Stránka 1 z 1

AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

PříspěvekNapsal: 16.12.2020 19:34
od Monika2020
Zdravím vespolek ;)
Vzpomněl by si někdo, jakou měla originální kapacitu a proud AKU z výroby? Myslím pro mou starší Kia Ceed SW, 1.6 CRDi, 115 / 85 kW (motor D4FB), r.v. 2012. Budu asi muset koupit novou, protože ta co tam je není původní a nějak přestává řádně startovat při teplotách pod 0°C. Ještě asi nechám prověřit žhaviče - taky nevím, co je tam za značku, ale raději se zeptám předem. Případně které žhaviče jsou fajn?
Děkuji za info.
P.S. U těch žhavičů se mám dle známého rozmyslet, protože můj vůz má již DPF filtr a prý asi musí být pro plnění normy, ochrany toho DPF ty dražší, keramické. Tak teď nevím, protože např. od NGK stojí již tedy dost - viz např.:
https://www.autodily-pema.cz/autodily/k ... sort=price
Má to takový vliv? Nestačila by např. některá z těchto?
https://www.bonatrade.cz/zhavici-svicka ... 0-212-011/
https://www.autodily-pema.cz/zhavici-svicka-ngk-96187

Re: AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

PříspěvekNapsal: 16.12.2020 20:43
od Beda
Typ baterky je uveden zde viewtopic.php?p=78070#p78070

Re: AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

PříspěvekNapsal: 17.12.2020 21:12
od Monika2020
Děkuji za odkaz na info o originál hodnotách AKU (ta co je zřejmě na odpis je Bosch, 480 A, 56 Ah - takže je nějaká slabší). Ještě vybrat nějaké rozumné žhavící svíčky :-)
P.S. Je mi jasné, proč tam bývalý majitel dal tu slabší AKU - dle rozměrů originální AKU se mi žádná pořádná asi nevleze do držáku :-(
Původní origo AKU Solite rozměr je 252x175x220 a odpovídající výkon náhradní má 261x175x220 (takže o 9 mm delší) - jinak budu muset pořídit slabší a nejbližší originálu je 242x175x190 Varta 60 Ah/540 A, což je oproti Solite 68 Ah/600 A tedy dost méně :-(

Re: AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

PříspěvekNapsal: 18.12.2020 19:21
od Beda
Do prvni generace ceedu se vesla tato garage_modification.php?mode=view_modification&VID=1&MID=537
Blue Dynamic 12V 70Ah E23 (570 412 063 313)

Takze bych si to rozmerove proveril, zda nejde nahodou i do novejsiho ;)

Re: AKU a žhaviče v Ceedu CRDi r.v. 2012

PříspěvekNapsal: 09.02.2021 16:50
od Monika2020
Tak AKU vyřešena (vlezla se EXIDE s trochu menšími Ah, ale větším startovacím proudem), při mrazech ale opět nastal problém se startem a vyměním tedy i žhaviče - otázkou je, za jaké? S ocelovou hlavou a nebo keramickou? Jde totiž o to, že dle OE čísla žhavičů 367102A200 (zjištěno přes KIA servis) mi to nabízí různé možné, ale všechny s ocelovou hlavou, ale např. web NGK to již rozlišuje dle konkrétního měsíce výroby v roce 2010 - viz:

https://postimg.cc/cgkzJBLZ

Konstrukční rok do 10/2010 - ocel, konstrukční rok od 11/2010 - keramika.

Vozidlo je dle VIN vyrobeno v 3/2012, co vím, tak je to facelift "první" verze před před novější verzí a je zde navíc oproti starší již DPF filtr. Nechce se mi platit za drahé keramické žhaviče (pokud to není nezbytně nutné), prodejci mě přesvědčují, že i v mé Kia po faceliftu jsou ocelové - víte někdo, kde je pravda? Nerada bych urychlila např. životnost DPF (žhaviče prý pomáhají zvyšovat teplotu při vypalování).
P.S. Původní se nám s přítelem nepovedlo pro ověření dostat ven, přístup k nim je docela mizerný, hodlám si žhaviče zakoupit a potom dodat na práci a samozřejmě i výdělek někomu zručnému s garáží, případně do servisu.