy prieniku nie su zhruba rovnobezne (eg. moze sa "vlnit"/ohybat spredu-dozadu, ale potom uz nie sprava dolava). Pri lokalnych priehlbinach sa pri valcekovani moze hlinikovat folia pretrhnut- nevadi to, radsej trhnuta folia ako nenalepeny bitumen.
Najvacsi problem vseobecne je s priestorom za blatnikom, medzi vonkajsou karoseriou nad kolesom a vnutornym plechom. Na pravej strane je takmer nemozne vopchat tam ruku, tam som skratka olepil to, kam som dociahol (zaujimalo by ma, ci/ako by to pri montazi vo firme vobec riesili). Valcekovat sa mi tam tiez nedalo, pritlacal som prstami ako to slo. V tom priestore som sa sustredil najma na povrch podbehu, plech karoserie som antivibracnym dal len bodovo, plosne potom (opat obmedzene dosahom) az izolacnym.
Izolacny bol lahsi na lepenie (netreba valcekovat, lahsie sa prisposobuje ohybom), ale taky makky a hruby sa zas tazsie strihal/rezal. Slo mi to s nim rychlejsie.
Nakoniec som, kedze materialu bolo dost, potiahol az k zadnym sedadlam, kde som vynechal len stred okolo nadrze. Kto chce usetrit, robit "len" kufor a podbehy a bude rezat co najviac bezodpadovo, moze odcitat z odporucanych poctov plat na podlahu po jednom.
Co by som spravil inak- zaznacil by som si, ktore skrutkove diery v kufri su vyuzite pre danu vybavu (je ich tam vela, vyuzitych <1/2, ja som zbytocne vyrezaval vsetky). Pred lepenim okolo uchytov pasov/sedadiel by som si vyznacil, pokial mam lepit, aby boli uchyty stale priamo na podlahe ako z fabriky. A dalsi poznatok- dokopy pribudne na podlahe kufra cca 7mm materialu. To zdvihne rezervu, v ktorej je naradie, ktore potom nedovoli strednej casti dvojiteho dna kufra uplne dosadnut na svoje miesto. Nicomu to zatial nevadi, na mieste drzi uplne fajn, akurat ma stve, ze tam vidim ten malinky schod. Ak by sa to zacalo hybat a robit zvuky, bud do izolacnej vrstvy vyrezem medzikruzie- stycnu plochy rezervy a podlahy, alebo zrezem polystyrenovu formu s naradim (lebo az ta sa dotyka dna kufra).
Skladanie- nic specialne, staci postupovat v opacnom slede. Bocnice, prechodove kryty, operadla, sedadla, lista kufra, rezerva, dno kufra...