Stránka 1 z 2

Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 20.03.2019 22:52
od pajo99
Dobrý deň mám Kiu Ceed 2008 1.6 93kw benzín/lpg. Keď auto štartujem za studena na bezín tak ledva drží otáčky az zdochne, naštartujem znova chcem sa pohnúť ked pridám plyn tak ho dusí. Volnobeh ledva drží 1000otačok čo za studena by malo by viac. Po cca pol kilometri už ide normálne, za tepla nevyhnecháva nedusí. Keď nastartujem za studena na benzín a následne hneď prepnem na LPG tak auto ide pohode aj zo začiatku drží 1200otáčok, nešklbe, nedusí ho. Neviete niekto čo by mohlo byť zlé, keď za studena na LPG ide pohode a na benzíne štrajkuje? Za tepla je už všetko pohode. Motor má tlaky, sú kontorlovane aj vôle ventilov.

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 21.03.2019 06:37
od Quadrant
Většinou tento problém mají na svědomí špatné zapalovací svíčky..

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 21.03.2019 09:50
od pacesol
Moje zkušenost s vozovým parkem stálých 12 - 15 ti vozidel na LPG napříč značkami je taková, že to co popisuješ není závada ale běžný stav. Každé auto,které jezdí na LPG přestane jezdit po čase na benzín. Nikdo neví proč ale je to již od Favoritů a Felicií. Po čase začne mít motor problém s výkonem na benzín, naopak na LPG funguje super. I přes doporučení startovat na benzín a potom přepínat na plyn, nebo i na automatický režim každé LPG auto, co jsem měl v rukách a bylo jich cca 50 za 5 let na taxi, přestalo nakonec na benzín startovat a fungovalo jenom na plyn. Žádný mechanik to nebyl schopný vysvětlit. Žádný montážník LPG to nebyl schopný vysvětlit.Žádný autorizovaný servis to neuměl vysvětlit. Prostě to tak je a nikdo neví proč. Obecně ke startování zážehových motorů. Mám stejný motor jako ty ale na benzín. Po nastartování v zimě mám i já problém se rozjet. Pokud se neohřeje katalyzátor a výfuk, tak to auto nejezdí ani na benzín. Stejný problém jsem měl u předchozího Peugeota 206+ 1,4. Předtím Mazda 323 2,0, Toyota Corola 1,6, Felicia 1,3 1,6. Svíčkové auto takto prostě funguje. No a kacířsky musím říct, že bych si LPG nikdy nepořídil do soukromého auta. Nafta patří na pole do traktoru, plyn do zapalovače v kapse, elektřina do vibrátoru manželky. Auta mají jezdit na benzín. :drink:

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 21.03.2019 10:13
od pajo99
Sviečky boli menené a zaujímave ze na benzin za studena by nešli a za tepla už hej a LpG by nevadilo ze či je chlad alebo teplo. Poznam ludí čo majú felíciu na lpg je tam pomáli od novoty a nikto nema problém ziadny ani po 200tis.km. Ale ja nemam problem len v zime ale aj keď je 20stupňov a naštartujem auto po 1 dni tak to robí .

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 21.03.2019 12:04
od Mirse
pacesol píše: Nafta patří na pole do traktoru, plyn do zapalovače v kapse, elektřina do vibrátoru manželky. Auta mají jezdit na benzín. :drink:

Tak to je převeliká životní moudrost - palce nahoru :thu: :thu: :thu: :lol: :lol: :lol:

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 21.03.2019 14:53
od barny70
Manželka patrí na pole do traktoru, benzín do zapaľovača vo vrecku, plyn do vibrátoru manželky a auto má jazdiť na naftu :twisted: :drink:

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 22.03.2019 07:49
od Mirse
Offtopic :
Asi jsme už tak trochu offtopic ale i tato Tonkova verze je velmi zajímavá :drink: :lol: :lol: :lol:

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 19:40
od pajo99
Po výmene motora tza druhy ktorý v druhom aute normalne fungoval robí to isté, tlak benzinu je 3,5 baru. ja už fakt netusím čo tomu môže byť.

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 20:32
od pacesol
Máš vyměněný motor ale zůstal kat a lambdy. Benzínový motor se primárně řídí údaji z lambda sondy. Ta mu říká, jaké jsou na výfuku spaliny a podle toho řídí vstřikování a klapku. Potom jsou další korekce teploty apod. Já bych hledal problém tam. Dej to na diagnostiku při startování a podívej se kolik ti dává Lambda. Hlavně ta hodnota musí být lineárně stejná bez kolísání. Nejsem si jistý hodnotou ale pod 4V to je bohaté a nad 4V chudé. Ty 4V ber s rezervou. Delší dobu jsem to nedělal. Lambda kontroluje zbytek nespáleného kyslíku a CO resp jejich poměr. Správné hodnoty jsou ale závislé na provozní teplotě katu. Pokud je studený, tak to ovlivňuje hodnoty. Nebo proto, že je ucpaný, nebo zdegenerovaný. Ale já bych začal zde.

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 20:36
od pajo99
Katalyzátor a už aj lambda sonda vrchná je vymenená.

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 20:42
od pacesol
Tak to bylo asi poslední co mne napadlo. Jinak viz můj příspěvek shora. Auto na LPG na benzín nejezdí už nikdy. Neznám systém ale jde to startovat na plyn?

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 20:55
od pajo99
kym je 20stupňou hej, ale ked bude -10, pochybujem že to naštartuje na plyn. a po výmene benzínovej riadiacej jednotky čize co je original v auta s iba čisto benzínoveho auta by to malo ísť už pohode? ta riadiaca jednotka sa nedá nejako resetovať do tovarenského nastavenia ?

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 21:31
od Quadrant
Celkem známá a ověřená metoda je dát ŘJ přes noc do mrazáku, ale je to opruz se k ní dostat a vše odstrojovat :thd:

Pak je tu ještě další možnost :

Otoč klíč v zapalování do polohy oživení, bez nastartování!
Potom odpoj záporný kabel ( - ) od baterie zhruba na 10 - 15 minut klíče ve spínačce nech jak jsou.
Před opětovným zapojením, klíče vyndej..
První nastartování :
Před nastartováním nech tak minutu svítit kontrolky ať si řídící jednotka načte údaje, povypínej vše - rádio vnitřní ventilaci atd... a pak nastartuj a nech motor ohřát na provozní teplotu, po sepnutí větráku na sahaře a jeho vypnutí chcípni motor.

Tohle střídání paliva nikdy nedělalo dobrotu, jednou je ten motor konstruován na benzín tak by tam měl téct benzín :huh:

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 21:33
od pajo99
no už viac LPG auto nechcem ani vidieť, ale do tohto auta sa toľko penez vrazilo tak už nech nejako ako tak aspoňj slúži.

Re: Vynechávanie motora za studena G4FC

PříspěvekNapsal: 05.09.2019 21:44
od Quadrant
Každopádně to co popisuješ je následek špatné směsi :huh:
Něco se tam hádá a nedokáže to správně dávkovat, což je automatický sytič, a tomu dává zase inpulz řídící jednotka motoru.
Jak říkám, tohle střídání paliva je na ***, pak to rozhodí úplně vše.